Orbea Oiz M Team Xtr
Todellinen XC -tykki! Oiz kuuluu Orbean MyO -
customohjelmaan, räätälöi unelmiesi pyörä, ota yhteyttä! Oiz
kuuluu myös testivalikoimaamme, testaa ennen ostoa!
Orbea MyO -räätälöinti, suunnittele unelmiesi pyörä! Valtaosa Orbean
pyöristä on kustomoitavissa, suunnittele alusta asti väritystä ja osia myöten.
Aloita Orbean sivuilta ja
ota meihin yhteyttä!
8399,00 €
Laventeli | ||
---|---|---|
S |
Ei varastossa Kysy saatavuus: |
|
M |
Ei varastossa Kysy saatavuus: |
|
L |
Ei varastossa Kysy saatavuus: |
|
XL |
Ei varastossa Kysy saatavuus: |
- Uusi entistäkin suorituskykyisempi OMX hiilikuiturunko
- Fox 34 Float SC Factory 120 FIT4 Remote joustohaarukka
- Fox Float SL Factory 120mm Remote takaiskari
- Shimano XTR M9100 1x12 vaihteisto
- Shimano XTR M9100 hydrauliset levyjarrut
- Oquo Mountain Performance MP30TEAM hiilikuitukiekot
- Fox Transfer SL Performance hissitolppa
Nopeimmat kierrosajat, jyrkimmät nousut, rajuimmat
kiihdytykset, kovimmat kuskit; Orbea Oiz on teille!
Todelliseen XC ajoon suunniteltu Oiz on kotonaan niin
kotipolkujesi vaihtelevassa maastossa kuin pitkissä XC -
kisoissa.
Tehty lentämään, ei kompromisseja! 120 mm joustomatkan ympärille suunniteltu uudistunut 2023 malli. Moderni XC - geometria, erittäin hienostunut jousitus, enemmän hauskanpitoa, keveyttä ja suorituskykyä unohtamatta.
Uusi Oiz on nopeampi ja hauskempi alamäissä, mutta myös tehokkaampi ylämäkeen kiivetessä. Oiz on kompromissiton XC -pyörä, mutta se ei suinaan tarkoita etteikö se olisi samalla erinomaisen hauska ajettava. Uudistunut runkogeometria. Modernin XC -pyörän tulee täyttää enemmän vaatimuksia kuin koskaan ennen. Orbean No Compromise Geometry on suunniteltu tiiviissä yhteistyössä kisakuskien kanssa selviytymään haastavimmistakin kisapätkistä, jotka muuten maailmalla XC:ssä lähestyvät vaativuudeltaan paikoitellen Suomienduron kisapätkiä. Satulaputki on entistä jyrkemmässä kulmassa, rungon reach -mitta on pidentynyt sekä keulakulma loiventunut. Muutokset antavat kuskille paremmat mahdollisuudet pysyä kuskina eikä siirtyä rajummassakaan maastossa matkustajaksi.
Integraatio. Jarruletkut ja vaijerinkuoret on viety elegantisti ohjainlaakeriston kautta rungon sisään, simppeliä ja visuaalisesti erittäin miellyttävää. Ja älkää huoliko, ohjaamoa pystyy kyllä säätämään ja kannattimia vaihtamaan mieleisiksi ja tähän on Orbealla valmis pakettikin jos ohjaamon sijainti ei ole mieleinen. Rungossa on myös sisäiset ohjurit vientejä varten mahdollisia vaihtotöitä ja huoltoja helpottamaan.
Rungon jäykkyys. Jäykkyys on kriittistä voiman maksimaaliselle siirtymiselle kammista renkaisiin, mutta rungosta voi myös tehdä liian jäykän, jolloin ajaminen vaikeutuu ja pyörä ei enää seuraa kunnolla alustan muotoja. Oizissa on keskitytty erityisesti tämän tasapainon saavuttamiseen runkoputkien muotoilulla ja materiaalivalinnoilla sekä laakeriston laakereja suurentamalla.
Yksinkertaisesti paras runko materiaalista riippumatta. OMX hiilikuitu tarjoaa keveimmän mahdollisen rungon (ainoastaan 1740g), OMR hiilikuitu puolestaan samat ominaisuudet aavistuksen painavampana. Alumiinirunkoista Oizia on vaikea erottaa hiilikuituisesta erittäin hienosti viimeisteltyjen saumakohtien ansiosta.
Jousitus. Uusi Oiz on alusta asti suunniteltu 120 mm joustomatkalle, joustoa on riittävästi ja tehokkaasti käytettävissä. Jousituksen kinematiikka keskittyy tehokkaaseen ja kontrolloituun polkemiseen, kyseessä kuitenkin on puhdasverinen XC -pyörä. Näin lopuksi todettakoon että hyvin moni hankkii tai on hankkimassa itselleen tarpeettoman "myllyä" maastopyörää suhteutettuna siihen mitä omat ajot oikeasti ovat. Oizeja löytyy meiltäkin henkilökunnan omasta käytöstä ja se onkin myös paljon enemmän kuin pelkästään XC -kisapyörä. Se on erittäin nopea, tunnokas ja kykenevä, erittäin hauska lenkkipyörä. Oiz kuuluu luonnollisesti testipyörävalikoimaamme, testaa siis itse ja saatat yllättyä!
Yksinkertainen mutta paljon suunnittelua vaatinut osuus rungosta on kahden pullotelineen saaminen runkokolmion sisäpuolelle. M-XL koon runkoihin mahtuu kaksi pullotelinettä, pulloineen tietysti.
Tehty lentämään, ei kompromisseja! 120 mm joustomatkan ympärille suunniteltu uudistunut 2023 malli. Moderni XC - geometria, erittäin hienostunut jousitus, enemmän hauskanpitoa, keveyttä ja suorituskykyä unohtamatta.
Uusi Oiz on nopeampi ja hauskempi alamäissä, mutta myös tehokkaampi ylämäkeen kiivetessä. Oiz on kompromissiton XC -pyörä, mutta se ei suinaan tarkoita etteikö se olisi samalla erinomaisen hauska ajettava. Uudistunut runkogeometria. Modernin XC -pyörän tulee täyttää enemmän vaatimuksia kuin koskaan ennen. Orbean No Compromise Geometry on suunniteltu tiiviissä yhteistyössä kisakuskien kanssa selviytymään haastavimmistakin kisapätkistä, jotka muuten maailmalla XC:ssä lähestyvät vaativuudeltaan paikoitellen Suomienduron kisapätkiä. Satulaputki on entistä jyrkemmässä kulmassa, rungon reach -mitta on pidentynyt sekä keulakulma loiventunut. Muutokset antavat kuskille paremmat mahdollisuudet pysyä kuskina eikä siirtyä rajummassakaan maastossa matkustajaksi.
Integraatio. Jarruletkut ja vaijerinkuoret on viety elegantisti ohjainlaakeriston kautta rungon sisään, simppeliä ja visuaalisesti erittäin miellyttävää. Ja älkää huoliko, ohjaamoa pystyy kyllä säätämään ja kannattimia vaihtamaan mieleisiksi ja tähän on Orbealla valmis pakettikin jos ohjaamon sijainti ei ole mieleinen. Rungossa on myös sisäiset ohjurit vientejä varten mahdollisia vaihtotöitä ja huoltoja helpottamaan.
Rungon jäykkyys. Jäykkyys on kriittistä voiman maksimaaliselle siirtymiselle kammista renkaisiin, mutta rungosta voi myös tehdä liian jäykän, jolloin ajaminen vaikeutuu ja pyörä ei enää seuraa kunnolla alustan muotoja. Oizissa on keskitytty erityisesti tämän tasapainon saavuttamiseen runkoputkien muotoilulla ja materiaalivalinnoilla sekä laakeriston laakereja suurentamalla.
Yksinkertaisesti paras runko materiaalista riippumatta. OMX hiilikuitu tarjoaa keveimmän mahdollisen rungon (ainoastaan 1740g), OMR hiilikuitu puolestaan samat ominaisuudet aavistuksen painavampana. Alumiinirunkoista Oizia on vaikea erottaa hiilikuituisesta erittäin hienosti viimeisteltyjen saumakohtien ansiosta.
Jousitus. Uusi Oiz on alusta asti suunniteltu 120 mm joustomatkalle, joustoa on riittävästi ja tehokkaasti käytettävissä. Jousituksen kinematiikka keskittyy tehokkaaseen ja kontrolloituun polkemiseen, kyseessä kuitenkin on puhdasverinen XC -pyörä. Näin lopuksi todettakoon että hyvin moni hankkii tai on hankkimassa itselleen tarpeettoman "myllyä" maastopyörää suhteutettuna siihen mitä omat ajot oikeasti ovat. Oizeja löytyy meiltäkin henkilökunnan omasta käytöstä ja se onkin myös paljon enemmän kuin pelkästään XC -kisapyörä. Se on erittäin nopea, tunnokas ja kykenevä, erittäin hauska lenkkipyörä. Oiz kuuluu luonnollisesti testipyörävalikoimaamme, testaa siis itse ja saatat yllättyä!
Yksinkertainen mutta paljon suunnittelua vaatinut osuus rungosta on kahden pullotelineen saaminen runkokolmion sisäpuolelle. M-XL koon runkoihin mahtuu kaksi pullotelinettä, pulloineen tietysti.
Tuotekoodi: OROIZMTEAMXTR
Valmistaja: Orbea
- Runko:
- Orbea Oiz Carbon OMX, Fiberlink, Boost, BSA, SIC, UFO, I-line shock
- Etuhaarukka:
- Fox 34 Float SC Factory 120 FIT4 Remote-Adj Push to Lock QR15x110 Kashima
- Takaiskari:
- Fox Float SL Factory 120mm Remote Push-lock Evol Kashima custom tune 190x45mm
- Kammet:
- Shimano XTR M9120 34t
- Eturattaat:
- 34
- Takapakka:
- Shimano XTR M9100 10-51t 12-Speed
- Polkimet:
- Ei
- Vaihtajat ja vivut:
- Shimano XTR M9100
- Jarrut:
- Shimano XTR M9100 Hydraulic Disc
- Ohjainlaakeristo:
- Acros Alloy 1-1/8 - 1-1/2" Integrated
- Ohjaustanko:
- OC MP10 Mountain Performance Carbon, Width 760, Sweep 9
- Ohjainkannatin:
- OC Mountain Performance MP10 Alu SL, -10º
- Satula:
- Selle Italia SLR Boost Fill Titanium Rail 316 Ø7 mm
- Istuinkannatin:
- Fox Transfer SL Performance Dropper 31.6
- Kiekot:
- Oquo Mountain Performance MP30TEAM
- Renkaat:
- Maxxis Rekon Race 2.40" WT 120 TPI Exo TLR
- Paino:
- -