Orbea Rallon E-Team
  • Uusi kauden 2026 Orbea Rallon OMR hiilikuiturunko Enduro
    29 GravityLink
  • Fox 38 Float Factory 180 Grip X2 Kashima joustohaarukka
  • Fox Float X Factory Trunnion 2-Pos Evol LV Kashima
    takaiskari
  • Shimano XT M8100 1x12 vaihteisto
  • OC Mountain Control MC10 hissitolppa
  • Shimano XT hydrauliset levyjarrut
  • Oquo Mountain Control MC32TEAM kiekot (29" edessä, 27.5"
    takana)

Orbea Rallon E-Team


Enduroon ja bike parkiin. Rallon kuuluu
testipyörävalikoimaamme, testaa tositoimissa ennen ostoa!

Hinta sis. alv 25.5%

alkaen: 7 399,00 €

Väri
Valitse ominaisuudet.
Haluan pyörän työsuhdepyöräksi

Pyörät toimitetaan täysin koottuina ja lähes ajovalmiina, ohjaustanko vain ajoasentoon ja menoksi!
Tutustu alennusportaisiimme tai lisää tuote ostoskoriin, alennukset lasketaan automaattisesti.

Työsuhdepyörä ? Työsuhdepyörän hankkiminen ei ole koskaan ollut näin helppoa, voit tilata pyörän suoraan verkkokaupasta. Lisää tietoa täältä!

Orbea MyO
Orbea MyO -räätälöinti, suunnittele unelmiesi pyörä! Valtaosa Orbean pyöristä on kustomoitavissa, suunnittele alusta asti väritystä ja osia myöten. Aloita Orbean sivuilta ja ota meihin yhteyttä!
Orbea Rallon 2026: DH ja Enduro, päätä itse kumpi!

Harvoin näkee pyörää, joka voittaa maailmancupin kilpailun ennen kuin se on edes virallisesti julkaistu! Orbea Rallon 2026 on tehnyt juuri tuon. Kyseessä ei ole tavallinen vuosimalliston päivitys, vaan Orbean ensimmäinen virallinen askel alamäkimaailmaan, ja mikä askel se onkaan! Seitsemän sukupolvea kestänyt Rallon-tarina on saanut nyt historian mittavimman uudistuksensa.

Mitä tekee uudesta Rallonista niin erityisen? Se ei ole pelkästään Orbean ensimmäinen alamäkipyörä, vaan heti kilpailukunnossa huipputasolla. Tahnée Seagrave ajoi suoraan voittoon kauden 2025 avauskisassa Puolassa, kohtuu vakuuttavaa pyörän debyytille! Martin Maes vahvisti viestin sijalla yhdeksän. Rallon tarjoaa DH-kokoonpanossa 200 mm takajousitusta ja mukautuu enduro-käyttöön kompaktimmalla 205 x 62,5 mm iskunvaimentimella.

Mikä on uusi Orbea Rallon 2026 ja kenelle se sopii? Kaksi pyörää yhdessä paketissa tämä ei ole markkinointipuhetta vaan todellisuutta. Uusi Orbea Rallon 2026 jakaa saman hiilikuiturungon sekä alamäki- että enduro-käytössä, vaikka edeltäjäänsä verrattuna käytännössä vain nimi on pysynyt samana. Baskilaisvalmistajan ensimmäinen alamäkipyörä ja seitsemännen sukupolven enduro- pyörä ovat teknisesti identtisiä - ero piilee yksityiskohdissa. DH- ja Enduro-käyttö yhdellä rungolla GravityLink-teknologia tekee tämän kaiken mahdolliseksi. Voit vaihtaa alamäkiversion (200 mm joustoa molemmissa päissä) ja enduro-kokoonpanon (180 mm edessä, 170 mm takana) välillä pelkällä kiinnikevaihdolla. Sama hiilikuiturunko, eri luonne - GravityLink-kiinnike ja siihen liittyvät komponentit määrittävät pyörän käyttäytymisen.

Eivät säätömahdollisuudet toki vielä siihen lopu. Enduro- versiossa voit vaihtaa kiekkokokoa ja säätää runkogeometriaa korkean ja matalan asetuksen välillä. Molemmissa versioissa iskunvaimentimen progressiivisuus on säädettävissä, ja tämä on todella ainutlaatuista, voit lisätä painoja rungon alaosaan parantaaksesi vakautta. Vastaavaa ei taida olla muilta valmistajilta tarjolla.

Enduro-kokoonpano on joko täysin 29-tuumaisilla kiekoilla tai halutessasi ns. mullet-setupilla (29" edessä, 27,5" takana). DH-versio puolestaan on mullet-only. Ns. Chainstay -pituus on säädettävissä ajotyylin mukaan: 442 mm ketterämpään käsittelyyn tai 450 mm vakaampaan ajoon.

Kenelle pyörä on suunnattu? Rallon 2026 on luotu kuskille, joka tahtoo yhden pyörän moneen käyttöön vaativissa maasto-olosuhteissa. DH-versio on alamäkikilpailujen ja bike park -sessareiden ammattilainen kovaa vauhtia ja teknisiä laskuja varten (ja antaa myös enemmän armoa niissä "voi p…" tilanteissa, kyllä te tiedätte). Muokattavuus tekee siitä erinomaisen valinnan niille, jotka elävät bike parkien ja downhill-ratojen kovavauhtisessa maailmassa. Enduro-versio on tarkoitettu pitkille päiville vaativilla poluilla, joissa sekä noustaan että lasketaan. Se sopii ajajille, jotka haluavat bike park -tason alamäkisuorituskyvyn, mutta tarvitsevat myös kyvyn kiivetä takaisin ylös.

Kilpailut vai just for fun? Kilpailukäyttö on jo todistettu World Cup -tasolla ennen virallista julkistusta. Alamäkiversio antaa itsevarmuutta kisoihin sekä parkkiin ja sisältää kaikki nopean alamäkikilpailupyörän ominaisuudet. Harrastuskäytössä monipuolisuus on valttia. Enduro-versio uhraa hieman polkemistehokkuutta trail -pyöriin verrattuna alamäkipainotteisen DNA:n vuoksi, mutta hidas se ei ole tasaisellakaan. Pyörä tuntuu turvalliselta ja vakaalta laskuissa, ja se kestää isoja iskuja sekä pudotuksia. Optiona oleva (E-LTD -mallissa vakiona) FOX NEO - iskunvaimennin parantaa polkemistehokkuutta merkittävästi - erityisen hyödyllistä ylämäissä ja tasaisella sprintatessa. Rallon 2026 on saatavilla täydellisesti varustettuna 5 799 € - 8599€ hintaluokassa. Valikoima koostuu kolmesta enduro- mallista ja yhdestä DH-mallista, joista kaikki ovat kustomoitavissa Orbea MyO kustomoinnin kautta.

Teknologia ja rakenne: GravityLink ja muut innovaatiot GravityLink, Rallonin aivot ei mikään pelkkä markkinointitermi vaan aidosti ajokäyttäytymistä muuttava ratkaisu. Tämä kiinnike sijaitsee rungon alimmassa kohdassa, vaikuttaen dramaattisesti pyörän ajodynamiikkaan. Erityisesti alamäkiajossa matala sijainti tekee ihmeitä, mutta samalla mahdollistaa todella monipuoliset säädöt.

Painopisteen säätö painoilla Tässä kohtaa Orbea on tehnyt jotain todella ainutlaatuista: lisäpainot kiinnitettynä suoraan rungon alimpaan kohtaan. Teknologia on suoraan DH maailmancupin kisapyöristä, ja nyt sen saa käyttöönsä tavallinen kuolevainen.

Painovaihtoehtoja on kolme:

• Pääpaino: 395 grammaa • Kaksi sivupainoa: 93 ja 95 grammaa

Enduro-kokoonpanossa saat käyttää vain pääpainoa, DH- versiossa kaikki kolme (yhteensä 583g lisää). Lisäpainoilla painopiste laskee entisestään, joka tarkoittaa parempaa pitoa ja vakautta erityisesti kovissa nopeuksissa ja teknisessä maastossa. Painot kiinnittyvät suoraan GravityLinkiin - eli pyörän alimpaan pisteeseen.

Flip chip -säätö ja kulmat Rallon tarjoaa monipuoliset säätömahdollisuudet eri ajotilanteisiin. Flip chip -mekanismilla muutat iskunvaimentimen progressiivisuutta noin 5%, lineaarisemmasta (25%) progressiivisempaan (30%). Tämä antaa sinulle mahdollisuuden hienosäätää jousitus juuri kyseisen päivän ajoihin sopivaksi. Ohjauskulmaakin saat säädettyä erityisellä ohjainlaakerilla. Pyörittämällä laakerinkuppeja muutat ohjauskulmaa +/- 0,75 astetta. Chainstay-pituuksia on kaksi: 442 mm ketterään ja 450 mm vakaampaan ajoon. Kaikki säädöt on suunniteltu nopeiksi, joten voit hienosäätää pyörääsi helposti kesken ajopäivän, fiiliksen tai pätkän vaatimusten mukaan.

Integroitu säilytys ja työkalu. Rallonin LockR-säilytystila on suunniteltu kokonaan uusiksi vaakaputkeen. Tila sulkeutuu pyörivällä liukumekanismilla, jota käytetään juomapullotelineen alla olevalla vivulla. Tila ei tietenkään ole valtava, mutta riittää polun perustyökaluille ja varusteille tai vaikka kuuluisalle endurobanaanille. Mukana tulee sopiva säilytyspussi estämään tavaroiden kolinan rungon sisällä. Lisäksi Rallon sisältää FLP (Fully Loaded Pivot) - monitoimityökalun, joka on piilotettu jousituksen päälaakerin sisään. Pieni magneetti pitää työkalun paikallaan ja tarjoaa tärkeimmät työkalut hätäkorjauksiin. Alamäkiajossa (kun et yleensä kanna juuri mitään ylimääräistä mukana) tämä voi pelastaa koko päivän. Tehtaalla valmiina asennettu 3M-kalvo kriittisiin rungon alueisiin - vaakaputkeen, satulaputkeen sekä seatstay- ja chainstay-alueille. Erinomainen lisä, joka auttaa säilyttämään rungon maalipinnat paremmassa kunnossa.

DH- ja Enduro-versiot: Erot ja valintaperusteet Sama runko, kaksi täysin erilaista luonnetta. Rallonin DH- ja enduro-versiot jakavat teknisen perustan, mutta jousitusratkaisut, kiekkokoot ja geometriamuutokset luovat aivan erilaiset käyttökokemukset.

Joustomatkat ja iskunvaimentimet DH-versio tarjoaa täydet 200 mm joustoa molemmissa päissä, mikä tekee siitä aidosti alamäkipyörän. Tämä toteutetaan pitkällä 225 x 75 mm iskunvaimentimella. Enduro puolestaan toimii 180 mm etujoustolla ja 170 mm takajoustolla käyttäen kompaktimpaa 205 x 62,5 mm takaiskaria. Molemmat versiot käyttävät trunnion-kiinnitystä iskunvaimentimelle, mutta säätömahdollisuudet eroavat selvästi. DH-mallissa progressiivisuus liikkuu 25%:n (lineaarisempi) ja 30%:n (progressiivisempi) välillä. Enduro-mallissa vastaavat lukemat ovat 22,5% ja 27,5%. Flip chip -säädöt mahdollistavat jousituksen hienosäädön eri maastotyyppeihin. Huippumallissa on tarjolla elektroninen FOX Neo Live Valve -iskunvaimennin, joka säätää automaattisesti vaimennusta ajon aikana. Nousukyvyn ja tehokkuuden parannus on merkittävä.

Kiekkokoko ja chainstay pituus. DH-versio on ainoastaan mullet-kokoonpanolla (29" edessä, 27,5" takana). Tämä yhdistelmä tuo ketteryyttä tiukkoihin mutkiin säilyttäen eturenkaan ylitysominaisuudet. Enduro- versiossa voit valita joko täyden 29" kokoonpanon tai mullet-yhdistelmän oman mieltymyksesi mukaan. Chainstay-pituudesta löytyy kaksi vaihtoehtoa: 442 mm ja 450 mm. 450 mm lisää vakautta kovassa vauhdissa. 442 mm on ketterämpä teknisillä poluilla ja tiukoissa käännöksissä. Voit valita haluamasi pituuden tilatessasi pyörän. Molemmissa kokoonpanoissa keulakulma on säädettävä ohjainlaakerin kuppien avulla +/- 0,75 astetta. DH-mallin peruskulma on 63,8 astetta optimoiden alamäkiajoon. Enduro- mallissa se on hieman jyrkempi 64,25 astetta.

Ajotuntuma ja käyttötarkoitus. DH-mallina Rallon herättää itsevarmuutta välittömästi. Matala painopiste luo vakaan tunteen maastossa. Käsittely on ennustettavaa kovissa nopeuksissakin, ja pyörä loistaa erityisesti karkeilla ja nopeilla radoilla tarjoten erinomaista pitoa. Enduro-kokoonpanossa pyörä säilyttää alamäkipyörän DNA:n, mikä näkyy selvästi laskuissa. Pyörä tuntuu vakaalta alamäissä ja kestää isoja iskuja sekä pudotuksia. Jousituksen virityksen ansiosta enduro-versio tuntuu yhtä varmalta kuin DH-malli, vaikka joustomatkaa on vähemmän. Valintaperuste on selvä: jos ajat pääasiassa bikeparkissa / osallistut alamäkikilpailuihin, DH-malli on erinomainen valinta. Monipuolisemmille reiteille, joissa on myös nousuja, enduro-versio tarjoaa lähes saman alamäkisuorituskyvyn paremmalla yleiskäytettävyydellä. Vaikka runko on sama molemmissa malleissa, niiden ajotuntuma on optimoitu kyseiseen käyttötarkoitukseen. Lisäpainojen ansiosta voit vielä hienosäätää pyörän käyttäytymistä omaan ajotyyliisi sopivaksi.

Käytännön ajot: Miltä Rallon tuntuu poluilla? Toisin kuin monet muut maastopyörät, Orbean uutuus herää oikeasti eloon kun painovoima ottaa vallan.

DH-ajo: vakaus ja pito. Rallon DH herättää itsevarmuutta välittömästi ensipolkaisusta alkaen. Sen matala painopiste ja maahan liimattu jousitus yhdistettynä erittäin ennustettavaan käsittelyyn tekevät pyörästä vakaan jopa suurissa nopeuksissa. Pyörä integroi ajajan syvälle ja keskelle runkoa, mikä yhdessä intuitiivisen, ennustettavan käsittelyn kanssa rakentaa valtavaa luottamusta heti alusta alkaen. Yksi huomattavimmista ominaisuuksista on pyörän kyky tuottaa pitoa. Rallon DH tuntuu kuin se suorastaan tarrautuisi maastoon, pysyen kiinni polulla kuin teollisuuspölynimuri matossa. Jousitus on täydellisesti tasapainotettu, ja paino jakautuu tasaisesti etu- ja takapyörän välillä, mikä mahdollistaa tarkan, hallitun ohjaamisen kaikissa tilanteissa. Alamäkipyörän todellinen testi on tietenkin vaikeassa maastossa, niillä rajuimmilla DH -pätkillä. Lisäpainojen käyttäminen rungossa parantaa vakautta entisestään. Lisäpainoilla ajo rauhoittuu nopeissa todella rajuissa kohdissa, mutta toki vaikuttaa hieman leikkisyyteen.

Enduro-ajo: ketteryys ja nousukyky. Enduro-versiossa jousitus tuntuu lähes yhtä vakaalta kuin DH-mallissa, vaikka joustomatkaa on vähemmän. Erittäin jyrkän satulakulman ja satulaputken aggressiivisen etuasennon ansiosta ajoasento on miellyttävän kompakti ja mukava jopa dropper-tolpan ollessa täysin ylhäällä. Samalla tämä varmistaa, että etupyörällä on riittävästi painoa teknisten nousujen aikana, estäen keulaa nousemasta. Alamäessä pyörä tuntuu varmalta ja vakaalta, jousitus kestää hyvin suuria iskuja ja pudotuksia. Hieman erilaisen iskunvaimentimen virityksen ansiosta enduro-versio tuntuu yhtä varmalta radalla kuin DH-malli lyhyemmästä joustomatjasta huolimatta. Molemmissa versioissa jousitus tarjoaa runsaasti tukea, ja vaikka pyörä tuntuu liimautuvan maahan, voit silti kehittää vauhtia pumppaamalla.

Fox Neo Live Valve -iskunvaimentimen vaikutus. Alamäkipainotteinen kinemaattinen suunnittelu tekee Rallonista täydellisen sähköiselle iskunvaimentimelle. Jos valitset elektronisen FOX Neo -iskunvaimentimen, se tekee suuren osan työstä puolestasi ja parantaa merkittävästi Rallonin kiipeämisominaisuuksia, ilman että kuskin itse täytyy kajota takaiskarin jäykistinvipuun tai ajatella koko asiaa. FOX Neo tekee olennaisen tärkeän panoksen tehokkuuden lisäämiseksi. Se havaitsee automaattisesti milloin sen pitää jäykistää iskaria käyttämällä etu- ja takajarrun kiinnikkeissä sijaitsevia antureita.

Mallivalikoima: yksi DH, kolme enduroa: Rallon D-LTD (8599 €) on se alamäkimalli. Fox 40 Factory - etuhaarukka, Fox Float X2 Factory Trunnion (225 x 75 mm), Shimano Saint M820 (10 vaihdetta) ja Shimano XTR M9220 - jarrut. Tällä mennään bikeparkiin ja kilpailuihin.

Enduro-puolella on kolme vaihtoehtoa:

• Rallon E10 (5799 €): Perusversio Fox 38 Float Factory -haarukalla, Fox Float X Factory -iskarilla, SLX M7100 - voimansiirrolla ja Race Face AR 30c -kiekoilla

• Rallon E-TEAM (7399 €): Keskimalli Fox Float X2 Factory -iskarilla, XT M8100 -voimansiirrolla ja Oquo Mountain Control MC32 TEA -kiekoilla

• Rallon E-LTD (10299 €): Huippumalli elektronisella Fox Float X Live Valve Neo -iskunvaimentimella, Sram X0 Eagle AXS:llä ja Oquo MC32 LTD -kiekoilla

MyO-kustomointi ja lisävarusteet. Et tietenkään ole missään nimenssä sidottu vakiovarustuksiin. Orbean MyO-kustomointi mahdollistaa pyörän räätälöinnin melkein mistä tahansa, värin speksaaminen ei myöskään maksa yhtään lisää! DH-mallissa vaihtoehdot ovat hieman rajallisemmat (lähinnä ohjaustanko ja materiaalivalinnat sekä väri), mutta enduro-versioissa voit valita iskunvaimentimen, kiekkokoot, GravityLink- variantit ja dropper-tolpan pituuden sekä värityksen. Oquo-kiekot (E10:tä lukuun ottamatta) hyödyntävät nyt DT Swiss Ratchet DEG -vapaarattaita 72-pisteisellä rataspyörästöllä, mikä parantaa suorituskykyä selvästi. Enduro-malleihin saa jopa 240 mm dropper-tolpan, mikä tekee pyörästä entistä monipuolisemman teknisessä maastossa.

Kumpi malli sinulle? Valinta riippuu luonnollisesti omista ajomieltymyksistä ja budjetista. D-LTD on selvä valinta jos ajat pääasiassa bikeparkissa tai kilpailet alamäkikisoja. Fox 40 ja Saint- voimansiirto kestävät kovimmatkin alamäkilaskut. Enduro-malleissa ero on komponenttien laadussa. E10 on budjettitietoisen harrastajan valinta, E-TEAM sopii aktiiviselle ajajalle, kun taas E-LTD elektronisine iskunvaimentajineen on tarkoitettu vaativille harrastajille ja kilpailijoille. Kiinnostava vaihtoehto on hankkia enduro-malli ja ostaa myöhemmin DH:n GravityLink noin 100 eurolla. Tarvitset kuitenkin myös pidemmän iskunvaimentimen ja DH-haarukan, plus DH-kokoonpano toimii vain 27,5" takarenkaalla. Lopulta kyse on siitä, haluatko ensisijaisesti alamäkipyörän, monipuolisen enduro-pyörän vai molemmat samassa paketissa. Rallon tarjoaa joustavuutta, jota harvoin näkee pyörämarkkinoilla melko ainutlaatuista!

Lopputulos? Orbea Rallon 2026 on aika harvinainen tapaus pyörämarkkinoilla. GravityLink-tekniikan ansiosta saat käytännössä kaksi pyörää yhden hinnalla, mikä ei tietenkään ole mikään pieni saavutus! Rallonin säätömahdollisuudet menevät aivan eri tasolle kuin tavalliset flip chip -ratkaisut. Lisäpainot rungon pohjaan? Ei löydy muilta! Ohjauskulmien hienosäätö ja chainstay- pituuden vaihtaminen antavat sinulle työkalut virittää pyörä juuri omaan ajotyyliisi sopivaksi.

Kilpailumenestys puhuu puolestaan voitto maailmancupissa jo ennen virallista julkaisua on aika vakuuttava käyntikortti. Syvä istuma-asento ja matala painopiste luovat välittömän itsevarmuuden tunneen alamäessä. Enduro-versiona Rallon pitää alamäkipyörän geenit tallessa, joten KOM- aikojen metsästys ylämäessä ei ole välttämättä se juttu (se on ihan ok!). Alamäessä sen sijaan tunnet hallitsevasi polkua aivan eri tavalla.

FOX Live Valve parantaa ylämäkisuorituskykyä merkittävästi, mikä on erityisen kätevää pitkillä reissuilla. Kokonaisuutena Rallon 2026 sopii pyöräilijöille, jotka haluavat monipuolisuutta ja yhden pyörän joka sopeutuu erilaisiin olosuhteisiin. Bikeparkin viikonloppusessiot vai pitkät enduro-retket vaativilla poluilla? Rallon hoitaa molemmat vakuuttavasti sinä vain päätät käytätkö sitä enemmän DH- vai enduro-pyöränä!

Tuotekoodi: ORRALLONET

Valmistaja: Orbea

Valmistajan tuotesivu

Katso myös muut Orbea-valmistajan tuotteet

Pyörä ajovalmiina kotiovellesi

14 päivää ilmainen palautusoikeus

Kotimaista pyöräkauppaa vuodesta 1949