Orbean mallisto on valtavan laaja ja monesta mallista useita eri värejä sekä lähes
kaikki pyörät räätälöitävissä, sivuillamme on näkyvissä
ja suoraan tilattavissa vain osa mallistosta. Tutustu
Orbean sivuilla ja
ota yhteyttä meihin kun mieleinen malli on löytynyt!
8199,00 €
Hopea | ||
---|---|---|
S |
Varastossa
Toimitus:
10pv
|
|
M |
Varastossa
Toimitus:
10pv
|
|
L |
Tulossa 10.01.2025 |
|
XL |
Varastossa
Toimitus:
10pv
|
- Orbea Wild OMR hiilikuiturunko täysin integroidulla
akulla - RockShox ZEB Base-A2 DebonAir+ 160 E-MTB joustohaarukka
- Fox Float Performance takaiskari
- BOSCH Performance CX Smart System sähkömoottori
- Integroitu 750Wh akku
- Shimano SLX M7100 1x12 vaihteisto
- Shimano MT420 hydrauliset levyjarrut
- Race Face AR 30c Tubeless Ready tubeless kiekot
- OC Mountain Control MC21 hissitolppa
Täysin uudistunut Wild!
Uuden Wildin suunnittelu olisi voinut alkaa markkinoiden tehokkaimmasta moottorista tai suurimman kapasiteetin akusta, mutta vaikkakin molemmat ovat ihan oleellisia asioita, ne eivät olleet Orbealla ensimmäisenä mielessä kun uutta Wildia alettiin hahmottelemaan. Jätä tarpeettoman painavat ja tunnottomat sähkömaastopyörät hyllyyn ja hyppää Wildin puikkoihin!
Maksimaalista suorituskykyä, maksimaalista hauskuutta! Wild on suunniteltu selviämään haastavimmistakin ajoista, tuntuen silti aina eläväiseltä, energiseltä ja ennemminkin tarvittavan kyvykkäältä, toisin kuin useat tunnottomat ja painavat eMTB:t joilla toki voi ajaa täysillä kaikkea päin samalla kadottaen ajamisen tuntuman. Wild on ennen kaikkea fantastinen enduropyörä, ammentaahan se reippaasti geometriasta ja tuntumasta Orbean enduropyörä Rallonista.
No limits, Just go Wild. Täydet tehot ja valmiina hulluimpiinkin nousuihin ja villeimpiin alamäkiin. Uusimmat Boschin sähkömoottorit ja joko 625 tai 750Wh akku tarjoavat erinomaisesti riittävän paketin tuntikausien ajoille.
Suorituskykyä ja yksinkertaisuutta. Wildin täysin uudistuneesta rungosta on jätetty kaikki tarpeeton pois ja keskitytty mahdollisimman toimivaan ja yksinkertaiseen. SBS (Secure Battery System, tästä lisää alempana) ja Clean Cockpit antavat Wildille simppelin luonteen ja erittäin miellyttävän visuaalisen ilmeen. Näiden ratkaisujen myötä Wild on ns. täysveristen sähkömaastopyörien kategoriassa yksi markkinoiden kevyimmistä pyöristä, tippaakaan suorituskyvystä tinkimättä. Kevyin versio painaa ainoastaan 20,9kg! Itseasiassa runko on vain jotain kymmeniä grammoja painavampi kuin Rallon.
Yksi oleellisimmista uuden rungon ominaisuuksista on sen jäykkyys, erityisesti rungon etukolmion osalta. Useissa sähköpyörissä akku on irrotettavissa, joissain tilanteissa toki hyödyllistä, mutta valtava luukku rungossa tekee siitä auttamatta löysemmän ja tuntuvasti painavamman. Wildin SBS tarkoittaa ettei rungossa ole tehty kompromisseja mihinkään suuntaan, vaan akku on kiinteästi runkoon integroituna, tehden pyörästä kevyemmän, tarpeellisen jäykän ja näiden seurauksena paremman ajettavan. Pyörä on myös ajossa hiljaisempi. Orbean laskelmien mukaan runko on 32% kevyempi, 51% jäykempi ja sisältää 50% vähemmän osia verrattuna irrotettavalla akulla olevaan vastaavaan pyörään.
Runkogeometria. Orbean Rallonista tuttu Steep and Deep ajattelu on sujuvasti saatu siirrettyä myös uuten Wildiin. Suunnittelu mahdollistaa erittäin pitkän liikematkan hissitolpan sijoittamisen lähes runkokoosta riippumatta. Runko ja takahaarukka on suunniteltu 29" rengaskoolle. Rungon geometria seuraa hyvin pitkälti Rallonin mittoja ja kulmia, modernin enduropyörän tyyliin. Wild on saatavissa neljässä eri runkokoossa ja erittäin matalan runkokorkeuden sekä satulaputken mitan avittamina voit valita monesti kahden koon väliltä, halusitpa sitten ennemmin leikkisyyttä tai vakautta ajoon. Orbean kokokartta löytyy tuotekuvien joukosta.
Jousitus. Sähkömaastopyörän jousituksen suunnittelu ja optimaalinen toteutus on todella monen tekijän palapeli. Toisaalta tarvitaan maksimaalista pitoa lisätehojen välittämiseksi tonttiin, toisaalta tarvitaan jousitus joka selviää kovempien vauhtien ja voimien tuomista suurista iskuista. Oleellisimmat asiat tapahtuvat kuitenkin jousituksen keskialueella, jossa pyörä lähtökohtaisesti viettää 90% ajoajasta. Kun keskialue saadaan toimimaan optimaalisesti, pyörä herää henkiin, toimii ennakoitavasti ja pitää ajamisen ennenkaikkea hauskana. Jousitus on yksi Wildin oleellisimmista osatekijöistä, jonka myötä pyörä tuntuu luontevalta ja kyvykkäältä, laittaen kuskin oikeasti puikkoihin. Jousituksen joustokäyrä, anti rise ja anti squat käyrät löytyvät tuotekuvien joukosta.
Bosch Smart System sähköjärjestelmä. Uusimmat Boschin sähkömoottorit (Wild LTD:ssä Bosch CX-R), 750Wh tai halutessa kevyempi 625Wh akku, langaton mini remote ilman johtohässäkkää sekä Clean Cockpit runkoon integroitu näyttö. Vähemmän johtoja, vähemmän osia, vähemmän häiriötekijöitä.
Wild on siis täynnä mahtavia oivalluksia, uusinta tekniikkaa ja suorituskykyä, mutta ennen kaikkea se on erinomaisen hauska ja kykenevä pyörä. Tästä tekstistä jäi vielä muutama detalji varmasti mainitsematta, lisää infoa löytyy linkistä Orbean tuotesivulle. Niin ja mainitsematta jäi yksi asia. Jos vielä epäilet Wildia, tilaa testipyörä kotipoluillesi testattavaksi, et varmasti pety!
Uuden Wildin suunnittelu olisi voinut alkaa markkinoiden tehokkaimmasta moottorista tai suurimman kapasiteetin akusta, mutta vaikkakin molemmat ovat ihan oleellisia asioita, ne eivät olleet Orbealla ensimmäisenä mielessä kun uutta Wildia alettiin hahmottelemaan. Jätä tarpeettoman painavat ja tunnottomat sähkömaastopyörät hyllyyn ja hyppää Wildin puikkoihin!
Maksimaalista suorituskykyä, maksimaalista hauskuutta! Wild on suunniteltu selviämään haastavimmistakin ajoista, tuntuen silti aina eläväiseltä, energiseltä ja ennemminkin tarvittavan kyvykkäältä, toisin kuin useat tunnottomat ja painavat eMTB:t joilla toki voi ajaa täysillä kaikkea päin samalla kadottaen ajamisen tuntuman. Wild on ennen kaikkea fantastinen enduropyörä, ammentaahan se reippaasti geometriasta ja tuntumasta Orbean enduropyörä Rallonista.
No limits, Just go Wild. Täydet tehot ja valmiina hulluimpiinkin nousuihin ja villeimpiin alamäkiin. Uusimmat Boschin sähkömoottorit ja joko 625 tai 750Wh akku tarjoavat erinomaisesti riittävän paketin tuntikausien ajoille.
Suorituskykyä ja yksinkertaisuutta. Wildin täysin uudistuneesta rungosta on jätetty kaikki tarpeeton pois ja keskitytty mahdollisimman toimivaan ja yksinkertaiseen. SBS (Secure Battery System, tästä lisää alempana) ja Clean Cockpit antavat Wildille simppelin luonteen ja erittäin miellyttävän visuaalisen ilmeen. Näiden ratkaisujen myötä Wild on ns. täysveristen sähkömaastopyörien kategoriassa yksi markkinoiden kevyimmistä pyöristä, tippaakaan suorituskyvystä tinkimättä. Kevyin versio painaa ainoastaan 20,9kg! Itseasiassa runko on vain jotain kymmeniä grammoja painavampi kuin Rallon.
Yksi oleellisimmista uuden rungon ominaisuuksista on sen jäykkyys, erityisesti rungon etukolmion osalta. Useissa sähköpyörissä akku on irrotettavissa, joissain tilanteissa toki hyödyllistä, mutta valtava luukku rungossa tekee siitä auttamatta löysemmän ja tuntuvasti painavamman. Wildin SBS tarkoittaa ettei rungossa ole tehty kompromisseja mihinkään suuntaan, vaan akku on kiinteästi runkoon integroituna, tehden pyörästä kevyemmän, tarpeellisen jäykän ja näiden seurauksena paremman ajettavan. Pyörä on myös ajossa hiljaisempi. Orbean laskelmien mukaan runko on 32% kevyempi, 51% jäykempi ja sisältää 50% vähemmän osia verrattuna irrotettavalla akulla olevaan vastaavaan pyörään.
Runkogeometria. Orbean Rallonista tuttu Steep and Deep ajattelu on sujuvasti saatu siirrettyä myös uuten Wildiin. Suunnittelu mahdollistaa erittäin pitkän liikematkan hissitolpan sijoittamisen lähes runkokoosta riippumatta. Runko ja takahaarukka on suunniteltu 29" rengaskoolle. Rungon geometria seuraa hyvin pitkälti Rallonin mittoja ja kulmia, modernin enduropyörän tyyliin. Wild on saatavissa neljässä eri runkokoossa ja erittäin matalan runkokorkeuden sekä satulaputken mitan avittamina voit valita monesti kahden koon väliltä, halusitpa sitten ennemmin leikkisyyttä tai vakautta ajoon. Orbean kokokartta löytyy tuotekuvien joukosta.
Jousitus. Sähkömaastopyörän jousituksen suunnittelu ja optimaalinen toteutus on todella monen tekijän palapeli. Toisaalta tarvitaan maksimaalista pitoa lisätehojen välittämiseksi tonttiin, toisaalta tarvitaan jousitus joka selviää kovempien vauhtien ja voimien tuomista suurista iskuista. Oleellisimmat asiat tapahtuvat kuitenkin jousituksen keskialueella, jossa pyörä lähtökohtaisesti viettää 90% ajoajasta. Kun keskialue saadaan toimimaan optimaalisesti, pyörä herää henkiin, toimii ennakoitavasti ja pitää ajamisen ennenkaikkea hauskana. Jousitus on yksi Wildin oleellisimmista osatekijöistä, jonka myötä pyörä tuntuu luontevalta ja kyvykkäältä, laittaen kuskin oikeasti puikkoihin. Jousituksen joustokäyrä, anti rise ja anti squat käyrät löytyvät tuotekuvien joukosta.
Bosch Smart System sähköjärjestelmä. Uusimmat Boschin sähkömoottorit (Wild LTD:ssä Bosch CX-R), 750Wh tai halutessa kevyempi 625Wh akku, langaton mini remote ilman johtohässäkkää sekä Clean Cockpit runkoon integroitu näyttö. Vähemmän johtoja, vähemmän osia, vähemmän häiriötekijöitä.
Wild on siis täynnä mahtavia oivalluksia, uusinta tekniikkaa ja suorituskykyä, mutta ennen kaikkea se on erinomaisen hauska ja kykenevä pyörä. Tästä tekstistä jäi vielä muutama detalji varmasti mainitsematta, lisää infoa löytyy linkistä Orbean tuotesivulle. Niin ja mainitsematta jäi yksi asia. Jos vielä epäilet Wildia, tilaa testipyörä kotipoluillesi testattavaksi, et varmasti pety!
Tuotekoodi: ORWIFSM20
Valmistaja: Orbea
- Runko:
- Orbea Wild OMR 2023, 160mm travel, 29" wheels, Concentric Boost 12x148
- Moottori:
- BOSCH Performance Line CX BDU3741
- Akku:
- BOSCH Powertube 750Wh Horizontal BBP3770
- Näyttöyksikkö:
- BOSCH System Controller BCR3100
- Ohjain:
- BOSCH Mini Remote BRC3300
- Laturi:
- Bosch Charger 4A (230V) BPC3400
- Etuhaarukka:
- RockShox ZEB Base-A2 DebonAir+ 160 E-MTB specific Q15X110 Boost
- Takaiskari:
- Fox Float Performance Trunnion 2-Position Evol LV custom tune 205x65mm
- Kammet:
- e*thirteen Plus Alu
- Eturatas:
- e*thirteen e*spec Direct Mount 34T Boost
- Takapakka:
- Shimano CS-M7100 10-51t 12-Speed
- Polkimet:
- -
- Vaihtajat ja vivut:
- Shimano SLX M7100 SGS Shadow Plus / Shimano Deore M6100 I-Spec EV
- Jarrut:
- Shimano MT420 Hydraulic Disc
- Ohjainlaakeristo:
- FSA 1-1/2" Integrated Aluminium Cup
- Ohjaustanko:
- OC Mountain Control MC30, Rise20, Width 800
- Ohjainkannatin:
- OC Mountain Control MC20, 0º
- Satula:
- Selle Royal Vivo Sport Men 145 x 269mm Istuinkannatin:OC Mountain Control MC21, 31.6mm, Dropper
- Kiekot:
- Race Face AR 30c Tubeless Ready
- Renkaat:
- Maxxis Assegai 2.50" WT FB 120 TPI 3C Maxx Terra EXO+ TR / Maxxis Minion DHR II 2.40" WT FB 120 TPI 3C Maxx Terra Exo+ TR
- Paino:
- -