5669,00 €
3998,99 €
Oranssi | ||
---|---|---|
S |
Varastossa
Toimitus:
3pv
|
|
M |
Varastossa
Toimitus:
3pv
|
|
L |
Varastossa
Lähetys n. 2-4 arkipäivässä
|
|
XL |
Varastossa
Toimitus:
3pv
|
- Erittäin hieno ja viimeistelty alumiinirunko integroidulla
akulla, näyttääkö sähköpyörältä? Niinpä! - Tarpeeksi avustusta silloin kun tarvitset, erittäin
lähellä perinteisen maastopyörän painoa ja käsiteltävyyttä - Orbealle erikseen suunniteltu Shimano EP8 RS Power
sähkömoottorikonsepti - Fox 34 Float Performance 120 Grip joustohaarukka
- Shimano XT M8100 1x12 vaihteisto
- Magura MT5 E-STOP hydrauliset levyjarrut
- Race Face AR 30c Tubeless Ready kiekot
- OC MC20 Mountain Control hissitolppa
Urrun tarkoittaa baskiksi 'kauas' (Orbea on siis Espanjasta
baskimaalta jos kielivalinta ihmetyttää). Uusi Urrun on
sähköavusteinen maastopyörä, joka eittämättä vie sinut
uusille reiteille uusiin maisemiin, mutta Orbealle nimellä
on suurempikin merkitys. Urrun mallina on osaltaan suuri
etappi viime vuosien sähköpyöräkehitykseen ja suuntaan jonka
Orbea on pyörämerkkinä ottanut. Orbealla ollaan erityisen
ylpeitä saavutuksista sähköavusteisten pyörien osalta ja
syystäkin.
Urrun seuraa sähköpyöränä vahvasti aiemmin julkaistun Risen jalanjäljissä Shimano EP8 RS sähkömoottorikonseptillaan. Vähemmän on RS konseptissa enemmän. Rider Synergy (RS) konsepti. Urrunin suunnittelun lähtökohtana on ollut perinteisen maastopyörän ja sähköavusteisen maastopyörän yhdistäminen tavalla joka säilyttää kaikki "luomuajamisen" parhaat puolet ja yhdistää ne mahdollisimman luonnollisesti sähkömoottorin toimintaan. Lopputuloksena on kuskin tarpeisiin saumattomasti reagoiva avustus, avustusta silloin kun sitä oikeasti tarvitset ja annat itsekin kaikkesi. Ei turbomoodeja jossa pelkkä jalkojen kevyt pyörittely riittää, ei suuren akuston ja sähköpyöräkomponenttien tuomaa lisäpainoa, ei tunnetta siitä että huijaisit jatkuvasti jollain tapaa. Urrun on oikeastaan sähköavusteinen maastopyörä niille jotka vanno(i)vat vain ja ainoastaan sähköttömän ajamisen nimeen, testaa itse ja takaamme että mielipiteesi muuttuu!
RS Power. Orbealla mietittiin hetki jos toinenkin oman moottorikonseptin kehittämistä, mutta loppujen lopuksi sen koettiin kuitenkin olevan ainoa oikea reitti suunnitelmien toteuttamiseksi. Shimanon jakaessa suunnitelmansa uuden EP8 sähkomoottorin osalta, alkoi vyyhti aueta ja pitkään suunnitteilla ollut konsepti lähestyä toteutumistaan. Tarina kertoo että Japanin herrojen taivuttelu projektiin vaati pitkälliset keskustelut ja mahdollisesti jokusen kupposen sakea, mutta lopputuloksena on ainoastaan Orbean käytössä oleva EP8 RS Power sähkömoottorikonsepti.
EP8 RS Power eroaa vakiomuotoisesta EP8 järjestelmästä maksimiväännön sekä avustusmoodien osalta.
EP8 RS Power tarjoaa maksimissaan 60Nm vääntöä, sii huomattavasti vähemmän mitä EP8 moottori vakiona. Avustukset on säädetty myös hyvin eri tyyliin ja moottori tarjoilee avustusta vain sen mukaan mitä kuskikin tarjoilee kampiin. Tälle on syynsä! Pienempi vääntö pitää avustuksen luonnollisempana, seurauksena pienempi virran tarve, seurauksena pienempi akkukapasiteetin tarve, seurauksena kevyempi runko ja kevyemmät komponentit. Jokainen varmaan sai jujusta kiinni?
RS Range. Vain 540Wh akku joku huutaa, nykypyörissä on jo 600-700Wh akkuja vakiona! Urrun on suunniteltu ehdottomasti pitkille lenkeille ja RS:n virrantarve on reilusti "perinteistä" sähköavusteista pyörää pienempi. Tämän seurauksena akun keston voi kertoa 1,5:llä verrattuna perinteisempään, eli Urrunin akku vastaa noin 800Wh akkua tavanomaisemmassa toteutuksessa. Saatavilla on myös pullotelineeseen tuleva Range extender 252Wh akku, jonka myötä verrattavissa oleva 1,5x kapasiteetti vastaa tavanomaisen sähköavusteisen pyörän yli 1000Wh akkukapasiteettia!
Jokaisen pyörän tärkein osa on kuitenkin pyörän runko. Urrunin kohdalla Orbea on todellakin laittanut parastaan ja hydroformattu sekä äärimmäisellä tarkkuudella viimeistelty alumiinirunko ei juuri kalpene hiilikuiturunkojen rinnalla. Orbealla suhtaudutaan kovalla varmuudella uuteen runkoon ja se onkin Orbean elinikäisen takuun piirissä.
Yksinkertainen on kaunista! Urrunissa on panostettu huomattavissa määrin kokonaisuuden saumattomuuteen ja visuaalisesti miellyttävään ulkonäköön. Sähköjärjestelmät sekä vaijerien ja jarrujen vientejä on integroitu mahdollisimman saumattomasti.
Kokonaisuudessaan siis erittäin hieno ja uniikki pyörä!
Urrun seuraa sähköpyöränä vahvasti aiemmin julkaistun Risen jalanjäljissä Shimano EP8 RS sähkömoottorikonseptillaan. Vähemmän on RS konseptissa enemmän. Rider Synergy (RS) konsepti. Urrunin suunnittelun lähtökohtana on ollut perinteisen maastopyörän ja sähköavusteisen maastopyörän yhdistäminen tavalla joka säilyttää kaikki "luomuajamisen" parhaat puolet ja yhdistää ne mahdollisimman luonnollisesti sähkömoottorin toimintaan. Lopputuloksena on kuskin tarpeisiin saumattomasti reagoiva avustus, avustusta silloin kun sitä oikeasti tarvitset ja annat itsekin kaikkesi. Ei turbomoodeja jossa pelkkä jalkojen kevyt pyörittely riittää, ei suuren akuston ja sähköpyöräkomponenttien tuomaa lisäpainoa, ei tunnetta siitä että huijaisit jatkuvasti jollain tapaa. Urrun on oikeastaan sähköavusteinen maastopyörä niille jotka vanno(i)vat vain ja ainoastaan sähköttömän ajamisen nimeen, testaa itse ja takaamme että mielipiteesi muuttuu!
RS Power. Orbealla mietittiin hetki jos toinenkin oman moottorikonseptin kehittämistä, mutta loppujen lopuksi sen koettiin kuitenkin olevan ainoa oikea reitti suunnitelmien toteuttamiseksi. Shimanon jakaessa suunnitelmansa uuden EP8 sähkomoottorin osalta, alkoi vyyhti aueta ja pitkään suunnitteilla ollut konsepti lähestyä toteutumistaan. Tarina kertoo että Japanin herrojen taivuttelu projektiin vaati pitkälliset keskustelut ja mahdollisesti jokusen kupposen sakea, mutta lopputuloksena on ainoastaan Orbean käytössä oleva EP8 RS Power sähkömoottorikonsepti.
EP8 RS Power eroaa vakiomuotoisesta EP8 järjestelmästä maksimiväännön sekä avustusmoodien osalta.
EP8 RS Power tarjoaa maksimissaan 60Nm vääntöä, sii huomattavasti vähemmän mitä EP8 moottori vakiona. Avustukset on säädetty myös hyvin eri tyyliin ja moottori tarjoilee avustusta vain sen mukaan mitä kuskikin tarjoilee kampiin. Tälle on syynsä! Pienempi vääntö pitää avustuksen luonnollisempana, seurauksena pienempi virran tarve, seurauksena pienempi akkukapasiteetin tarve, seurauksena kevyempi runko ja kevyemmät komponentit. Jokainen varmaan sai jujusta kiinni?
RS Range. Vain 540Wh akku joku huutaa, nykypyörissä on jo 600-700Wh akkuja vakiona! Urrun on suunniteltu ehdottomasti pitkille lenkeille ja RS:n virrantarve on reilusti "perinteistä" sähköavusteista pyörää pienempi. Tämän seurauksena akun keston voi kertoa 1,5:llä verrattuna perinteisempään, eli Urrunin akku vastaa noin 800Wh akkua tavanomaisemmassa toteutuksessa. Saatavilla on myös pullotelineeseen tuleva Range extender 252Wh akku, jonka myötä verrattavissa oleva 1,5x kapasiteetti vastaa tavanomaisen sähköavusteisen pyörän yli 1000Wh akkukapasiteettia!
Jokaisen pyörän tärkein osa on kuitenkin pyörän runko. Urrunin kohdalla Orbea on todellakin laittanut parastaan ja hydroformattu sekä äärimmäisellä tarkkuudella viimeistelty alumiinirunko ei juuri kalpene hiilikuiturunkojen rinnalla. Orbealla suhtaudutaan kovalla varmuudella uuteen runkoon ja se onkin Orbean elinikäisen takuun piirissä.
Yksinkertainen on kaunista! Urrunissa on panostettu huomattavissa määrin kokonaisuuden saumattomuuteen ja visuaalisesti miellyttävään ulkonäköön. Sähköjärjestelmät sekä vaijerien ja jarrujen vientejä on integroitu mahdollisimman saumattomasti.
Kokonaisuudessaan siis erittäin hieno ja uniikki pyörä!
Tuotekoodi: ORUR1023
Valmistaja: Orbea
https://www.orbea.com/fi-en/ebikes/mountain/urrun/cat/urrun-10-2023
.- Runko:
- Orbea Urrun, Shimano Steps, Integrated battery, Hydroformed Alloy 6061 series Internal Cable Routing, Boost 148x12, carrier and kickstand compatible
- Moottori:
- Shimano EP8-RS
- Akku:
- Orbea Internal 540Wh (Optional 252Wh Range Extender)
- Näyttöyksikkö:
- -
- Etuhaarukka:
- Fox 34 Float Performance 120 Grip 3-Position QR15x110 E-Bike Optimized
- Kammet:
- Shimano Steps EM600
- Eturatas:
- 32
- Takapakka:
- Shimano CS-M7100 10-51t 12-Speed
- Polkimet:
- -
- Vaihtajat ja vivut:
- Shimano XT M8100 SGS Shadow Plus / Shimano XT M8100 I-Spec EV
- Jarrut:
- Magura MT5 E-STOP Hydraulic Disc Easy Route Connection
- Jarrukahvat:
- Magura MT5 E-STOP Hydraulic Disc Easy Route Connection
- Ohjainlaakeristo:
- FSA 1-1/2" Integrated Aluminium Cup
- Ohjaustanko:
- OC 35mm 20mm Rise 780mm
- Ohjainkannatin:
- OC1 35mm interface -6º
- Satula:
- Selle Royal Vivo
- Istuinkannatin:
- OC MC20 Mountain Control Dropper, 31,6mm, 100mm travel
- Kiekot:
- Race Face AR 30c Tubeless Ready
- Renkaat:
- Maxxis Rekon 2.40" 120 TPI 3CMaxxTerra Exo+ TLR
- Paino:
- -