Orbea Orca M30i
Haluatko olla nopea? Orca kuuluu Orbean MyO custom -
ohjelmaan: suunnittele oma pyöräsi, ota yhteyttä!
Orbean mallisto on valtavan laaja ja monesta mallista useita eri värejä sekä lähes
kaikki pyörät räätälöitävissä, sivuillamme on näkyvissä
ja suoraan tilattavissa vain osa mallistosta. Tutustu
Orbean sivuilla ja
ota yhteyttä meihin kun mieleinen malli on löytynyt!
3649,00 €
Markkinoilla on todella paljon pyöriä jotka tarjoavat
reilusti mukautuvuutta, neutraalin ajoasennon ja rennon
helppoa käsittelyä, Orca ei ole yksi kyseisistä pyöristä!
Orbea Orca on suunniteltu kuskille jonka vuotuiset ajokilometrit ovat 6000, jo helmikuussa, kuskille joka pystyy ylläpitämään 500 W tehoja keskellä talvea. Kuskille jonka jalat näyttävät revityn vuoren kyljistä, kuskille jota et ole koskaan voittanut. Orca on kisakuskeille ja koville maantiemimmeille ja kundeille sekä hulluille jotka eivät ole edes harkinneet periksi antamista kesken lenkin! Orca on kuskille joka käyttää niin äärettömän pitkiä aikoja keskustellen wateista ja treenaamisesta, ettet kuvittelisikaan kutsuvasi häntä bileisiisi. Ei hän kyllä tulisikaan sillä palautumisen kannalta on parempi mennä nukkumaan. Orca ei ole joka kuskille - mutta oletko sinä se kuski?
Noniin, selväksi siis tuli että Orca ei ole rennon geometrian maantipyörä jokaiselle. Vaikket haluaisikaan ehkä aivan kokonaisuudessaan olla kuvauksen kuski niin Orca voisi silti olla sinulle :)
Paino. Aerodynaamisimmat pyörät eivät voi koskaan olla kevyimpiä, kuten kevyimmät pyörät eivät myöskään voi olla kaikkein aerodynaamisimpia. Jos samaa pyörää koitetaan suunnitella olemaan liian montaa asiaa samanaikaisesti, lopputulos on yleensä melkoinen kompromissi. Tästä syystä Orca ja Orca Aero ovat eri malleja. Orcan osalta on keskitytty erityisesti pyörän keveyteen ja runkojen painot ovatkin maininnan arvoiset, OMX hiilikuiturunko 745 g ja OMR hiilikuiturunko sekin vain 1030 g. Keveimmillään kokonainen pyörä (M10i LTD malli) hätkähdyttävät 6,70 kg! Keveys on saavutettu keskittymällä erityisesti yksityiskohtiin, ei grammaakaan ylimääräistä siellä missä sitä ei tarvita, yksinkertaistetaan muotoilua sekä tietysti valitaan hintaryhmänsä parhaimmat osat.
Jäykkyys. Kevyen pyörän suunnittelu ja valmistaminen ei sinänsä ole mitenkää eritysen vaikeaa, mutta jos sen pitäisi vielä kestää ajamista ja olla hyvä siinä, tulee hommasta melkoisesti haastavampaa. Orcan suunnittelussa keskityttiin erityisesti siihen että pyörä tottelee mukisematta vahvimpienkin kuskien alla. Tämä luonnollisesti on otettu huomioon eri runkokojen kohdalla. Valtaosa kuskin tehoista välittyy rungon viistoputkeen, takahaarukan alaputkiin sekä etuhaarukkaan. Orcan runko on näiltä osin muotoiltu ja rakennettu mahdollisimman jäykäksi, jolloin suurin osa kuskin tehoista siirtyy sinne mihin pitääkin, takarenkaalle.
Tuntuma. Tehojen siirtyminen ei kuitenkaan ole koko totuus suurta osaa ajamisessa ja jaksamisessa näyttelee luonnollisesti ajotuntuma. Orcan rungon vaakaputki ja takahaarukan yläputket on muita rungon osia ohuempia ja muotoiltu suodattamaan tien epätasaisuuksista johtuvaa tärinää. Lopputuloksena parempi tuntuma tiehen ja selkeästi pehmeämmät kyydit. Rengastilaan on myös kiinnitetty erityistä huomiota ja Orcaan mahtuukin 32 mm leveät renkaat.
Orbea Road Racing Geometry. Orca -malliston geometria on aggressiivinen ja ajoasento mahdollisimman aerodynaaminen sekä tehontuoton kannalta optimoitu. Kun tavoitteena on nopeus ja tehokkuus, Orca on oikea valinta. Jos ajosi painottuvat enemmän hieman rennompaan maantiepyöräilyyn tai todella pitkiin lenkkeihin, kannattaa tutustua myös Orbean Endurance geometrian Avant malleihin.
Orbea Orca on suunniteltu kuskille jonka vuotuiset ajokilometrit ovat 6000, jo helmikuussa, kuskille joka pystyy ylläpitämään 500 W tehoja keskellä talvea. Kuskille jonka jalat näyttävät revityn vuoren kyljistä, kuskille jota et ole koskaan voittanut. Orca on kisakuskeille ja koville maantiemimmeille ja kundeille sekä hulluille jotka eivät ole edes harkinneet periksi antamista kesken lenkin! Orca on kuskille joka käyttää niin äärettömän pitkiä aikoja keskustellen wateista ja treenaamisesta, ettet kuvittelisikaan kutsuvasi häntä bileisiisi. Ei hän kyllä tulisikaan sillä palautumisen kannalta on parempi mennä nukkumaan. Orca ei ole joka kuskille - mutta oletko sinä se kuski?
Noniin, selväksi siis tuli että Orca ei ole rennon geometrian maantipyörä jokaiselle. Vaikket haluaisikaan ehkä aivan kokonaisuudessaan olla kuvauksen kuski niin Orca voisi silti olla sinulle :)
Paino. Aerodynaamisimmat pyörät eivät voi koskaan olla kevyimpiä, kuten kevyimmät pyörät eivät myöskään voi olla kaikkein aerodynaamisimpia. Jos samaa pyörää koitetaan suunnitella olemaan liian montaa asiaa samanaikaisesti, lopputulos on yleensä melkoinen kompromissi. Tästä syystä Orca ja Orca Aero ovat eri malleja. Orcan osalta on keskitytty erityisesti pyörän keveyteen ja runkojen painot ovatkin maininnan arvoiset, OMX hiilikuiturunko 745 g ja OMR hiilikuiturunko sekin vain 1030 g. Keveimmillään kokonainen pyörä (M10i LTD malli) hätkähdyttävät 6,70 kg! Keveys on saavutettu keskittymällä erityisesti yksityiskohtiin, ei grammaakaan ylimääräistä siellä missä sitä ei tarvita, yksinkertaistetaan muotoilua sekä tietysti valitaan hintaryhmänsä parhaimmat osat.
Jäykkyys. Kevyen pyörän suunnittelu ja valmistaminen ei sinänsä ole mitenkää eritysen vaikeaa, mutta jos sen pitäisi vielä kestää ajamista ja olla hyvä siinä, tulee hommasta melkoisesti haastavampaa. Orcan suunnittelussa keskityttiin erityisesti siihen että pyörä tottelee mukisematta vahvimpienkin kuskien alla. Tämä luonnollisesti on otettu huomioon eri runkokojen kohdalla. Valtaosa kuskin tehoista välittyy rungon viistoputkeen, takahaarukan alaputkiin sekä etuhaarukkaan. Orcan runko on näiltä osin muotoiltu ja rakennettu mahdollisimman jäykäksi, jolloin suurin osa kuskin tehoista siirtyy sinne mihin pitääkin, takarenkaalle.
Tuntuma. Tehojen siirtyminen ei kuitenkaan ole koko totuus suurta osaa ajamisessa ja jaksamisessa näyttelee luonnollisesti ajotuntuma. Orcan rungon vaakaputki ja takahaarukan yläputket on muita rungon osia ohuempia ja muotoiltu suodattamaan tien epätasaisuuksista johtuvaa tärinää. Lopputuloksena parempi tuntuma tiehen ja selkeästi pehmeämmät kyydit. Rengastilaan on myös kiinnitetty erityistä huomiota ja Orcaan mahtuukin 32 mm leveät renkaat.
Orbea Road Racing Geometry. Orca -malliston geometria on aggressiivinen ja ajoasento mahdollisimman aerodynaaminen sekä tehontuoton kannalta optimoitu. Kun tavoitteena on nopeus ja tehokkuus, Orca on oikea valinta. Jos ajosi painottuvat enemmän hieman rennompaan maantiepyöräilyyn tai todella pitkiin lenkkeihin, kannattaa tutustua myös Orbean Endurance geometrian Avant malleihin.
Tuotekoodi: ORORCAM30I
Valmistaja: Orbea
- Runko:
- Orbea Orca carbon OMR 2024, monocoque construction, HS 1,5", BB 386mm, powermeter compatible, Rear Thru Axle 12x142mm, thread M12x2 P1, internal cable routing.
- Etuhaarukka:
- Orbea Orca OMR ICR 2024, full carbon, 1-1/8" - 1,5" tappered head tube compatible, Thru axle 12x100mm, thread M12x2 P1.
- Kammet:
- Shimano 105 R7100 34x50t
- Eturattaat:
- 34x50t
- Takapakka:
- Shimano 105 R7100 11-34t 12-Speed
- Polkimet:
- Ei
- Vaihtajat ja vivut:
- Shimano 105 Di2 R7150
- Jarrut:
- Shimano R7170 Hydraulic Disc
- Ohjainlaakeristo:
- FSA 1-1/8 - 1-1/2" Integrated Aluminium Cup ACB Bearings
- Ohjaustanko:
- OC Road Perfornace RP31-R, Rise 15, Reach 70, Drop 125
- Ohjainkannatin:
- OC Road Performance RP21, -6º
- Satula:
- Fizik Aliante R5
- Istuinkannatin:
- Carbon, 27.2mm, Setback 20
- Kiekot:
- Alloy, Tubeless, 700c, 19c, 28H
- Renkaat:
- Vittoria Zafiro V Rigid bead 700x28c Paino:
Shimano RC502 naisten
Kevyt, jäykkä ja suorituskykyinen maantiekenkä järkihintaan
Varastossa163,90 €