Unno Burn Race
Unno, ei todellakaan kuten muut pyörämerkit! HUOM!
Tarjoushinta vain omassa varastossamme olevissa pyörissä, ei
valmistajalta tilattavissa pidemmän toimitusajan pyörissä.
8499,00 €
8395,00 €
S1 (alle 175cm) | Ei varastossa | Loppuunmyyty |
S2 (175-185cm) |
Ei varastossa Kysy saatavuus: |
|
S3 (yli 185cm) |
Ei varastossa Kysy saatavuus: |
- Jotain oikeasti uutta ja erilaista pyörärintamalla!
- Upea hiilikuiturunko saumattomasti integroiduilla osilla
- Fox 38 Factory 170mm joustohaarukka, Fox X2 takaiskari
- Langaton SRAM GX AXS 1x12 sähkövaihteisto
- Formula Cura 4 hydrauliset levyjarrut
- Crankbrothers Synthesis 29/27.5" kiekot
- Deux enduro hiilikuituohjaamo
- Fox Transfer Factory hissitolppa
Unno, ei todellakaan kuten muut pyörämerkit! Ennen kuin
sukelletaan sen tarkemmin yksittäisen pyörämallin saloihin,
Unno merkkinä sekä merkin pääsuunnittelija ansaitsevat
esittelyt.
Jos nimi Cesar Rojo ei ole entuudestaan tuttu niin kyseessä on menestyksekäs ex- alamäkikuski, vahvasti modernin long and slack -maastopyörägeometrian taustavaikuttaja muiden pyörämerkkien kautta, espanjalaisen CERO Design -yrityksen perustaja sekä luonnollisesti Unnon yksi pääsuunnittelijoista. Cesar CERO Designin tiimeineen on ollut vaikuttamassa monien maastopyörämerkkien suunnittelussa ja Ceron asiakaskuntaan moottoripyöräpuolella kuuluukin sellaiset legendaariset merkit kuten KTM ja Husqvarna. Herran suunnittelupöydältä onkin lähtöisin useita edistyksellisiä ja sanoisimmeko jopa vallankumouksellisia visioita, nyt viimeisempänä oma Unno pyörämerkki. Olemmekin erittäin innoissamme että Unno on nyt rantautunut meille Suomeen!
Miksi Unno? Merkin pääajatuksena on olla uniikki ja tehdä asiat eri tavalla kuin muut, eikä pelätä olla erilainen, vaan keksiä jotain oikeasti uutta. Pelkkä visuaalinen puoli ei tietystikään yksinään ole tarpeeksi, pyörän täytyy olla myös ilo ajaa. Jos tahdot ajaa jotain oikeasti erilaista ja innovatiivista, pyörän joka itsessään on äärimmäisen vaikuttava, niin ajossa kuin tallin seinällä, olisiko Unno seuraava pyöräsi? Unno Burn. Unnon eri mallien nimeäminen vaatii ehkä pientä selvennystä. Unnon mallien nimet on johdettu eri mantereiden vuorista ja Burn on saanut nimensä Pohjois-Amerikassa sijaitsevan Blackburn vuoren mukaan. Sanoisimme että melko luontainen nimeämismetodi aikalailla "outside the box" ajatteluun perustuvalle merkille.
Burn on suunniteltu rinnakkain merkin sähköpyöräavauksen Mithin kanssa ja jakaakin ulkonäön lisäksi reilusti samoja ominaisuuksia. Pyörä on suunniteltu erityisesti endurotyyppiseen ja alamäkipainotteiseen ajoon, polkemista luonnollisesti unohtamatta.
Pyörän sielu eli runko ja geometria. Runkomateriaaliksi on valikoitunut hiilikuitu, sillä suunnittelutiimin mukaan vastaavaan rungon tekeminen esimerkiksi alumiinista olisi ollut lähes mahdotonta. Burn on suunniteltu kestämään mitä tahansa kuski pyörän eteen keksikään heittää. Vakaa ja hauska, aina valmis lähettämään! Tuplariviset EnduroMax laakeroinnit linkustossa, erittäin korkean lujuuden hiilikuitu, 4 vuotta kehitystä ja testausta sekä maastossa että "kidutuslaboratorissa", 3 eri prototyyppiä ja vuosien kokemus pyörien suunnittelusta muille merkeille tarjoavat vakuuttavan kokonaisuuden pyörän rungolle.
Kuten ajan endurokehitykseen kuuluu, Burnin runko kätkee viistoputken sisään säilytysosaston, johon voi jemmata sisäkumin, työkaluja, energiageelejä tai vaikka sen kuuluisan endurobanaanin.
Jousitus. Tässä näkyy erityisesti Unnon ja CERO Design tiimin vuosien kokemus pyörien suunnittelusta ja jousituksen toimintaan keskittymisestä. Burnin rungon jousitus on joustomatkaltaan 160mm ja joustokäyrältään hyvin progressiivinen. Sag eli jousituksen alkupainauma on suunniteltu 35% tuntumaan, joka antaa erittäin herkän alkujouston ja erinomaisen pohjaamisen vastustamisen. Sopii erinomaisesti käytettäväksi myös kierrejousi-iskarien kanssa, coil -kuskit huomio!
Ekologisuus. On varmasti valtaosalle selvää että hiilikuitu ei ole aina se ympäristöystävällisin materiaali ja yhden suhteellisen pienen pyörävalmistajan mahdollisuudet vaikuttaa asioihin ovat pienehköt. Siitä huolimatta Mithin tuotannossa on panostettu ympäristöön siinä missä vain mahdollista. Unno yhteistyössä Oceanworksin kanssa käyttää jokaisen pyörän valmistukseen 201g kierrätettyjä muoveja, joista valtaosa tulee meristä kerätystä muoviroskasta. Ei ehkä vaikuta paljolta, mutta pienet purot muodostavat suuret virrat ja emmepä juuri ole kuulleet vastaavasta muilta pyörämerkeiltä, ainakaan vielä.
Rungon kokomitoitus perustuu pitkälti ohjaamon tilaan ja rungon ns. reach mittaan. Sen sijaan että runkokoot olisi nimetty perinteisen S,M, L jne. kokojen mukaan, Unno käyttää reachiin sekä kuskin pituuteen perustuvaa mitoitusta. Koot ovat S1 alle 175cm kuskille, S2 175-185cm kuskille ja S3 yli 185cm kuskille. Speksilistasta ei tässä kohtaa tarvinne mainita, kaikki yksittäiset osat ovat aikalailla parasta mitä tähän hintaan on tarjolla, tarkempi osalista löytyy teknisistä tiedoista alta.
Jos nimi Cesar Rojo ei ole entuudestaan tuttu niin kyseessä on menestyksekäs ex- alamäkikuski, vahvasti modernin long and slack -maastopyörägeometrian taustavaikuttaja muiden pyörämerkkien kautta, espanjalaisen CERO Design -yrityksen perustaja sekä luonnollisesti Unnon yksi pääsuunnittelijoista. Cesar CERO Designin tiimeineen on ollut vaikuttamassa monien maastopyörämerkkien suunnittelussa ja Ceron asiakaskuntaan moottoripyöräpuolella kuuluukin sellaiset legendaariset merkit kuten KTM ja Husqvarna. Herran suunnittelupöydältä onkin lähtöisin useita edistyksellisiä ja sanoisimmeko jopa vallankumouksellisia visioita, nyt viimeisempänä oma Unno pyörämerkki. Olemmekin erittäin innoissamme että Unno on nyt rantautunut meille Suomeen!
Miksi Unno? Merkin pääajatuksena on olla uniikki ja tehdä asiat eri tavalla kuin muut, eikä pelätä olla erilainen, vaan keksiä jotain oikeasti uutta. Pelkkä visuaalinen puoli ei tietystikään yksinään ole tarpeeksi, pyörän täytyy olla myös ilo ajaa. Jos tahdot ajaa jotain oikeasti erilaista ja innovatiivista, pyörän joka itsessään on äärimmäisen vaikuttava, niin ajossa kuin tallin seinällä, olisiko Unno seuraava pyöräsi? Unno Burn. Unnon eri mallien nimeäminen vaatii ehkä pientä selvennystä. Unnon mallien nimet on johdettu eri mantereiden vuorista ja Burn on saanut nimensä Pohjois-Amerikassa sijaitsevan Blackburn vuoren mukaan. Sanoisimme että melko luontainen nimeämismetodi aikalailla "outside the box" ajatteluun perustuvalle merkille.
Burn on suunniteltu rinnakkain merkin sähköpyöräavauksen Mithin kanssa ja jakaakin ulkonäön lisäksi reilusti samoja ominaisuuksia. Pyörä on suunniteltu erityisesti endurotyyppiseen ja alamäkipainotteiseen ajoon, polkemista luonnollisesti unohtamatta.
Pyörän sielu eli runko ja geometria. Runkomateriaaliksi on valikoitunut hiilikuitu, sillä suunnittelutiimin mukaan vastaavaan rungon tekeminen esimerkiksi alumiinista olisi ollut lähes mahdotonta. Burn on suunniteltu kestämään mitä tahansa kuski pyörän eteen keksikään heittää. Vakaa ja hauska, aina valmis lähettämään! Tuplariviset EnduroMax laakeroinnit linkustossa, erittäin korkean lujuuden hiilikuitu, 4 vuotta kehitystä ja testausta sekä maastossa että "kidutuslaboratorissa", 3 eri prototyyppiä ja vuosien kokemus pyörien suunnittelusta muille merkeille tarjoavat vakuuttavan kokonaisuuden pyörän rungolle.
Kuten ajan endurokehitykseen kuuluu, Burnin runko kätkee viistoputken sisään säilytysosaston, johon voi jemmata sisäkumin, työkaluja, energiageelejä tai vaikka sen kuuluisan endurobanaanin.
Jousitus. Tässä näkyy erityisesti Unnon ja CERO Design tiimin vuosien kokemus pyörien suunnittelusta ja jousituksen toimintaan keskittymisestä. Burnin rungon jousitus on joustomatkaltaan 160mm ja joustokäyrältään hyvin progressiivinen. Sag eli jousituksen alkupainauma on suunniteltu 35% tuntumaan, joka antaa erittäin herkän alkujouston ja erinomaisen pohjaamisen vastustamisen. Sopii erinomaisesti käytettäväksi myös kierrejousi-iskarien kanssa, coil -kuskit huomio!
Ekologisuus. On varmasti valtaosalle selvää että hiilikuitu ei ole aina se ympäristöystävällisin materiaali ja yhden suhteellisen pienen pyörävalmistajan mahdollisuudet vaikuttaa asioihin ovat pienehköt. Siitä huolimatta Mithin tuotannossa on panostettu ympäristöön siinä missä vain mahdollista. Unno yhteistyössä Oceanworksin kanssa käyttää jokaisen pyörän valmistukseen 201g kierrätettyjä muoveja, joista valtaosa tulee meristä kerätystä muoviroskasta. Ei ehkä vaikuta paljolta, mutta pienet purot muodostavat suuret virrat ja emmepä juuri ole kuulleet vastaavasta muilta pyörämerkeiltä, ainakaan vielä.
Rungon kokomitoitus perustuu pitkälti ohjaamon tilaan ja rungon ns. reach mittaan. Sen sijaan että runkokoot olisi nimetty perinteisen S,M, L jne. kokojen mukaan, Unno käyttää reachiin sekä kuskin pituuteen perustuvaa mitoitusta. Koot ovat S1 alle 175cm kuskille, S2 175-185cm kuskille ja S3 yli 185cm kuskille. Speksilistasta ei tässä kohtaa tarvinne mainita, kaikki yksittäiset osat ovat aikalailla parasta mitä tähän hintaan on tarjolla, tarkempi osalista löytyy teknisistä tiedoista alta.
Tuotekoodi: UNBURA
Valmistaja: Unno
- Runko:
- Unno Mith hiilikuitu
- Etuhaarukka:
- Fox 38 Factory 170mm Kashima
- Takaiskari:
- Fox FLOAT X2
- Kammet:
- FC GX1 Eagle B148 DUB 175 Lunar 34
- Eturatas:
- 34
- Takapakka:
- SRAM XG 1275 Eagle 10-50
- Polkimet:
- -
- Vaihtajat ja vivut:
- SRAM GX AXS sähkövaihteet
- Jarrut:
- Formula Cura 4, 203mm / 203mm jarrulevyt
- Jarrukahvat:
- Formula Cura 4
- Ohjainlaakeristo:
- Acros Internalt IS 1.5/1.5"
- Ohjaustanko:
- Deux Integrated Enduro 40mm / 20mm
- Ohjainkannatin:
- Deux Integrated Enduro 40mm / 20mm
- Istuinkannatin:
- Fox Transfer Factory
- Kiekot:
- Crankbrothers Synthesis Alloy E-Bike 29 15x110 etu, 27.5 148x12 taka
- Renkaat:
- Maxxis Assefai 29x2.5 Exo+ TR 3C Maxxgrip etu, Minion DHR 2 27.5x2.4 Maxxterra 3C DD TR taka
- Paino:
- Runkokoosta riippuen noin 14,80kg