Orbea Oiz M Team Axs
Todellinen XC -tykki! Oiz kuuluu Orbean MyO -
customohjelmaan, räätälöi unelmiesi pyörä, ota yhteyttä! Oiz
kuuluu myös testivalikoimaamme, testaa ennen ostoa!
Orbea MyO -räätälöinti, suunnittele unelmiesi pyörä! Valtaosa Orbean
pyöristä on kustomoitavissa, suunnittele alusta asti väritystä ja osia myöten.
Aloita Orbean sivuilta ja
ota meihin yhteyttä!
7799,00 €
Sininen | ||
---|---|---|
S |
Tulossa 12.12.2024 |
|
M |
Tulossa 12.12.2024 |
|
L |
Tulossa 12.12.2024 |
|
XL |
Tulossa 12.12.2024 |
- Uusi entistäkin suorituskykyisempi OMX hiilikuiturunko
- Fox 34 Float SC Factory 120 FIT4 Remote joustohaarukka
- Fox Float SL Factory 120mm Remote takaiskari
- SRAM X0 Eagle AXS 1x12 langaton sähkövaihteisto
- SRAM Level Silver hydrauliset levyjarrut
- OC Mountain Performance MP10 Carbon ohjaamo
- OC Squidlock MP11 jousituksen lukitus + hissitolpan säätö
- Oquo Mountain Performance MP30TEAM hiilikuitukiekot
- OC Mountain Performance DP-MP10 hissitolppa
Nopeimmat kierrosajat, jyrkimmät nousut, rajuimmat
kiihdytykset, kovimmat kuskit; Orbea Oiz on teille!
Todelliseen XC ajoon suunniteltu Oiz on kotonaan niin
kotipolkujesi vaihtelevassa maastossa kuin pitkissä XC -
kisoissa.
Tehty lentämään, ei kompromisseja! 120 mm joustomatkan ympärille suunniteltu 2025 malli. Moderni XC - geometria, erittäin hienostunut jousitus, enemmän hauskanpitoa, keveyttä ja suorituskykyä unohtamatta.
Uusi Oiz on nopeampi ja hauskempi alamäissä, mutta myös tehokkaampi ylämäkeen kiivetessä. Oiz on kompromissiton XC -pyörä, mutta se ei suinaan tarkoita etteikö se olisi samalla erinomaisen hauska ajettava. Uudistunut runkogeometria. Modernin XC -pyörän tulee täyttää enemmän vaatimuksia kuin koskaan ennen. Orbean No Compromise Geometry on suunniteltu tiiviissä yhteistyössä kisakuskien kanssa selviytymään haastavimmistakin kisapätkistä, jotka muuten maailmalla XC:ssä lähestyvät vaativuudeltaan paikoitellen Suomienduron kisapätkiä. Satulaputki on entistä jyrkemmässä kulmassa, rungon reach -mitta on pidentynyt sekä keulakulma loiventunut. Muutokset antavat kuskille paremmat mahdollisuudet pysyä kuskina eikä siirtyä rajummassakaan maastossa matkustajaksi.
Integraatio. Jarruletkut ja vaijerinkuoret on viety elegantisti ohjainlaakeriston kautta rungon sisään, simppeliä ja visuaalisesti erittäin miellyttävää. Ja älkää huoliko, ohjaamoa pystyy kyllä säätämään ja kannattimia vaihtamaan mieleisiksi ja tähän on Orbealla valmis pakettikin jos ohjaamon sijainti ei ole mieleinen. Rungossa on myös sisäiset ohjurit vientejä varten mahdollisia vaihtotöitä ja huoltoja helpottamaan.
Valikoidussa osassa 2025 malleja uusi integroitu ohjaustanko-ohjainkannatin. Visuaalisesti erittäin hieno, mutta ennen muuta kevyempi ja tarkempi kuin erillinen ohjaustanko + ohjainkannatin -yhdistelmä. Vaihtoehtoina 75 ja 90mm efektiivisellä ohjainkannattimen mitalla, 760mm leveä ja -20 ohjainkannatimen kulmalla.
Rungon jäykkyys. Jäykkyys on kriittistä voiman maksimaaliselle siirtymiselle kammista renkaisiin, mutta rungosta voi myös tehdä liian jäykän, jolloin ajaminen vaikeutuu ja pyörä ei enää seuraa kunnolla alustan muotoja. Oizissa on keskitytty erityisesti tämän tasapainon saavuttamiseen runkoputkien muotoilulla ja materiaalivalinnoilla sekä laakeriston laakereja suurentamalla.
Yksinkertaisesti paras runko materiaalista riippumatta. OMX hiilikuitu tarjoaa keveimmän mahdollisen rungon (ainoastaan 1740g), OMR hiilikuitu puolestaan samat ominaisuudet aavistuksen painavampana. Alumiinirunkoista Oizia on vaikea erottaa hiilikuituisesta erittäin hienosti viimeisteltyjen saumakohtien ansiosta.
Jousitus. Uusi Oiz on alusta asti suunniteltu 120 mm joustomatkalle, joustoa on riittävästi ja tehokkaasti käytettävissä. Jousituksen kinematiikka keskittyy tehokkaaseen ja kontrolloituun polkemiseen, kyseessä kuitenkin on puhdasverinen XC -pyörä. Näin lopuksi todettakoon että hyvin moni hankkii tai on hankkimassa itselleen tarpeettoman "myllyä" maastopyörää suhteutettuna siihen mitä omat ajot oikeasti ovat. Oizeja löytyy meiltäkin henkilökunnan omasta käytöstä ja se onkin myös paljon enemmän kuin pelkästään XC -kisapyörä. Se on erittäin nopea, tunnokas ja kykenevä, erittäin hauska lenkkipyörä. Oiz kuuluu luonnollisesti testipyörävalikoimaamme, testaa siis itse ja saatat yllättyä!
Hiilikuiturunkoisissa malleissa äysin uusi Squidlock MP11 hissitolpan- ja jousituksen lukituksen säätövipu. Hissitolpan ja jousituksen lukituksen säätö ei ole koskaan ennen ollut näin helppoa ja tehokasta. Uudella Squidlock - vivulla hallitset alemmalla vivulla hissitolppaa ja ylemmällä vivulla jousituksen kolmiportaista lukitusta sekä haarukan että takaiskarin osalta.
Valikoiduissa 2025 malleissa on vaihtoehtona uusi erittäin kevyt MP10 hissitolppa. 100mm liikematkaa ja painoa vain 419g.
Yksinkertainen mutta paljon suunnittelua vaatinut osuus rungosta on kahden pullotelineen saaminen runkokolmion sisäpuolelle. M-XL koon runkoihin mahtuu kaksi pullotelinettä, pulloineen tietysti.
Tehty lentämään, ei kompromisseja! 120 mm joustomatkan ympärille suunniteltu 2025 malli. Moderni XC - geometria, erittäin hienostunut jousitus, enemmän hauskanpitoa, keveyttä ja suorituskykyä unohtamatta.
Uusi Oiz on nopeampi ja hauskempi alamäissä, mutta myös tehokkaampi ylämäkeen kiivetessä. Oiz on kompromissiton XC -pyörä, mutta se ei suinaan tarkoita etteikö se olisi samalla erinomaisen hauska ajettava. Uudistunut runkogeometria. Modernin XC -pyörän tulee täyttää enemmän vaatimuksia kuin koskaan ennen. Orbean No Compromise Geometry on suunniteltu tiiviissä yhteistyössä kisakuskien kanssa selviytymään haastavimmistakin kisapätkistä, jotka muuten maailmalla XC:ssä lähestyvät vaativuudeltaan paikoitellen Suomienduron kisapätkiä. Satulaputki on entistä jyrkemmässä kulmassa, rungon reach -mitta on pidentynyt sekä keulakulma loiventunut. Muutokset antavat kuskille paremmat mahdollisuudet pysyä kuskina eikä siirtyä rajummassakaan maastossa matkustajaksi.
Integraatio. Jarruletkut ja vaijerinkuoret on viety elegantisti ohjainlaakeriston kautta rungon sisään, simppeliä ja visuaalisesti erittäin miellyttävää. Ja älkää huoliko, ohjaamoa pystyy kyllä säätämään ja kannattimia vaihtamaan mieleisiksi ja tähän on Orbealla valmis pakettikin jos ohjaamon sijainti ei ole mieleinen. Rungossa on myös sisäiset ohjurit vientejä varten mahdollisia vaihtotöitä ja huoltoja helpottamaan.
Valikoidussa osassa 2025 malleja uusi integroitu ohjaustanko-ohjainkannatin. Visuaalisesti erittäin hieno, mutta ennen muuta kevyempi ja tarkempi kuin erillinen ohjaustanko + ohjainkannatin -yhdistelmä. Vaihtoehtoina 75 ja 90mm efektiivisellä ohjainkannattimen mitalla, 760mm leveä ja -20 ohjainkannatimen kulmalla.
Rungon jäykkyys. Jäykkyys on kriittistä voiman maksimaaliselle siirtymiselle kammista renkaisiin, mutta rungosta voi myös tehdä liian jäykän, jolloin ajaminen vaikeutuu ja pyörä ei enää seuraa kunnolla alustan muotoja. Oizissa on keskitytty erityisesti tämän tasapainon saavuttamiseen runkoputkien muotoilulla ja materiaalivalinnoilla sekä laakeriston laakereja suurentamalla.
Yksinkertaisesti paras runko materiaalista riippumatta. OMX hiilikuitu tarjoaa keveimmän mahdollisen rungon (ainoastaan 1740g), OMR hiilikuitu puolestaan samat ominaisuudet aavistuksen painavampana. Alumiinirunkoista Oizia on vaikea erottaa hiilikuituisesta erittäin hienosti viimeisteltyjen saumakohtien ansiosta.
Jousitus. Uusi Oiz on alusta asti suunniteltu 120 mm joustomatkalle, joustoa on riittävästi ja tehokkaasti käytettävissä. Jousituksen kinematiikka keskittyy tehokkaaseen ja kontrolloituun polkemiseen, kyseessä kuitenkin on puhdasverinen XC -pyörä. Näin lopuksi todettakoon että hyvin moni hankkii tai on hankkimassa itselleen tarpeettoman "myllyä" maastopyörää suhteutettuna siihen mitä omat ajot oikeasti ovat. Oizeja löytyy meiltäkin henkilökunnan omasta käytöstä ja se onkin myös paljon enemmän kuin pelkästään XC -kisapyörä. Se on erittäin nopea, tunnokas ja kykenevä, erittäin hauska lenkkipyörä. Oiz kuuluu luonnollisesti testipyörävalikoimaamme, testaa siis itse ja saatat yllättyä!
Hiilikuiturunkoisissa malleissa äysin uusi Squidlock MP11 hissitolpan- ja jousituksen lukituksen säätövipu. Hissitolpan ja jousituksen lukituksen säätö ei ole koskaan ennen ollut näin helppoa ja tehokasta. Uudella Squidlock - vivulla hallitset alemmalla vivulla hissitolppaa ja ylemmällä vivulla jousituksen kolmiportaista lukitusta sekä haarukan että takaiskarin osalta.
Valikoiduissa 2025 malleissa on vaihtoehtona uusi erittäin kevyt MP10 hissitolppa. 100mm liikematkaa ja painoa vain 419g.
Yksinkertainen mutta paljon suunnittelua vaatinut osuus rungosta on kahden pullotelineen saaminen runkokolmion sisäpuolelle. M-XL koon runkoihin mahtuu kaksi pullotelinettä, pulloineen tietysti.
Tuotekoodi: OROIZMTEAMAXS
Valmistaja: Orbea
- Runko:
- Orbea Oiz Carbon OMX, Fiberlink, Boost, BSA, SIC, UFO, I-line shock
- Etuhaarukka:
- Fox 34 Float SC Factory 120 FIT4 Remote-Adj Push to Lock QR15x110 Kashima
- Takaiskari:
- Fox Float SL Factory 120mm Remote Push-lock Evol Kashima custom tune 190x45mm
- Kammet:
- SRAM X0 Eagle Dub Black 34t
- Eturattaat:
- 34
- Takapakka:
- SRAM GX-1275 Eagle 10-52t 12-Speed
- Polkimet:
- Ei
- Vaihtajat ja vivut:
- SRAM X0 Eagle AXS
- Jarrut:
- SRAM Level Silver 2 piston Hydraulic Disc
- Ohjainlaakeristo:
- Acros Alloy 1-1/8 - 1-1/2" Integrated
- Ohjaustanko:
- OC Mountain Performance MP10 Carbon, Cockpit, Width 760
- Ohjainkannatin:
- OC Mountain Performance MP10 Carbon, Cockpit, Width 760
- Satula:
- Selle Italia SLR Boost Fill Titanium Rail 316 Ø7 mm
- Istuinkannatin:
- Fox Transfer SL Performance Dropper 31.6
- Kiekot:
- Oquo Mountain Performance MP30TEAM
- Renkaat:
- Maxxis Rekon Race 2.40" WT 120 TPI Exo TLR
- Paino:
- -