Orbea Rallon M-Team
Enduroon ja bike parkiin. Rallon kuuluu testipyörävalikoimaa
mme, testaa tositoimissa ennen ostoa!
Orbea MyO -räätälöinti, suunnittele unelmiesi pyörä! Valtaosa Orbean
pyöristä on kustomoitavissa, suunnittele alusta asti väritystä ja osia myöten.
Aloita Orbean sivuilta ja
ota meihin yhteyttä!
7799,00 €
5999,00 €
Punainen | ||
---|---|---|
S |
Tulossa 13.12.2024 |
|
M |
Tulossa 13.12.2024 |
|
L |
Tulossa 13.11.2024 |
|
XL |
Tulossa 13.12.2024 |
- Uusi kauden 2024 Orbea Monocoque Race Carbon
167mm hiilikuiturunko - Team versio vakiona ns. mullettina eli 29" kiekko edessä,
27.5" takana - Fox 38 Float Factory 170 Grip2 Kashima joustohaarukka
- Fox Float X2 Factory Kashima takaiskari
- Shimano XT M8100 1x12 vaihteisto
- Fox Transfer Factory Kashima hissitolppa
- Shimano XT M8120 hydrauliset levyjarrut
- Oquo Mountain Control MC32TEAM kiekot Maxxiksen Assegai
/ Minion 2.5" renkailla
Rallon kuuluu Orbean MyO custom -ohjelmaan, suunnittele
unelmiesi py örä. Ota yhteyttä sähköpostitse tai tule
käymään!
Uudistunut 2024 malli!
2024 version uudistuneet ja kokonaan uudet ominaisuudet: runkogeometria, jousituksen toiminta, pidempi joustomatka, ja tietysti uudet värit! Ja aiemmasta malliversiosta tuttu rungon säilytystila. Siinäpä listaa kokonaisuudessaan joten avataan hieman tarkemmin kohta kohdalta.
Uudistettu runkogeometria. Pidempi ja loivempi kuin koskaan ennen!!! Vakiofraasi jota lähes jokainen pyörävalmis tajan edustaja on toitottanut endurotyyppisissä pyörissä vii meiset viisi vuotta, ainakin :) No mutta se on 2024 Rallonin kohdalla myös totta ja ihan perustellusti. Orbealla ei ole lähdetty mihinkään hullutteluun vaan pitäydytty fiksuissa ja tarpeellisissa muutoksissa mittojen, kulmien ja eri runkokokojen osalta. Standover on erittäin matala, joka mahdollistaa runkokoon valinnan ennemminkin rungon pituuden ja ohjaamon tilan perusteella, joka avaa mahdollisuuksia ostaa ns. taulukkomittaa suurempi pyörä ilman että se on liian suuri johonkin suuntaan. Käyttötarkoituksen ja kuskin mieltymysten mukaan siis! Jos pyörä tulee sekalaiseen ajoon ja vaikka pääosin bikeparkkiin, voi kuski valita kahdesta sopivasta koosta pienemmän ja leikkisämmän pöyrän, kun taas ndurokisapyöräksi pitempi runko voi olla nopeampi valinta. Rungon suunnittelussa on otettu myös huomioon pitkien hissitolppien käyttö ja hissitolpan saa lähtökohtaisesti kaikissa kokovaihtoehdoissa kokonaan rungon sisään, jolloin pyörään saadaan mahdollisimman pitkällä liikematkalla oleva tolppa. Keulakulma on myös hieman aiempaa loivempi ja satulakulma nykytrendin mukaisesti hieman jyrkempi parempaa satulasta polkemisasentoa ajatellen. Runkogeometria on edelleen hienosäädettävissä ns. flip chipin kanssa ja uusi runko on suoraan Mullet -yhteensopiva 29" ja 27.5" takakiekoille. Business in the front party in the back!
Jousituksen kinematiikka ja toiminta. Jousituksen toimintaa on jälleen hienosäädetty, suurimpina eroina entiseen ovat progressiivisuuden muuttaminen ja linkuston laakerointipisteiden siirto. Joustokäyrä poikkeaa entisestä alun herkempänä tuntumana joka parantaa pitoa ja mahdollistaa jousituksen paremman pintaherkyyden. Linkuston ns. pivot pointin muuttamisella on saatu jousitus reagoimaa n paremmin kulmikkaisiin iskuihin eli pyörä yksinkertaisesti kulkee paremmin ja kuski pystyy pitämään vauhdin helpommin yllä tökkivässä maastossa. Jousitus on myös suunniteltu tarpeeksi progressiiviseksi kierrejousi- iskareita ajatellen, coilia kehiin vaan siis!
Runkoon integroidut säilytystilat, LOCKR. Kolme erillistä rungonsisäistä säiltystilaa energiageeleille, sisärenkaille, työkaluille, enduroburritoille, viikon vanhoille sämpylöille ja mitä kukin enduristi nyt rungon sisään aina laittaakaan. Pullotelineen alla suurin tila, jousituksen linkuston sisällä magneettikiinnitteinen multitool sekä vielä taka- akselissa erillinen 6mm kuusiokolotyökalu.
Takahaarukkaa on myös viilattu hieman ja taka-akselin laakerointipiste on nyt yksinkertaisempi, toimivampi ja siinä samalla hieman kevyempi.
Enduroon ja vaikkapa bike parkiin, Rallon toimittaa! "It's the difference between the tentative first go of the year and the ripping third lap of a midsummer day. It's the ease of knowing your suspension is dialed. It's a boost of confidence, speed and control when a bit more of any could make a winning formula. Enduralin is the extra bit of fun that turnsa good ride into a great one - the shouting of the crowd,a flow state of euphoria, cowbells, chainsaws, accelerated reaction time and enhanced perception. It's the difference between a Good Time and All-Time."
Asymmetrinen runko. Rallon asymmetrinen runkosuunnittelu tarjoaa ainutlaatuisia ominaisuuksia jousituksen säätöön sekä juomapullon ja varusteiden kiinnittämiseen. Takaiskarinkiinnityspisteet ovat normaalista keskilinjasta poiketen rungon oikeassa reunassa. Iskarin säätöihin pääse helpommin käsiksi lennosta. Rungosta menee myös vähemmän tilaa iskarille, jolloin suuren vesipullon saa helposti mukaan. Standover -mitta on myös erittäin matala, jolloin kuskilla on hyvin tilaa liikkua pyörän päällä.
Monocoque-OMR hiilikuiturunko. Orbean rungossa käytetää n sekoitusta eri hiilikuitulaatuja valmiiksi laserleikatuissa kaistaleissa. Menetelmällä minimoidaan luonnollisesti materiaalin ylijäämät, mutta ennen kaikkea oikeaa materiaalia saadaan oikeilla ominaisuuksilla oikeisiin paikkoihin. Lopputuloksena on kestävämpi, kevyempi ja yksinkertaisesti toimivampi runko.
Offset pivot link. Rallonin concentric boost jousituksen linkusto tarjoaa hyvän poljettavuuden, mainion jousituksen herkkyyden pienissäkin esteissä, hyvän progressiivisuuden sekä mahdollisuden henkilökohtaisiin säätöihin. Jousituksessa voidään käyttää Foxin ilma- ja kierrejousi- iskaria.
Uudistunut 2024 malli!
2024 version uudistuneet ja kokonaan uudet ominaisuudet: runkogeometria, jousituksen toiminta, pidempi joustomatka, ja tietysti uudet värit! Ja aiemmasta malliversiosta tuttu rungon säilytystila. Siinäpä listaa kokonaisuudessaan joten avataan hieman tarkemmin kohta kohdalta.
Uudistettu runkogeometria. Pidempi ja loivempi kuin koskaan ennen!!! Vakiofraasi jota lähes jokainen pyörävalmis tajan edustaja on toitottanut endurotyyppisissä pyörissä vii meiset viisi vuotta, ainakin :) No mutta se on 2024 Rallonin kohdalla myös totta ja ihan perustellusti. Orbealla ei ole lähdetty mihinkään hullutteluun vaan pitäydytty fiksuissa ja tarpeellisissa muutoksissa mittojen, kulmien ja eri runkokokojen osalta. Standover on erittäin matala, joka mahdollistaa runkokoon valinnan ennemminkin rungon pituuden ja ohjaamon tilan perusteella, joka avaa mahdollisuuksia ostaa ns. taulukkomittaa suurempi pyörä ilman että se on liian suuri johonkin suuntaan. Käyttötarkoituksen ja kuskin mieltymysten mukaan siis! Jos pyörä tulee sekalaiseen ajoon ja vaikka pääosin bikeparkkiin, voi kuski valita kahdesta sopivasta koosta pienemmän ja leikkisämmän pöyrän, kun taas ndurokisapyöräksi pitempi runko voi olla nopeampi valinta. Rungon suunnittelussa on otettu myös huomioon pitkien hissitolppien käyttö ja hissitolpan saa lähtökohtaisesti kaikissa kokovaihtoehdoissa kokonaan rungon sisään, jolloin pyörään saadaan mahdollisimman pitkällä liikematkalla oleva tolppa. Keulakulma on myös hieman aiempaa loivempi ja satulakulma nykytrendin mukaisesti hieman jyrkempi parempaa satulasta polkemisasentoa ajatellen. Runkogeometria on edelleen hienosäädettävissä ns. flip chipin kanssa ja uusi runko on suoraan Mullet -yhteensopiva 29" ja 27.5" takakiekoille. Business in the front party in the back!
Jousituksen kinematiikka ja toiminta. Jousituksen toimintaa on jälleen hienosäädetty, suurimpina eroina entiseen ovat progressiivisuuden muuttaminen ja linkuston laakerointipisteiden siirto. Joustokäyrä poikkeaa entisestä alun herkempänä tuntumana joka parantaa pitoa ja mahdollistaa jousituksen paremman pintaherkyyden. Linkuston ns. pivot pointin muuttamisella on saatu jousitus reagoimaa n paremmin kulmikkaisiin iskuihin eli pyörä yksinkertaisesti kulkee paremmin ja kuski pystyy pitämään vauhdin helpommin yllä tökkivässä maastossa. Jousitus on myös suunniteltu tarpeeksi progressiiviseksi kierrejousi- iskareita ajatellen, coilia kehiin vaan siis!
Runkoon integroidut säilytystilat, LOCKR. Kolme erillistä rungonsisäistä säiltystilaa energiageeleille, sisärenkaille, työkaluille, enduroburritoille, viikon vanhoille sämpylöille ja mitä kukin enduristi nyt rungon sisään aina laittaakaan. Pullotelineen alla suurin tila, jousituksen linkuston sisällä magneettikiinnitteinen multitool sekä vielä taka- akselissa erillinen 6mm kuusiokolotyökalu.
Takahaarukkaa on myös viilattu hieman ja taka-akselin laakerointipiste on nyt yksinkertaisempi, toimivampi ja siinä samalla hieman kevyempi.
Enduroon ja vaikkapa bike parkiin, Rallon toimittaa! "It's the difference between the tentative first go of the year and the ripping third lap of a midsummer day. It's the ease of knowing your suspension is dialed. It's a boost of confidence, speed and control when a bit more of any could make a winning formula. Enduralin is the extra bit of fun that turnsa good ride into a great one - the shouting of the crowd,a flow state of euphoria, cowbells, chainsaws, accelerated reaction time and enhanced perception. It's the difference between a Good Time and All-Time."
Asymmetrinen runko. Rallon asymmetrinen runkosuunnittelu tarjoaa ainutlaatuisia ominaisuuksia jousituksen säätöön sekä juomapullon ja varusteiden kiinnittämiseen. Takaiskarinkiinnityspisteet ovat normaalista keskilinjasta poiketen rungon oikeassa reunassa. Iskarin säätöihin pääse helpommin käsiksi lennosta. Rungosta menee myös vähemmän tilaa iskarille, jolloin suuren vesipullon saa helposti mukaan. Standover -mitta on myös erittäin matala, jolloin kuskilla on hyvin tilaa liikkua pyörän päällä.
Monocoque-OMR hiilikuiturunko. Orbean rungossa käytetää n sekoitusta eri hiilikuitulaatuja valmiiksi laserleikatuissa kaistaleissa. Menetelmällä minimoidaan luonnollisesti materiaalin ylijäämät, mutta ennen kaikkea oikeaa materiaalia saadaan oikeilla ominaisuuksilla oikeisiin paikkoihin. Lopputuloksena on kestävämpi, kevyempi ja yksinkertaisesti toimivampi runko.
Offset pivot link. Rallonin concentric boost jousituksen linkusto tarjoaa hyvän poljettavuuden, mainion jousituksen herkkyyden pienissäkin esteissä, hyvän progressiivisuuden sekä mahdollisuden henkilökohtaisiin säätöihin. Jousituksessa voidään käyttää Foxin ilma- ja kierrejousi- iskaria.
Tuotekoodi: ORRALLONMT
Valmistaja: Orbea
- Runko:
- Orbea Monocoque Race Carbon. Advanced Dynamics 167mm suspension technology. 29" wheels.Concentric Boost 12x148 rear axle. Pure Enduro geometry. Internal cable routing. ISCG05
- Etuhaarukka:
- Fox 38 Float Factory 170 Grip2 QR15x110 Kashima
- Takaiskari:
- Fox Float X2 Factory 2-Position Adjust Kashima custom tune 230x60mm
- Kammet:
- Race Face Era 32t
- Eturattaat:
- 32
- Takapakka:
- Shimano CS-M8100 10-51t 12-Speed
- Polkimet:
- Ei
- Vaihtajat ja vivut:
- Shimano XT M8100 12-Speed
- Jarrut:
- Shimano XT M8120 Hydraulic Disc
- Ohjainlaakeristo:
- Acros Alloy 1-1/8 - 1-1/2" Integrated
- Ohjaustanko:
- OC Mountain Control MC10 Carbon, Rise 20, Width 800
- Ohjainkannatin:
- OC Mountain Control MC10 Alu SL, 0º. OC Computer Mount CM-05, Garmin/Sigma
- Satula:
- ERGON SM Enduro Comp Men S/M
- Istuinkannatin:
- Fox Transfer Factory Kashima Dropper 31.6
- Kiekot:
- Oquo Mountain Control MC32TEAM (29" Front / 27,5" Rear)
- Renkaat:
- Maxxis Assegai 2.50" WT FB 120 TPI 3C Maxx Terra EXO+ TR / Maxxis Minion DHR II 2.40" WT FB 120 TPI 3C Maxx Terra Exo+ TR
- Paino:
- -