Orbea Rise H10 2022
Rise beyond! Täysin uudenlainen sähköavusteinen
maastopyörä, nyt myös alumiinirunkoisena!
Rise kuuluu testivalikoimaamme, testaa tositoimissa ennen
ostoa!
7999,00 €
4599,00 €
Siniharmaa (keltainen logo) | ||
---|---|---|
M | Ei varastossa | Loppuunmyyty |
L |
Varastossa
Lähetys n. 2-4 arkipäivässä
|
|
XL | Ei varastossa | Loppuunmyyty |
Siniharmaa (musta logo) | ||
S | Ei varastossa | Loppuunmyyty |
M |
Varastossa
Lähetys n. 2-4 arkipäivässä
|
|
L |
Varastossa
Lähetys n. 2-4 arkipäivässä
|
|
XL | Ei varastossa | Loppuunmyyty |
- Erittäin hienosti viimeistelty alumiinirunko integroidulla
akulla, näyttääkö sähköpyörältä? Niinpä! - Tarpeeksi avustusta silloin kun tarvitset, erittäin
lähellä perinteisen maastopyörän painoa ja käsiteltävyyttä - Orbealle erikseen suunniteltu Shimano EP8 RS Power
sähkömoottorikonsepti - 540Wh akku
- Fox 34 Float Factory 140 FIT4 keula
- Fox Float DPS Factory takaiskari
- Shimano XT M8100 1x12 vaihteisto
- Shimano XT M8100 hydrauliset levyjarrut
- Race Face TURBINE-R30 Tubeless Ready kiekot
- OC MC20 hissitolppa
Ainutlaatuinen uusi Orbea Rise haastaa käsityksesi
sähköavusteisen pyörän painosta, tuntumasta ja ulkonäöstä
sekä häivyttää perinteisen maastopyörän ja sähköavusteisen
pyörän rajat lähes olemattomiin.
Aloitetaan runkogeometriasta, joka kuitenkin on jokaisen pyörän oleellisin asia. Uusi Rise pohjautuu lähes täysin erittäin suosittuun Orbean Occam -malliin, joka on moneen otteeseen todettu erittäin monipuoliseksi trail -kategorian pyöräksi. Siis ajoihin joita valtaosa meistä maastolenkeillään oikeasti ajaa. Ainoana konkreettisena erona on aavistuksen pidempi takahaarukka, jotta rengastilaa on moottorin takana riittävästi.
Rider Synergy (RS) konsepti. Risen suunnittelun lähtökohtana on ollut perinteisen maastopyörän ja sähköavusteisen maastopyörän yhdistäminen tavalla joka säilyttää kaikki "luomuajamisen" parhaat puolet ja yhdistää ne mahdollisimman luonnollisesti sähkömoottorin toimintaan. Lopputuloksena on kuskin tarpeisiin saumattomasti reagoiva avustus, avustusta silloin kun sitä oikeasti tarvitset ja annat itsekin kaikkesi. Ei turbomoodeja jossa pelkkä jalkojen kevyt pyörittely riittää, ei suuren akuston ja sähköpyöräkomponenttien tuomaa lisäpainoa, ei tunnetta siitä että huijaisit jatkuvasti jollain tapaa. Rise on oikeastaan sähköavusteinen maastopyörä niille jotka vanno(i)vat vain ja ainoastaan sähköttömän ajamisen nimeen, testaa itse ja takaamme että mielipiteesi muuttuu!
RS Power. Orbealla mietittiin hetki jos toinenkin oman moottorikonseptin kehittämistä, mutta loppujen lopuksi sen koettiin kuitenkin olevan ainoa oikea reitti Risen suunnitelmien toteuttamiseksi. Shimanon jakaessa suunnitelmansa uuden EP8 sähkomoottorin osalta, alkoi vyyhti aueta ja pitkään suunnitteilla ollut konsepti lähestyä toteutumistaan. Tarina kertoo että Japanin herrojen taivuttelu projektiin vaati pitkälliset keskustelut ja mahdollisesti jokusen kupposen sakea, mutta lopputuloksena on ainoastaan Orbean käytössä oleva EP8 RS Power sähkömoottorikonsepti. EP8 RS Power eroaa vakiomuotoisesta EP8 järjestelmästä maksimiväännön sekä avustusmoodien osalta.
EP8 RS Power tarjoaa maksimissaan 60Nm vääntöä, siis huomattavasti vähemmän mitä EP8 moottori vakiona. Avustukset on säädetty myös hyvin eri tyyliin ja moottori tarjoilee avustusta vain sen mukaan mitä kuskikin tarjoilee kampiin. Tälle on syynsä! Pienempi vääntö pitää avustuksen luonnollisempana, seurauksena pienempi virran tarve, seurauksena pienempi akkukapasiteetin tarve, seurauksena kevyempi runko ja kevyemmät komponentit. Jokainen varmaan sai jujusta kiinni?
RS Range. Vain 540Wh akku joku huutaa, nykypyörissä on jo 600-800Wh akkuja vakiona! Rise on suunniteltu ehdottomasti pitkille lenkeille ja RS:n virrantarve on reilusti "perinteistä" sähköavusteista pyörää pienempi. Tämän seurauksena akun keston voi kertoa 1,5:llä verrattuna perinteisempään, eli Risen akku vastaa reilusti suurempaa akkua "tavanomaisemmassa" toteutuksessa. Saatavilla on myös pullotelineeseen tuleva Range extender 252Wh akku, jonka myötä virtaa riittää melkeinpä pidemmälle kuin kuskilla ajohaluja!
RS käyttöliittymä. Yksinkertainen on kaunista! Virtanappula rungossa, yksinkertainen keinukytkin tangossa avustuksen vaihtoon sekä pieni sähköjärjestelmän jakoboksi, siinä kaikki sähköjärjestelmään viittavat. Jakoboksista saa langattomasti yhdistettyä eri laitteisiin jos tahdot tankoon enemmän informaatiota ja/tai ottaa talteen erinäistä dataa lenkistä.
RS systeemin paino. RS sähkömoottori, akku ja muut järjestelmän osat ovat huomattavasti kevyempiä kuin tavanomaisemmissa sähköavusteisissa, seurauksena on pyörämallista riippuen 19 -20kg kokonaispaino!
Aloitetaan runkogeometriasta, joka kuitenkin on jokaisen pyörän oleellisin asia. Uusi Rise pohjautuu lähes täysin erittäin suosittuun Orbean Occam -malliin, joka on moneen otteeseen todettu erittäin monipuoliseksi trail -kategorian pyöräksi. Siis ajoihin joita valtaosa meistä maastolenkeillään oikeasti ajaa. Ainoana konkreettisena erona on aavistuksen pidempi takahaarukka, jotta rengastilaa on moottorin takana riittävästi.
Rider Synergy (RS) konsepti. Risen suunnittelun lähtökohtana on ollut perinteisen maastopyörän ja sähköavusteisen maastopyörän yhdistäminen tavalla joka säilyttää kaikki "luomuajamisen" parhaat puolet ja yhdistää ne mahdollisimman luonnollisesti sähkömoottorin toimintaan. Lopputuloksena on kuskin tarpeisiin saumattomasti reagoiva avustus, avustusta silloin kun sitä oikeasti tarvitset ja annat itsekin kaikkesi. Ei turbomoodeja jossa pelkkä jalkojen kevyt pyörittely riittää, ei suuren akuston ja sähköpyöräkomponenttien tuomaa lisäpainoa, ei tunnetta siitä että huijaisit jatkuvasti jollain tapaa. Rise on oikeastaan sähköavusteinen maastopyörä niille jotka vanno(i)vat vain ja ainoastaan sähköttömän ajamisen nimeen, testaa itse ja takaamme että mielipiteesi muuttuu!
RS Power. Orbealla mietittiin hetki jos toinenkin oman moottorikonseptin kehittämistä, mutta loppujen lopuksi sen koettiin kuitenkin olevan ainoa oikea reitti Risen suunnitelmien toteuttamiseksi. Shimanon jakaessa suunnitelmansa uuden EP8 sähkomoottorin osalta, alkoi vyyhti aueta ja pitkään suunnitteilla ollut konsepti lähestyä toteutumistaan. Tarina kertoo että Japanin herrojen taivuttelu projektiin vaati pitkälliset keskustelut ja mahdollisesti jokusen kupposen sakea, mutta lopputuloksena on ainoastaan Orbean käytössä oleva EP8 RS Power sähkömoottorikonsepti. EP8 RS Power eroaa vakiomuotoisesta EP8 järjestelmästä maksimiväännön sekä avustusmoodien osalta.
EP8 RS Power tarjoaa maksimissaan 60Nm vääntöä, siis huomattavasti vähemmän mitä EP8 moottori vakiona. Avustukset on säädetty myös hyvin eri tyyliin ja moottori tarjoilee avustusta vain sen mukaan mitä kuskikin tarjoilee kampiin. Tälle on syynsä! Pienempi vääntö pitää avustuksen luonnollisempana, seurauksena pienempi virran tarve, seurauksena pienempi akkukapasiteetin tarve, seurauksena kevyempi runko ja kevyemmät komponentit. Jokainen varmaan sai jujusta kiinni?
RS Range. Vain 540Wh akku joku huutaa, nykypyörissä on jo 600-800Wh akkuja vakiona! Rise on suunniteltu ehdottomasti pitkille lenkeille ja RS:n virrantarve on reilusti "perinteistä" sähköavusteista pyörää pienempi. Tämän seurauksena akun keston voi kertoa 1,5:llä verrattuna perinteisempään, eli Risen akku vastaa reilusti suurempaa akkua "tavanomaisemmassa" toteutuksessa. Saatavilla on myös pullotelineeseen tuleva Range extender 252Wh akku, jonka myötä virtaa riittää melkeinpä pidemmälle kuin kuskilla ajohaluja!
RS käyttöliittymä. Yksinkertainen on kaunista! Virtanappula rungossa, yksinkertainen keinukytkin tangossa avustuksen vaihtoon sekä pieni sähköjärjestelmän jakoboksi, siinä kaikki sähköjärjestelmään viittavat. Jakoboksista saa langattomasti yhdistettyä eri laitteisiin jos tahdot tankoon enemmän informaatiota ja/tai ottaa talteen erinäistä dataa lenkistä.
RS systeemin paino. RS sähkömoottori, akku ja muut järjestelmän osat ovat huomattavasti kevyempiä kuin tavanomaisemmissa sähköavusteisissa, seurauksena on pyörämallista riippuen 19 -20kg kokonaispaino!
Tuotekoodi: ORRIH1022
Valmistaja: Orbea
https://www.orbea.com/ie-en/ebikes/mountain/rise/cat/rise-h10
.https://issuu.com/orbeabicycles/docs/rise_2021_quickstart_guide_en-es-de/10
- Runko:
- Orbea Rise Hydro 2022 140mm travel 29" Boost 12x148
- Moottori:
- Shimano EP8-RS
- Akku:
- Orbea RS Internal 540Wh
- Näyttöyksikkö:
- Shimano SC-E7000
- Etuhaarukka:
- Fox 34 Float Factory 140 FIT4 3-Pos-Adj QR15x110 Kashima
- Takaiskari:
- Fox Float DPS Factory 3-Position Adjust Evol Kashima custom tune 210x55mm
- Kammet:
- e*thirteen Plus Alu
- Eturatas:
- 32
- Takapakka:
- Shimano CS-M8100 10-51t 12-Speed
- Polkimet:
- -
- Vaihtajat ja vivut:
- Shimano XT M8100 SGS Shadow Plus / Shimano XT M8100 I-Spec EV
- Jarrut:
- Shimano XT M8100 Hydraulic Disc
- Jarrukahvat:
- Shimano XT M8100 Hydraulic Disc
- Ohjainlaakeristo:
- Acros Alloy 1-1/8 - 1-1/2" Integrated
- Ohjaustanko:
- Race Face Next R 35 20mm Rise 780mm
- Ohjainkannatin:
- Race Face Aeffect R 35mm interface
- Satula:
- Fizik Taiga S-alloy rail
- Istuinkannatin:
- OC MC20 Mountain Control Dropper, 31,6mm
- Kiekot:
- Race Face TURBINE-R30 TLR 15/110mm IS
- Renkaat:
- Maxxis Dissector 2.40" 60 TPI 3CMaxxTerra Exo TLR / Maxxis Rekon 2.40" 120 TPI 3CMaxxTerra Exo+ TLR
- Paino:
- Runkokoosta riippuen noin 19-20kg