Pyörät toimitetaan täysin koottuina ja lähes ajovalmiina, ohjaustanko vain ajoasentoon ja menoksi!
Tutustu alennusportaisiimme tai lisää tuote ostoskoriin, alennukset lasketaan automaattisesti.

Työsuhdepyörä ? Työsuhdepyörän hankkiminen ei ole koskaan ollut näin helppoa, voit tilata pyörän suoraan verkkokaupasta. Lisää tietoa täältä!

13495,00 €

S1 (alle 175cm) Ei varastossa
Kysy saatavuus:
S2 (175-185cm)
Varastossa Lähetys n. 3-4 arkipäivässä
S3 (yli 185cm) Ei varastossa
Kysy saatavuus:
  • Jotain oikeasti uutta ja erilaista pyörärintamalla!
  • Erittäin kevyt sähköavusteinen maastopyörä
  • Upea hiilikuiturunko saumattomasti integroiduilla osilla
  • TQ HPR50 sähkömoottori
  • Fox 38 Factory 170mm joustohaarukka, Fox X2 takaiskari
  • Langaton SRAM XX AXS 1x12 sähkövaihteisto
  • Formula Cura 4 hydrauliset levyjarrut
  • DT SWISS HXC 1501 29/27.5" hiilikuitukiekot
  • Deux enduro hiilikuituohjaamo
  • Sram Reverb AXS sähköinen langaton hissitolppa
Unno, ei todellakaan kuten muut pyörämerkit! Ennen kuin sukelletaan sen tarkemmin yksittäisen pyörämallin saloihin, Unno merkkinä sekä merkin pääsuunnittelija ansaitsevat esittelyt.

Jos nimi Cesar Rojo ei ole entuudestaan tuttu niin kyseess on menestyksekäs ex- alamäkikuski, vahvasti modernin long and slack -maastopyörägeometrian taustavaikuttaja muiden pyörämerkkien kautta, espanjalaisen CERO Design -yrityksen perustaja sekä luonnollisesti Unnon yksi pääsuunnittelijoista. Cesar CERO Designin tiimeineen on ollut vaikuttamassa monien maastopyörämerkkien suunnittelussa ja Ceron asiakaskuntaan moottoripyöräpuolella kuuluvat sellaiset legendaariset merkit kuten KTM ja Husqvarna. Herran suunnittelupöydältä onkin lähtöisin useita edistyksellisiä ja sanoisimmeko jopa vallankumouksellisia visioita, nyt viimeisempänä oma Unno pyörämerkki. Olemmekin erittäin innoissamme että Unno on nyt rantautunut meille Suomeen!

Miksi Unno? Merkin pääajatuksena on olla uniikki ja tehdä asiat eri tavalla kuin muut, eikä pelätä olla erilainen, vaan keksiä jotain oikeasti uutta. Pelkkä visuaalinen puoli ei tietystikään yksinään ole tarpeeksi, pyörän täytyy olla myös ilo ajaa. Jos tahdot ajaa jotain oikeasti erilaista ja innovatiivista, pyörän joka itsessään on äärimmäisen vaikuttava, niin ajossa kuin tallin seinällä, olisiko Unno seuraava pyöräsi?

Unno Ikki. Unnon eri mallien nimeäminen vaatii ehkä pientä selvennystä. Unnon aiempien mallien nimet on johdettu eri mantereiden vuorista ja Ikki on nyt brändin kuudes pyörämalli, joten maapallolta loppuivat pyöräiltävät mantereet kesken (voidaan toki kiistellä etelämantereen maastopyöräilyskenestä). Unno siirtyi aiemman mallin eli Mithin tapauksessa (kyseessä on kieltämättä aika avaruusajan pyörä) aurinkokunnan muille palloille. Ikki puolestaan saa nimensä Venuksen Mielikki Mons vuoresta. Sanoisimme että melko luontainen nimeämismetodi aikalailla "outside the box" ajatteluun perustuvalle merkille. Mielikki -vuoren korkeus ei ilmeisesti ole kovin tarkkaan pääteltävissä, kuten ei myöskään etukäteen Ikkillä ajamasi nousumetrit, sen verran kevyestä ja hyvin kiipeävästä pyörästä on kyse.

Mielikki mons saa muuten alunperin nimensä muinaissuomalaisen uskonnon jumaluuden mukaan. Mielikki oli naispuolinen metsänhenki, metsän kuninkaan Tapion vaimo. Häntä pidettiin metsän siistimisen, koristelun ja kaunistamisen hoitajana, jonka työn tuloksia, kuten myös Mielikin omaa kauneutta kannatti metsässä liikkuessaan kehua (lainaus Wikipedian artikkelista https://fi.wikipedia.org/wiki/Mielikki ). Suhteellisen osuva nimi maastopyörälle!

Sähköjärjestelmä TQ HPR50

Erittäin kevyt ja kompakti sähkömoottori tarjoilee todella luonnollisen tuntuisen avustuksen, ollen samalla huiman hiljainen. TQ:n järjestelmä mahdollistaa visuaalisesti hyvin lähellä sähkötöntä pyörää olevan runkomuotoilun ja mikä tärkeintä erinoimaisen pyörän käsiteltävyyden sekä ajamisen hauskuuden!

Kohokohdat:

- Sähköjärjestelmän kokonaispaino 3,90kg (moottori 1850g j akku 1830g) - Runkoon integroitu näyttö - Maksimivääntö 50Nm, maksimiteho 300W - Huomaamaton, mutta riittävän tehokas - 360Wh akku, laajennettavissa range extenderillä 160 wattitunnilla - Kolme avustustasoa, kustomoitavissa TQ E-Bike sovelluksen kautta

TQ HPR50 painaa vain 1850g, ollen lähes kilon kevyempi kuin esimerkiksi Shimanon EP8 sähkömoottori. Tehoa ja vääntöä on silti tarjolla aivan riittävästi ja ennemminkin juuri sopivasti kuskin tarpeisiin. Kokonaisuutena HPR50 tarjoilee erittäin luonnollisen ja luontevan tuntuisen avustuksen. Avustusjärjestelmä on kokonaan erillinen kokonaisuus muusta voimansiirrosta, jonka seurauksena joillekin sähköpyörille tyypillinen ylimääräinen polkemisvastus loistaa poissaolollaan, erityisesti kun ylitetään avustuksen loppumisraja 25km/h. Ilman avustusta Unno Ikki käyttäytyy aivan kuin normaali avustukseton pyörä. E-Bike sovelluksen kautta voit säätää avustuksen tasoja ja luonnetta mieleiseksesi.

Järjestelmän akku on erityisesti suunniteltu HPR50 sähkömoottorin ja käytön luonteen tarpeita varten. Virtaviivainen ja kapea muotoilu antavat runkosuunnitteluun huomattavasti enemmän mahdollisuuksia kuin monen muun järjestelmän akut. 360Wh akku ja luontaisesti avustava ja vähäkulutuksinen sähkömoottori tarjoilevat ajamisen iloa tuntikausiksi, älä anna siis "pienen" akkukapasiteetin hämätä. Kapasiteetti on myös laajennettavissa pullotelinetyyppisellä lisäakulla.

Ikki integraatio. Pyörän ajatusmaailma perustuu hyvin pitkälti integraatioon ja sen kautta saavutettavaan toiminnallisuuteen ja ulkonäköön. Pyörää katsoessa ei todellakaan ensimmäisenä tule mieleen sähköpyörä. Erityisesti sivuprofiili ei huomattavasti eroa sähköttömien enduropyörien runkoputkien ulkonäöstä. Runko on pullollaan tarkkaan mietittyjä integroituja yksityiskohtia kuten piilotettu satulaputken kiristin, hienosti vedetyt jarruletkujen viennit, saumattomasti rungon vaakaputken yläosaan upotettu näyttö sekä ketjuohjuri varmistamaan voimansiirron toiminnan tilanteessa kuin tilanteessa. Vaijerien ja jarruletkujen sisäisiä vientejä varten rungon sisällä on hiilukuituiset ohjauskanavat helpottamaan reititystä huoltoja varten.

Jousitus. Tässä näkyy erityisesti Unnon ja CERO Design tiimin vuosien kokemus pyörien suunnittelusta ja jousituksen toimintaan keskittymisestä. Mithin rungon jousitus on joustomatkaltaan 160mm ja joustokäyrältään hyvin progressiivinen. Sag eli jousituksen alkupainauma on suunniteltu 35% tuntumaan, joka antaa erittäin herkän alkujouston ja erinomaisen pohjaamisen vastustamisen. Sopii erinomaisesti käytettäväksi myös kierrejousi-iskarien kanssa, coil -kuskit huomio!

Ekologisuus. On varmasti valtaosalle selvää että hiilikuit ei ole aina se ympäristöystävällisin materiaali ja yhden suhteellisen pienen pyörävalmistajan mahdollisuudet vaikuttaa asioihin ovat pienehköt. Siitä huolimatta Unnon tuotannossa on panostettu ympäristöön siinä missä vain mahdollista. Unno yhteistyössä Oceanworksin kanssa käyttää jokaisen pyörän valmistuksessa kierrätettyjä muoveja, joista osa tulee meristä kerätystä muoviroskasta. Ei ehkä vaikuta paljolta, mutta pienet purot muodostavat suuret virrat ja emmepä juuri ole kuulleet vastaavasta muilta pyörämerkeiltä, ainakaan vielä. Ja viimeisenä pyörän sielu eli runko ja geometria. Runkomateriaaliksi on valikoitunut hiilikuitu, sillä suunnittelutiimin mukaan vastaavaan rungon tekeminen esimerkiksi alumiinista olisi ollut lähes mahdotonta. Rungon kokomitoitus perustuu pitkälti ohjaamon tilaan ja rungon ns. reach mittaan. Sen sijaan että runkokoot olisi nimetty perinteisen S,M, L jne. kokojen mukaan, Unno käyttää reachiin sekä kuskin pituuteen perustuvaa mitoitusta. Koot ovat S1 alle 175cm kuskille, S2 175-185cm kuskille ja S3 yli 185cm kuskille.

Speksilistasta ei tässä kohtaa tarvinne mainita, kaikki yksittäiset osat ovat aikalailla parasta mitä tähän hintaan on tarjolla, tarkempi osalista löytyy teknisistä tiedoista. Ja Ikki kuuluu tietysti testipyörävalikoimaamme, joten jos et vielä ole vakuuttunut niin tilaa testipyörä kotipoluille testattavaksi ja päätä itse!

Tuotekoodi: UNIKFA

Valmistaja: Unno

Unnon tuotesivu

Runko:
Unno Mith hiilikuitu
Moottori:
TQ HPR50 360Wh battery. 50Nm torque. Motor weight 1850g. Battery weight 1830g. Range extender ready
Akku:
TQ 360 Wh
Näyttöyksikkö:
Runkoon integroitu
Etuhaarukka:
Fox 38 Factory 170mm Kashima
Takaiskari:
Fox FLOAT X2
Kammet:
Sram XX
Eturatas:
CR Eagle 36T
Takapakka:
SRAM XX XG 1297. 520% range. 10-52T.
Polkimet:
-
Vaihtajat ja vivut:
SRAM XX AXS sähkövaihteet
Jarrut:
Formula Cura 4, 220mm / 203mm jarrulevyt
Jarrukahvat:
Formula Cura 4
Ohjainlaakeristo:
Acros Internalt IS 1.5/1.5"
Ohjaustanko:
Deux Integrated Enduro 40mm / 20mm
Ohjainkannatin:
Deux Integrated Enduro 40mm / 20mm
Istuinkannatin:
Sram Reverb AXS S1 125 / S2 150 / S3 175mm
Kiekot:
DT SWISS HXC 1501 29 15x110 etu, 27.5 148x12 taka
Renkaat:
Maxxis Assegai 29x2.5 Exo+ TR 3C Maxxgrip etu, Minion DHR 2 27.5x2.4 Maxxterra 3C DD TR taka
Paino:
Runkokoosta ja mallista riippuen noin 18-19 kg

Pepi's Tire Noodle Rokkline

Tubelessrenkaiden ja vanteiden suoja

Varastossa

69,00 €

Tutustu tarkemmin
  • Suojaa tubeless -maastorenkaan kylkiä puhkeamilta,
    repeytymiltä, snakebiteilta
  • Suojaa vannetta kovissa (liian kovissa) iskuissa
  • Ei vaadi liimaa tai vanteen muokkaamista
  • Voit ajaa juuri oikeilla renkailla ja rengaspaineilla
    ilman puhkeamisen pelkoa
  • Tukevoittaa rengasta ja tarjoaa joustoa tarpeen mukaan
  • Voi ajaa jopa rengas tyhjänä esimerkiksi kisan maaliin
  • Sisältää kaksi inserttiä, mukana venttiilit
Crankbrothers Eggbeater 2 polkimet

Crankbrothers Eggbeater 2 polkimet

musta / hopea

Varastossa

99,00 €

Tutustu tarkemmin
  • Irrotuskulma 15° - 20°
  • Mukana klossit ja shimmilevyt.
  • Takuu 5v.
  • Paino: 272g / pari
26
XLC PD-M10 polkimet 9/16"

XLC PD-M10 polkimet 9/16"

Varastossa

26,90 € 19,90 €

Tutustu tarkemmin
  • 9/16" kierre
  • 12 piikkiä / puoli
  • Polkimen runko alumiinia, akseli terästä
  • Heijastimet eteen ja taakse
  • Paino 580 grammaa