Sramin historian tehokkain jarru, helposti kontrolloitavaa
voimaaa ja äärimmäistä tehoa.
Enemmän tehoa. Mavenissa on lähes 50% enemmän jarrutustehoa kuin aiemmassa lippulaivamallissa Codessa. Vaikka teho onkin yksi jarrujen oleellisimmista asioista, teholla ei juuri tee mitään ilman sen hyvää hallintaa. Maven vaatii kolmanneksen vähemmän jarrukahvan puristusvoimaa saavuttaakseen saman tehon kuin Codet, vähentäen käsien väsymistä ja mahdollistaen kovempaa ajamisen pidempään.
Neljä erittäin suurta jarrumäntää, kaksi 19,5mm ja kaksi 18mm, tuottavat reilusti enemmän tehoja jarrupaloihin. Suuremmat jarrumännät on suunniteltu yhdessä jarrukahvan kanssa erinomaisen puristussuhteen saavuttamiseksi. Sramin jarruilla aiemmin ajaneet ovat heti kotonaan jarrujen kanssa. Tutun tuntuinen jarrukahva, kahvan etäisyyden säätö, jarrutuksen kontaktin säätö ja yleinen ergonomia ovat tuttua taattua laatua Codeista.
Swinglink tehonhallinta muuttaa jarrun tuottamaa tehoa jarrukahvan liikkeen mukana. Mitä pidemmälle kahvaa vetää, sitä enemmän tehoa jarru tuottaa. Progressiivinen tehontuotto on yksi oleellisimmista asioista hallitun ja samalla tehokkaan jarruttamisen saavuttamiseksi.
Erittäin tukeva jarrukaliperi. Neljä massiivista kiristyspulttia eivät ole vain näön vuoksi, vaan estävät jarrua elämästä ja siten vähentävät materiaalin elämisestä johtuvaa tehohäviötä.
Sopiva jarrulevyn koko? Suurempi ei aina välttämättä ole parempi, ainakaan silloin kun itse jarru on riittävän hyvä. Sram suosittelee Mavenin kohdalla kokeilemaan erikokoisia jarrulevyjä, aloittaen pienimmästä ja tarpeen mukaan siirtyen suurempaan, miksi? Liian suuri jarrulevy ei välttämättä lämpene koskaan optimaaliseen lämpötilaan, eikä jarru pure silloin kuten suunniteltu. Expert Kitin kanssa kokeilu on helppoa, sillä mukana tulee useita jarrulevykokoja adaptereineen. Jarrulevyn värimuutoksista on helppo haarukoida sopiva koko omaan käyttöön: 1. Ruskea tai pronssinen värimuutos tarkoittaa optimia 2. Lila tai sateenkaaren värien värimuutos tarkoittaa että jarrulevyt kuumenevat liikaa ja olisi syytä vaihtaa suurempaan 3. Ei värimuutoksia, jarrulevy ei lämpene tarpeeksi ja pienempi levy olisi parempi.
Enemmän tehoa. Mavenissa on lähes 50% enemmän jarrutustehoa kuin aiemmassa lippulaivamallissa Codessa. Vaikka teho onkin yksi jarrujen oleellisimmista asioista, teholla ei juuri tee mitään ilman sen hyvää hallintaa. Maven vaatii kolmanneksen vähemmän jarrukahvan puristusvoimaa saavuttaakseen saman tehon kuin Codet, vähentäen käsien väsymistä ja mahdollistaen kovempaa ajamisen pidempään.
Neljä erittäin suurta jarrumäntää, kaksi 19,5mm ja kaksi 18mm, tuottavat reilusti enemmän tehoja jarrupaloihin. Suuremmat jarrumännät on suunniteltu yhdessä jarrukahvan kanssa erinomaisen puristussuhteen saavuttamiseksi. Sramin jarruilla aiemmin ajaneet ovat heti kotonaan jarrujen kanssa. Tutun tuntuinen jarrukahva, kahvan etäisyyden säätö, jarrutuksen kontaktin säätö ja yleinen ergonomia ovat tuttua taattua laatua Codeista.
Swinglink tehonhallinta muuttaa jarrun tuottamaa tehoa jarrukahvan liikkeen mukana. Mitä pidemmälle kahvaa vetää, sitä enemmän tehoa jarru tuottaa. Progressiivinen tehontuotto on yksi oleellisimmista asioista hallitun ja samalla tehokkaan jarruttamisen saavuttamiseksi.
Erittäin tukeva jarrukaliperi. Neljä massiivista kiristyspulttia eivät ole vain näön vuoksi, vaan estävät jarrua elämästä ja siten vähentävät materiaalin elämisestä johtuvaa tehohäviötä.
Sopiva jarrulevyn koko? Suurempi ei aina välttämättä ole parempi, ainakaan silloin kun itse jarru on riittävän hyvä. Sram suosittelee Mavenin kohdalla kokeilemaan erikokoisia jarrulevyjä, aloittaen pienimmästä ja tarpeen mukaan siirtyen suurempaan, miksi? Liian suuri jarrulevy ei välttämättä lämpene koskaan optimaaliseen lämpötilaan, eikä jarru pure silloin kuten suunniteltu. Expert Kitin kanssa kokeilu on helppoa, sillä mukana tulee useita jarrulevykokoja adaptereineen. Jarrulevyn värimuutoksista on helppo haarukoida sopiva koko omaan käyttöön: 1. Ruskea tai pronssinen värimuutos tarkoittaa optimia 2. Lila tai sateenkaaren värien värimuutos tarkoittaa että jarrulevyt kuumenevat liikaa ja olisi syytä vaihtaa suurempaan 3. Ei värimuutoksia, jarrulevy ei lämpene tarpeeksi ja pienempi levy olisi parempi.
Tuotekoodi: SRAMAVENS
Valmistaja: SRAM
- Kahvan materiaali:
- Alumiini
- Jarrusatulan materiaali:
- Alumiini
- Pulttien materiaali:
- Teräs
- Väri:
- Punainen
- Kontaktipisteen säätö:
- Kyllä
- Kahvan etäisyyden säätö:
- Kyllä, ilman työkaluja
- Jarruneste:
- Maxima mineraaliöljy
- Paino:
- 371 g
Viimeksi katsomasi
![Quarq Shockwiz](https://www.bikeshop.fi/tuotekuvat/00_3018_180_000.jpg)
Tutustu tarkemmin
- toimii ilmajousitetuille keuloille ja iskareille
- seuraa jousituksen toimintaa ajon aikana
- yhdistetään Android tai iPhone puhelimeen, johon
asennetaan Shockwiz sovellus - antaa yksityiskohtaisia säätöneuvoja
![](https://www.bikeshop.fi/tuotekuvat/ENSPPED.jpg)
Tutustu tarkemmin
- Kevyt in-mold rakenne
- Sivuilta ja takaa alemmas laskeva rakenne
- Integroitu Koroyd-suojarakenne vaimentaa iskuja
- Irroitettava suojavisiiri
- Suuret tuuletuskanavat edessä, sivuilla ja päällä
- Yhdellä kädellä säädettävä kiristysmekanismi
- Antibakteeriset ja nopeasti kuivuvat pehmusteet
![](https://www.bikeshop.fi/tuotekuvat/e/ESHRX600/ESHRX600.jpg)
Tutustu tarkemmin
- Hiilikuituvahvistettu pohja varmistaa kisatason jäykkyyden
ja polkemistehon pitkissäkin suorituksissa. - Leveä ulkopohjakuvio TPU-korvakkeilla optimoi
poljentatehon ja kävelymukavuuden. - Kevyt gravel-race-inspired-ulkopohja.
- Boa® L6K -säätörulla mahdollistaa nopean ja tarkan
mikrosäädön. - Surround-päällinen tasapainottaa suorituskyky- ja
mukavuusominaisuuksia. - Yhteensopiva klossi: kaksireikäinen SPD