Orbea Rise M10
Rise beyond! Täysin uudenlainen sähköavusteinen maastopyörä.
Rise kuuluu testivalikoimaamme, testaa tositoimissa ennen
ostoa!
Pyörät toimitetaan
täysin koottuina ja lähes ajovalmiina,
ohjaustanko vain ajoasentoon ja menoksi!
Tutustu alennusportaisiimme tai lisää tuote ostoskoriin, alennukset lasketaan automaattisesti.
Tutustu alennusportaisiimme tai lisää tuote ostoskoriin, alennukset lasketaan automaattisesti.
9199,00 € 7499,00 €
Vihreä | ||
---|---|---|
S |
Varastossa Toimitus 10pv
|
|
M |
Varastossa Toimitus 48h
|
|
L |
Varastossa Toimitus 48h
|
|
XL |
Varastossa Toimitus 48h
|
- Hiilikuiturunko integroidulla akulla, näyttääkö
sähköpyörältä? Niinpä! - Tarpeeksi avustusta silloin kun tarvitset, erittäin
lähellä perinteisen maastopyörän painoa ja käsiteltävyyttä - Orbealle erikseen suunniteltu Shimano EP8 RS Power
sähkömoottorikonsepti - Fox 36 Float Factory jousitus, 150mm/140mm joustoa
- Shimano XT M8100 1x12 vaihteisto
- Shimano XT M8120 hydrauliset levyjarrut
- Race Face TURBINE-R30 TLR 15/110mm IS kiekot
- OC2 Dropper hissitolppa
Ainutlaatuinen uusi Orbea Rise haastaa käsityksesi
sähköavusteisen pyörän painosta, tuntumasta ja ulkonäöstä
sekä häivyttää perinteisen maastopyörän ja sähköavusteisen
pyörän rajat lähes olemattomiin.
Aloitetaan runkogeometriasta, joka kuitenkin on jokaisen pyörän oleellisin asia. Uusi Rise pohjautuu lähes täysin erittäin suosittuun Orbean Occam -malliin, joka on moneen otteeseen todettu erittäin monipuoliseksi trail -kategorian pyöräksi. Siis ajoihin joita valtaosa meistä maastolenkeillään oikeasti ajaa. Ainoana konkreettisena erona on aavistuksen pidempi takahaarukka, jotta rengastilaa on moottorin takana riittävästi.
Rider Synergy (RS) konsepti. Risen suunnittelun lähtökohtana on ollut perinteisen maastopyörän ja sähköavusteisen maastopyörän yhdistäminen tavalla joka säilyttää kaikki "luomuajamisen" parhaat puolet ja yhdistää ne mahdollisimman luonnollisesti sähkömoottorin toimintaan. Lopputuloksena on kuskin tarpeisiin saumattomasti reagoiva avustus, avustusta silloin kun sitä oikeasti tarvitset ja annat itsekin kaikkesi. Ei turbomoodeja jossa pelkkä jalkojen kevyt pyörittely riittää, ei suuren akuston ja sähköpyöräkomponenttien tuomaa lisäpainoa, ei tunnetta siitä että huijaisit jatkuvasti jollain tapaa. Rise on oikeastaan sähköavusteinen maastopyörä niille jotka vanno(i)vat vain ja ainoastaan sähköttömän ajamisen nimeen, testaa itse ja takaamme että mielipiteesi muuttuu!
RS Power. Orbealla mietittiin hetki jos toinenkin oman moottorikonseptin kehittämistä, mutta loppujen lopuksi sen koettiin kuitenkin olevan ainoa oikea reitti Risen suunnitelmien toteuttamiseksi. Shimanon jakaessa suunnitelmansa uuden EP8 sähkomoottorin osalta, alkoi vyyhti aueta ja pitkään suunnitteilla ollut konsepti lähestyä toteutumistaan. Tarina kertoo että Japanin herrojen taivuttelu projektiin vaati pitkälliset keskustelut ja mahdollisesti jokusen kupposen sakea, mutta lopputuloksena on ainoastaan Orbean käytössä oleva EP8 RS Power sähkömoottorikonsepti. EP8 RS Power eroaa vakiomuotoisesta EP8 järjestelmästä maksimiväännön sekä avustusmoodien osalta.
EP8 RS Power tarjoaa maksimissaan 60Nm vääntöä, siis huomattavasti vähemmän mitä EP8 moottori vakiona. Avustukset on säädetty myös hyvin eri tyyliin ja moottori tarjoilee avustusta vain sen mukaan mitä kuskikin tarjoilee kampiin. Tälle on syynsä! Pienempi vääntö pitää avustuksen luonnollisempana, seurauksena pienempi virran tarve, seurauksena pienempi akkukapasiteetin tarve, seurauksena kevyempi runko ja kevyemmät komponentit. Jokainen varmaan sai jujusta kiinni?
RS Range. Vain 360Wh akku joku huutaa, nykypyörissä on jo 600-700Wh akkuja vakiona! Rise on suunniteltu ehdottomasti pitkille lenkeille ja RS:n virrantarve on reilusti "perinteistä" sähköavusteista pyörää pienempi. Tämän seurauksena akun keston voi kertoa 1,5:llä verrattuna perinteisempään, eli Risen akku vastaa noin 540Wh akkua tavanomaisemmassa toteutuksessa. Saatavilla on myös pullotelineeseen tuleva Range extender 252Wh akku, jonka myötä verrattavissa oleva 1,5x kapasiteetti vastaa tavanomaisen sähköavusteisen pyörän 900Wh akkukapasiteettia!
RS käyttöliittymä. Yksinkertainen on kaunista! Virtanappula rungossa, yksinkertainen keinukytkin tangossa avustuksen vaihtoon sekä pieni sähköjärjestelmän jakoboksi, siinä kaikki sähköjärjestelmään viittavat. Jakoboksista saa langattomasti yhdistettyä eri laitteisiin jos tahdot tankoon enemmän informaatiota ja/tai ottaa talteen erinäistä dataa lenkistä.
RS systeemin paino. RS sähkömoottori, akku ja muut järjestelmän osat ovat huomattavasti kevyempiä kuin tavanomaisemmissa sähköavusteisissa, seurauksena on pyörämallista riippuen 16 -18kg kokonaispaino!
Ja kuten Orbean tapauksessa aina, pyörät ovat väristä lähtien kustomoitavissa Orbean MyO ohjelman kautta!
Aloitetaan runkogeometriasta, joka kuitenkin on jokaisen pyörän oleellisin asia. Uusi Rise pohjautuu lähes täysin erittäin suosittuun Orbean Occam -malliin, joka on moneen otteeseen todettu erittäin monipuoliseksi trail -kategorian pyöräksi. Siis ajoihin joita valtaosa meistä maastolenkeillään oikeasti ajaa. Ainoana konkreettisena erona on aavistuksen pidempi takahaarukka, jotta rengastilaa on moottorin takana riittävästi.
Rider Synergy (RS) konsepti. Risen suunnittelun lähtökohtana on ollut perinteisen maastopyörän ja sähköavusteisen maastopyörän yhdistäminen tavalla joka säilyttää kaikki "luomuajamisen" parhaat puolet ja yhdistää ne mahdollisimman luonnollisesti sähkömoottorin toimintaan. Lopputuloksena on kuskin tarpeisiin saumattomasti reagoiva avustus, avustusta silloin kun sitä oikeasti tarvitset ja annat itsekin kaikkesi. Ei turbomoodeja jossa pelkkä jalkojen kevyt pyörittely riittää, ei suuren akuston ja sähköpyöräkomponenttien tuomaa lisäpainoa, ei tunnetta siitä että huijaisit jatkuvasti jollain tapaa. Rise on oikeastaan sähköavusteinen maastopyörä niille jotka vanno(i)vat vain ja ainoastaan sähköttömän ajamisen nimeen, testaa itse ja takaamme että mielipiteesi muuttuu!
RS Power. Orbealla mietittiin hetki jos toinenkin oman moottorikonseptin kehittämistä, mutta loppujen lopuksi sen koettiin kuitenkin olevan ainoa oikea reitti Risen suunnitelmien toteuttamiseksi. Shimanon jakaessa suunnitelmansa uuden EP8 sähkomoottorin osalta, alkoi vyyhti aueta ja pitkään suunnitteilla ollut konsepti lähestyä toteutumistaan. Tarina kertoo että Japanin herrojen taivuttelu projektiin vaati pitkälliset keskustelut ja mahdollisesti jokusen kupposen sakea, mutta lopputuloksena on ainoastaan Orbean käytössä oleva EP8 RS Power sähkömoottorikonsepti. EP8 RS Power eroaa vakiomuotoisesta EP8 järjestelmästä maksimiväännön sekä avustusmoodien osalta.
EP8 RS Power tarjoaa maksimissaan 60Nm vääntöä, siis huomattavasti vähemmän mitä EP8 moottori vakiona. Avustukset on säädetty myös hyvin eri tyyliin ja moottori tarjoilee avustusta vain sen mukaan mitä kuskikin tarjoilee kampiin. Tälle on syynsä! Pienempi vääntö pitää avustuksen luonnollisempana, seurauksena pienempi virran tarve, seurauksena pienempi akkukapasiteetin tarve, seurauksena kevyempi runko ja kevyemmät komponentit. Jokainen varmaan sai jujusta kiinni?
RS Range. Vain 360Wh akku joku huutaa, nykypyörissä on jo 600-700Wh akkuja vakiona! Rise on suunniteltu ehdottomasti pitkille lenkeille ja RS:n virrantarve on reilusti "perinteistä" sähköavusteista pyörää pienempi. Tämän seurauksena akun keston voi kertoa 1,5:llä verrattuna perinteisempään, eli Risen akku vastaa noin 540Wh akkua tavanomaisemmassa toteutuksessa. Saatavilla on myös pullotelineeseen tuleva Range extender 252Wh akku, jonka myötä verrattavissa oleva 1,5x kapasiteetti vastaa tavanomaisen sähköavusteisen pyörän 900Wh akkukapasiteettia!
RS käyttöliittymä. Yksinkertainen on kaunista! Virtanappula rungossa, yksinkertainen keinukytkin tangossa avustuksen vaihtoon sekä pieni sähköjärjestelmän jakoboksi, siinä kaikki sähköjärjestelmään viittavat. Jakoboksista saa langattomasti yhdistettyä eri laitteisiin jos tahdot tankoon enemmän informaatiota ja/tai ottaa talteen erinäistä dataa lenkistä.
RS systeemin paino. RS sähkömoottori, akku ja muut järjestelmän osat ovat huomattavasti kevyempiä kuin tavanomaisemmissa sähköavusteisissa, seurauksena on pyörämallista riippuen 16 -18kg kokonaispaino!
Ja kuten Orbean tapauksessa aina, pyörät ovat väristä lähtien kustomoitavissa Orbean MyO ohjelman kautta!
Tuotekoodi: ORRIM10
Valmistaja: Orbea
https://issuu.com/orbeabicycles/docs/rise_2021_quickstart_guide_en-es-de/10
- Runko:
- Orbea Rise OMR 2021 140mm travel 29" C-Boost 12x148
- Moottori:
- Shimano EP8-RS
- Akku:
- Orbea RS Internal 360Wh
- Näyttöyksikkö:
- -
- Etuhaarukka:
- Fox 36 Float Factory 150 Grip2 QR15x110 Kashima
- Takaiskari:
- Fox FLOAT X Factory 2-Position Evol LV Kashima custom tune 210x55mm
- Kammet:
- e-THIRTEEN e*spec Direct Mount 32T Boost
- Eturatas:
- 32
- Takapakka:
- Shimano CS-M7100 10-51t 12-Speed
- Polkimet:
- -
- Vaihtajat ja vivut:
- Shimano XT M8100 SGS Shadow Plus / Shimano XT M8100 I-Spec EV
- Jarrut:
- Shimano XT M8120 Hydraulic Disc
- Jarrukahvat:
- Shimano XT M8120 Hydraulic Disc
- Ohjainlaakeristo:
- Acros Alloy 1-1/8 - 1-1/2" Integrated
- Ohjaustanko:
- Race Face Next R 35 20mm Rise 780mm
- Ohjainkannatin:
- Race Face Aeffect R 35mm interface
- Satula:
- Fizik Taiga S-alloy rail
- Istuinkannatin:
- OC2 Dropper 31.6mm
- Kiekot:
- Race Face TURBINE-R30 TLR 15/110mm IS
- Renkaat:
- Maxxis Dissector 2.40" 60 TPI 3CMaxxTerra Exo TLR / Maxxis Rekon 2.40" 120 TPI 3CMaxxTerra Exo+ TLR
- Paino:
- Runkokoosta riippuen noin 18kg.

Tutustu tarkemmin
- Sopii kaikille venttiilityypeille
- Vahva ja kestävä rakenne
- Helposti ilmaa pyörään kuin pyörään

Tutustu tarkemmin
- Pikkuveljiään paremmilla laakeroinneilla (neulalaakeri) ja
valettu teräsrunko ja "siivet". - Irrotuskulma 15° - 20°
- Mukana klossit ja shimmilevyt.
- Takuu 5v.
- Paino: 288g / pari

Tutustu tarkemmin
- Lisää Orbea Rise pyörän akkukapasiteettia 252Wh