Orbea Orca M21 ELTD PWR
Haluatko olla nopea? Orca kuuluu Orbean MyO custom -
ohjelmaan: suunnittele oma pyöräsi, ota yhteyttä!
Orbea MyO -räätälöinti, suunnittele unelmiesi pyörä! Valtaosa Orbean
pyöristä on kustomoitavissa, suunnittele alusta asti väritystä ja osia myöten.
Aloita Orbean sivuilta ja
ota meihin yhteyttä!
8699,00 €
Tanzanite | ||
---|---|---|
47 cm |
Tulossa 26.02.2025 |
|
49 cm |
Tulossa 26.02.2025 |
|
51 cm |
Tulossa 26.02.2025 |
|
53 cm |
Tulossa 26.02.2025 |
|
55 cm |
Tulossa 22.01.2025 |
|
57 cm |
Tulossa 26.02.2025 |
|
60 cm |
Tulossa 28.02.2025 |
- Orbea Orca OMR hiilikuiturunko
- SRAM Force eTAP AXS 2x12 sähkövaihteisto
- SRAM Force AXS hydrauliset levyjarrut
- Oquo Road Performance RP45LTD hiilikuitukiekot
- SRAM Force AXS Power Meter tehomittari
Markkinoilla on todella paljon pyöriä jotka tarjoavat
reilusti mukautuvuutta, neutraalin ajoasennon ja rennon
helppoa käsittelyä, Orca ei ole yksi kyseisistä pyöristä!
Orbea Orca on suunniteltu kuskille jonka vuotuiset ajokilometrit ovat 6000, jo helmikuussa, kuskille joka pystyy ylläpitämään 500 W tehoja keskellä talvea. Kuskille jonka jalat näyttävät revityn vuoren kyljistä, kuskille jota et ole koskaan voittanut. Orca on kisakuskeille ja koville maantiemimmeille ja kundeille sekä hulluille jotka eivät ole edes harkinneet periksi antamista kesken lenkin! Orca on kuskille joka käyttää niin äärettömän pitkiä aikoja keskustellen wateista ja treenaamisesta, ettet kuvittelisikaan kutsuvasi häntä bileisiisi. Ei hän kyllä tulisikaan sillä palautumisen kannalta on parempi mennä nukkumaan. Orca ei ole joka kuskille - mutta oletko sinä se kuski?
Noniin, selväksi siis tuli että Orca ei ole rennon geometrian maantipyörä jokaiselle. Vaikket haluaisikaan ehkä aivan kokonaisuudessaan olla kuvauksen kuski niin Orca voisi silti olla sinulle :)
Paino. Aerodynaamisimmat pyörät eivät voi koskaan olla kevyimpiä, kuten kevyimmät pyörät eivät myöskään voi olla kaikkein aerodynaamisimpia. Jos samaa pyörää koitetaan suunnitella olemaan liian montaa asiaa samanaikaisesti, lopputulos on yleensä melkoinen kompromissi. Tästä syystä Orca ja Orca Aero ovat eri malleja. Orcan osalta on keskitytty erityisesti pyörän keveyteen ja runkojen painot ovatkin maininnan arvoiset, OMX hiilikuiturunko 745 g ja OMR hiilikuiturunko sekin vain 1030 g. Keveimmillään kokonainen pyörä (M10i LTD malli) hätkähdyttävät 6,70 kg! Keveys on saavutettu keskittymällä erityisesti yksityiskohtiin, ei grammaakaan ylimääräistä siellä missä sitä ei tarvita, yksinkertaistetaan muotoilua sekä tietysti valitaan hintaryhmänsä parhaimmat osat.
Jäykkyys. Kevyen pyörän suunnittelu ja valmistaminen ei sinänsä ole mitenkää eritysen vaikeaa, mutta jos sen pitäisi vielä kestää ajamista ja olla hyvä siinä, tulee hommasta melkoisesti haastavampaa. Orcan suunnittelussa keskityttiin erityisesti siihen että pyörä tottelee mukisematta vahvimpienkin kuskien alla. Tämä luonnollisesti on otettu huomioon eri runkokojen kohdalla. Valtaosa kuskin tehoista välittyy rungon viistoputkeen, takahaarukan alaputkiin sekä etuhaarukkaan. Orcan runko on näiltä osin muotoiltu ja rakennettu mahdollisimman jäykäksi, jolloin suurin osa kuskin tehoista siirtyy sinne mihin pitääkin, takarenkaalle.
Tuntuma. Tehojen siirtyminen ei kuitenkaan ole koko totuus suurta osaa ajamisessa ja jaksamisessa näyttelee luonnollisesti ajotuntuma. Orcan rungon vaakaputki ja takahaarukan yläputket on muita rungon osia ohuempia ja muotoiltu suodattamaan tien epätasaisuuksista johtuvaa tärinää. Lopputuloksena parempi tuntuma tiehen ja selkeästi pehmeämmät kyydit. Rengastilaan on myös kiinnitetty erityistä huomiota ja Orcaan mahtuukin 32 mm leveät renkaat.
Orbea Road Racing Geometry. Orca -malliston geometria on aggressiivinen ja ajoasento mahdollisimman aerodynaaminen sekä tehontuoton kannalta optimoitu. Kun tavoitteena on nopeus ja tehokkuus, Orca on oikea valinta. Jos ajosi painottuvat enemmän hieman rennompaan maantiepyöräilyyn tai todella pitkiin lenkkeihin, kannattaa tutustua myös Orbean Endurance geometrian Avant malleihin.
Orbea Orca on suunniteltu kuskille jonka vuotuiset ajokilometrit ovat 6000, jo helmikuussa, kuskille joka pystyy ylläpitämään 500 W tehoja keskellä talvea. Kuskille jonka jalat näyttävät revityn vuoren kyljistä, kuskille jota et ole koskaan voittanut. Orca on kisakuskeille ja koville maantiemimmeille ja kundeille sekä hulluille jotka eivät ole edes harkinneet periksi antamista kesken lenkin! Orca on kuskille joka käyttää niin äärettömän pitkiä aikoja keskustellen wateista ja treenaamisesta, ettet kuvittelisikaan kutsuvasi häntä bileisiisi. Ei hän kyllä tulisikaan sillä palautumisen kannalta on parempi mennä nukkumaan. Orca ei ole joka kuskille - mutta oletko sinä se kuski?
Noniin, selväksi siis tuli että Orca ei ole rennon geometrian maantipyörä jokaiselle. Vaikket haluaisikaan ehkä aivan kokonaisuudessaan olla kuvauksen kuski niin Orca voisi silti olla sinulle :)
Paino. Aerodynaamisimmat pyörät eivät voi koskaan olla kevyimpiä, kuten kevyimmät pyörät eivät myöskään voi olla kaikkein aerodynaamisimpia. Jos samaa pyörää koitetaan suunnitella olemaan liian montaa asiaa samanaikaisesti, lopputulos on yleensä melkoinen kompromissi. Tästä syystä Orca ja Orca Aero ovat eri malleja. Orcan osalta on keskitytty erityisesti pyörän keveyteen ja runkojen painot ovatkin maininnan arvoiset, OMX hiilikuiturunko 745 g ja OMR hiilikuiturunko sekin vain 1030 g. Keveimmillään kokonainen pyörä (M10i LTD malli) hätkähdyttävät 6,70 kg! Keveys on saavutettu keskittymällä erityisesti yksityiskohtiin, ei grammaakaan ylimääräistä siellä missä sitä ei tarvita, yksinkertaistetaan muotoilua sekä tietysti valitaan hintaryhmänsä parhaimmat osat.
Jäykkyys. Kevyen pyörän suunnittelu ja valmistaminen ei sinänsä ole mitenkää eritysen vaikeaa, mutta jos sen pitäisi vielä kestää ajamista ja olla hyvä siinä, tulee hommasta melkoisesti haastavampaa. Orcan suunnittelussa keskityttiin erityisesti siihen että pyörä tottelee mukisematta vahvimpienkin kuskien alla. Tämä luonnollisesti on otettu huomioon eri runkokojen kohdalla. Valtaosa kuskin tehoista välittyy rungon viistoputkeen, takahaarukan alaputkiin sekä etuhaarukkaan. Orcan runko on näiltä osin muotoiltu ja rakennettu mahdollisimman jäykäksi, jolloin suurin osa kuskin tehoista siirtyy sinne mihin pitääkin, takarenkaalle.
Tuntuma. Tehojen siirtyminen ei kuitenkaan ole koko totuus suurta osaa ajamisessa ja jaksamisessa näyttelee luonnollisesti ajotuntuma. Orcan rungon vaakaputki ja takahaarukan yläputket on muita rungon osia ohuempia ja muotoiltu suodattamaan tien epätasaisuuksista johtuvaa tärinää. Lopputuloksena parempi tuntuma tiehen ja selkeästi pehmeämmät kyydit. Rengastilaan on myös kiinnitetty erityistä huomiota ja Orcaan mahtuukin 32 mm leveät renkaat.
Orbea Road Racing Geometry. Orca -malliston geometria on aggressiivinen ja ajoasento mahdollisimman aerodynaaminen sekä tehontuoton kannalta optimoitu. Kun tavoitteena on nopeus ja tehokkuus, Orca on oikea valinta. Jos ajosi painottuvat enemmän hieman rennompaan maantiepyöräilyyn tai todella pitkiin lenkkeihin, kannattaa tutustua myös Orbean Endurance geometrian Avant malleihin.
Tuotekoodi: ORORCAM21ELTD
Valmistaja: Orbea
- Runko:
- Orbea Orca carbon OMR 2024, monocoque construction, HS 1,5", BB 386mm, powermeter compatible, Rear Thru Axle 12x142mm, thread M12x2 P1, internal cable routing.
- Etuhaarukka:
- Orbea Orca OMR ICR 2024, full carbon, 1-1/8" - 1,5" tappered head tube compatible, Thru axle 12x100mm, thread M12x2 P1.
- Kammet:
- SRAM Force AXS Power Meter Dub 35x48t
- Eturattaat:
- 35/48
- Takapakka:
- SRAM XG-1270 10-33t 12-Speed
- Polkimet:
- Ei
- Vaihtajat ja vivut:
- SRAM Force eTAP AXS
- Jarrut:
- SRAM Force eTAP AXS Hydraulic Disc
- Ohjainlaakeristo:
- FSA 1-1/2" Integrated Aluminium Cup
- Ohjaustanko:
- Vision Metron 5D ACR EVO Integrated, Reach 80mm, Drop 125
- Ohjainkannatin:
- Integrated Vision Metron 5D ACR 3K, -6º
- Satula:
- Fizik Vento Antares R1 Carbon Rail 140mm
- Istuinkannatin:
- OC Performance XP10-S Carbon, 27.2mm, Setback 20
- Kiekot:
- Oquo Road Performance RP45LTD
- Renkaat:
- Vittoria Corsa Pro G2.0 TLR 700x28c
- Paino:
- -