Stevens Bikes E-6X Tour Gen1
-24%
  • Stevens 6061 kolmoisohennettu alumiinirunko
  • Uusi Bosch Performance Smart System 250W 75 Nm
    sähkömoottori
  • Bosch PowerPack 545Wh akku
  • SR Suntour 63mm Air joustokeula lukituksella
  • Shimano Deore 1x10 vaihteisto
  • Tektro Volans hydrauliset levyjarrut
  • Erittäin kattava vakiovarustelu

Stevens Bikes E-6X Tour Gen1


Sähköpyörä jokapäiväisille matkoille

Hinta sis. alv 25.5%

alkaen: 2 999,00 €

3 949,00 €

Matalin hinta 30 päivän sisällä: 2 999,00 €

koko
Valitse ominaisuudet.
Haluan pyörän työsuhdepyöräksi

Pyörät toimitetaan täysin koottuina ja lähes ajovalmiina, ohjaustanko vain ajoasentoon ja menoksi!
Tutustu alennusportaisiimme tai lisää tuote ostoskoriin, alennukset lasketaan automaattisesti.

Työsuhdepyörä ? Työsuhdepyörän hankkiminen ei ole koskaan ollut näin helppoa, voit tilata pyörän suoraan verkkokaupasta. Lisää tietoa täältä!

Olisiko tässä se täydellinen sähköpyörä työmatkoille ja viikonloppuretkille? Stevens E-6X Tour on luonnollisesti kevyt ja ketterä alumiinirungollaan, painoa vain 25,2 kiloa.

Mukavuudesta ei ole tingitty, kiitos leveiden Continental Double Fighter III -renkaiden. Ja kun sanomme leveät, niin tarkoitamme oikeasti leveitä - 50mm leveyttä ja reilusti ilmatilaa tuomaan mukavuutta Suomen asfalteille ja hiekkateille! Runkorakenne on kehitetty yhdessä Tubus/Racktime-asiantuntijoiden kanssa, joten kuorman kantaminenkaan ei tuota ongelmia.

Viisi eri runkokokoa tarjoaa jokaiselle sopivan vaihtoehdon, riippuen omista ajomieltymyksistä. Pienempi koko ketterämpään menoon, isompi vakaampaan kyytiin. Tutustutaanpa tarkemmin miksi tämä pyörä on noussut niin monen pyöräilijän suosikiksi!

Kolmoisohennettu 6061 TB -alumiinirunko (kyllä, kuulostaa tekniseltä mutta tarkoittaa käytännössä todella laadukasta ja kestävää runkoa!) pitää painon maltillisena 24,2-25,2 kilossa. Tyylikäs mattamusta "Stealth Black" viimeistely kruunaa kokonaisuuden.

Runkokokoja löytyy viisi (48, 52, 55, 58 ja 61 cm), joten sopiva löytyy varmasti jokaiselle. Sisäiset vaijerien ja johtojen viennit tekevät pyörästä siistin näköisen - ei roikkuvia vaijereita missään!

Vaihteistossa luotetaan Shimanon osaamiseen, Deore Shadow+ 10-vaihteisena. Takapakka 11-43 hampaalla antaa mukavasti välityksiä joka tilanteeseen. Shadow+ -kytkimellinen takavaihtaja pitää ketjun tiukalla eikä kolise kivikossakaan.

Tektro Volans -hydrauliset levyjarrut 180 millisillä levyillä sekä edessä että takana. Etujarrussa neljä mäntää, takana kaksi - tämä yhdistelmä tarjoaa erinomaisen tuntuman ja tehon. Ei tarvitse jännittää pitkiäkään alamäkiä! QR15-läpiakseli on hieno esimerkki modernista pyörätekniikasta. Tämä ratkaisu tekee etupäästä jämäkän ja tarkan ajaa, mutta pitää silti pyörän huoltamisen helppona.

Akku ja moottori - tehoa ja toimintasädettä! Sähköpyörän sydän on tietenkin sen voimalinja - ja tässä Stevens E-6X Tour luottaa uuden sukupolven Bosch- teknologiaan. Boschin PowerPack 545 Wh akku on puoliintegroitu runkoon (siisti ratkaisu!) ja tarjoaa todella vakuuttavan toimintasäteen. Yhdellä latauksella pääsee olosuhteista riippuen 65-175+ kilometriä.

Toimintasäteeseen vaikuttaa luonnollisesti moni asia: • Maasto, rengaspaineet, sääolosuhteet • Kuljettajan ja varusteiden paino • Valittu avustustaso (houkuttaa tietty ajaa täysillä!)

Lataaminen - ei rakettitiedettä. Akun lataaminen tyhjästä täyteen vie 4-6 tuntia - helposti työpäivän tai yön aikana. Pieni vinkki: lataa akku huoneenlämmössä, niin kestää pidempään, lataaminen ja pidempi säilytys vähintään plussan puolella olevassa tilassa. Nykyakut kestävät helposti 1000 latauskertaa, eli vuosia normaalia käyttöä. Älä säilytä akkua liian kylmässä tai kuumassa - akku tykkää samoista lämpötiloista kuin sinäkin!

Moottori - voimaa kun tarvitset. Bosch Performance Line Smart System (250W/75Nm) antaa potkua juuri sopivasti. Ylämäissäkään ei tarvitse hikoilla, ellei tahdo - moottori työntää tasaisesti eikä jätä pulaan jyrkimmissäkään nousuissa.

Smart System lisänä on eBike Flow -sovellus ja Kiox 300 - näyttö. Voit seurata ajotietoja ja säätää moottorin toimintaa ihan oman fiiliksen mukaan. Tekniikka on kehittynyt huimasti sitten ensimmäisten sähköpyörien! Kokonaisuutena akku- ja moottoriyhdistelmä toimii juuri niin kuin pitääkin - tehoa on riittävästi työmatkoille ja viikonloppuretkille, eikä lataamisesta tarvitse stressata. Juuri sopiva yhdistelmä suomalaiseen käyttöön!

Gent vai Lady - kumpi sopii sinulle? Ei tietenkään ole väliä kumman mallin valitset, sillä molemmat versiot käyttävät samaa mainiota Bosch-tekniikkaa! Eroa löytyy runkoratkaisuista ja geometriasta - katsotaanpa tarkemmin mitä tämä tarkoittaa käytännössä.

Runkokoot - valinnanvaraa riittää Gent-mallissa kokoja on viisi (48, 52, 55, 58 ja 61 cm), Lady-mallissa kolme (46, 50 ja 54 cm). Lady-mallissa on matalampi runko (helppo astua kyytiin!), mikä näkyy standover-korkeudessa (se mitta jolla noustaan rungon yli eli rungo yläosan korkeus maasta). Lady-mallissa tämä on 741-751 mm ja Gent-mallissa 810-921 mm. Geometria - pieniä mutta tärkeitä eroja

Nyt mennään vähän teknisemmäksi! Lady-mallissa ohjauskulma on loivempi (70,5° kaikissa koissa), kun Gent-mallissa se vaihtelee 70-72 asteen välillä. Satulaputken kulma on Lady- mallissa hieman jyrkempi (73° vs 72,5°), mikä tuo ajoasentoa pystympään suuntaan. Stack/reach-suhde (kertoo kuinka pysty ajoasento on) on Lady-mallissa 1,59-1,60 ja Gent-mallissa 1,55-1,67. Ohjaustanko on molemmissa 700 mm leveä, mutta stemmin pituus vaihtelee runkokoon mukaan 80-110 mm välillä.

Kummalla ajaisin? Gent-malli on luonnollisesti "sporttisempi" valinta - perinteinen runko ja urheilullisempi ajoasento. Sopii erityisen hyvin pidemmille kuskeille ja niille, jotka tykkäävät matalammasta ajoasennosta. Lady-malli taas... no, nimi on ehkä vähän harhaanjohtava! Sopii kenelle tahansa joka arvostaa helppoa pyörän selkään nousemista ja mukavampaa, pystympää ajoasentoa. Ei siis oikeasti mitään tekemistä sukupuolen kanssa, kyse on vain ajomukavuudesta ja käytännöllisyydestä. Muista vain että molemmissa malleissa maksimikuorma on 140 kg ja tekniset herkut täysin samat. Valinta on siis kiinni vain siitä, millainen ajoasento ja pyörälle nouseminen tuntuu luontevimmalta.

Ajokokemus - miten E-6X Tour toimii eri ympäristöissä? Olisikohan tämä hyvä reitti? Et tietenkään ole eksynyt, kokeilet vain miten Stevens E-6X Tour toimii erilaisissa maastoissa! Katsotaanpa miten tämä monitaituri suoriutuu erilaisista haasteista.

Kaupungissa - ketterä työmatkapyörä Kaupunkiviidakossa E-6X Tour on kuin kotonaan! Kevyt alumiinirunko tekee pyörästä näppärän käsitellä ruuhkassakin. Bosch-moottori annostelee tehoa juuri sopivasti - liikennevaloista lähdet kevyesti liikkeelle etkä jää muun liikenteen jalkoihin. Hydrauliset levyjarrut tuovat turvallisuutta yllättäviin tilanteisiin (niitähän valitettavasti riittää kaupungissa...). Tehokkaat valot ja tavarateline tekevät työmatkoista mukavia.

Soratiet ja polut - nyt ollaan omimmillaan. Asfaltin ulkopuolella E-6X Tour näyttää todellisen luonteensa! 50-milliset renkaat, joten mukavuutta riittää huonommallekin tielle. Suntourin etujousitus hoitaa loput tärinästä - ei tarvitse pelätä kuluneempiakaan sorateitä. Tubus/Racktime-yhteistyönä kehitetty tavaratelineen kiinnitys on kyllä hieno juttu. Kuorma jakautuu tasaisesti runkoon, joten pyörä pysyy vakaana vaikka olisi laukut täynnä eväitä pidemmälle retkelle tai kauppaostokset kyydissö. QR15-läpiakseli tuo jämäkkyyttä ohjaukseen - huomaat eron erityisesti teknisemmissä paikoissa!

Pidemmät retket - virtaa ja mukavuutta riittää E-6X Tour on kuin tehty pitkille lenkeille! 545 Wh akku vie sinut 65-175+ kilometrin päähän (riippuen tietysti maastosta ja ajotyylistä).

Mukavuutta tuovat: • Geometria on juuri sopiva yhdistelmä sporttista ja mukavaa • Leveämmät renkaat pienemmällä paineella pehmentävät menoa • Tavarateline kantaa eväät ja varusteet vakaasti

Boschin Smart System ja eBike Flow -sovellus ovat pitkillä lenkeillä kätevä kaveri. Voit seurata akkua ja säätää avustusta lennossa - ei tarvitse jännittää riittääkö virta kotiin! Kokonaisuutena E-6X Tour on todella monipuolinen pyörä. Olitpa sitten työmatkalaisena kaupungissa tai viikonloppuseikkailijana sorateillä, tämä pyörä hoitaa homman tyylillä! Stevens E-6X Tour on luonnollisesti erinomainen valinta suomalaisiin olosuhteisiin. Toimii yhtä hyvin kesän helteillä kuin syksyn sateissa (no talvella kannattaa tietty varautua nastarenkain). Ei ihme että tämä malli myydään säännöllisesti loppuun - tässä saat vastinetta rahallesi, oli käyttötarkoitus mikä tahansa!

FAQs

Q1. Mikä on Stevens E-6X Tourin toimintasäde yhdellä latauksella? Stevens E-6X Tourin toimintasäde yhdellä latauksella on olosuhteista riippuen 65-175+ kilometriä. Todelliseen ajomatkaan vaikuttavat maaston haastavuus, kuljettajan paino ja valittu avustustaso.

Q2. Miten Stevens E-6X Tour soveltuu erilaisiin maastoihin? Stevens E-6X Tour soveltuu erinomaisesti erilaisiin maastoihin. Se on ketterä kaupunkiajossa, mukava sorateillä leveämpien renkaiden ansiosta, ja suoriutuu hyvin myös pidemmillä matkoilla monipuolisten ominaisuuksiensa ansiosta.

Q3. Mitä eroa on Stevens E-6X Tour Gent ja Lady -malleilla? Suurin ero Gent ja Lady -mallien välillä on runkogeometriassa. Lady-mallissa on matalampi runko helpompaa nousemista varten ja se tarjoaa pystympää ajoasentoa. Gent-malli on saatavilla useammassa runkokokovaihtoehdossa ja soveltuu urheilullisempaan ajoon.

Q4. Millainen akku ja moottori Stevens E-6X Tourissa on? Stevens E-6X Tourissa on puoli-integroitu Bosch PowerPack 545 Wh akku ja Bosch Performance Line Smart System - moottori. Moottori tuottaa 250 watin jatkuvan nimellistehon ja 75 Nm vääntömomentin, mikä takaa tehokkaan avustuksen erilaisissa ajotilanteissa.

Q5. Kuinka kauan Stevens E-6X Tourin akun lataaminen kestää? Stevens E-6X Tourin akun lataaminen tyhjästä täyteen kestää keskimäärin 4-6 tuntia. Latausnopeus riippuu käytettävän laturin tehosta, ja akku kannattaa ladata huoneenlämpöisessä tilassa

Tuotekoodi: STE6XT2

Valmistaja: Stevens

Katso myös muut Stevens-valmistajan tuotteet

Pyörä ajovalmiina kotiovellesi

14 päivää ilmainen palautusoikeus

Kotimaista pyöräkauppaa vuodesta 1949