Orbea Rallon M11 AXS
Enduroon ja bike parkiin. Rallon kuuluu testipyörävalikoimaa
mme, testaa tositoimissa ennen ostoa!
Orbea MyO -räätälöinti, suunnittele unelmiesi pyörä! Valtaosa Orbean
pyöristä on kustomoitavissa, suunnittele alusta asti väritystä ja osia myöten.
Aloita Orbean sivuilta ja
ota meihin yhteyttä!
6789,00 €
Vihreä | ||
---|---|---|
S |
Tulossa 21.10.2024 |
|
M |
Tulossa 21.10.2024 |
|
L |
Tulossa 21.10.2024 |
|
XL |
Tulossa 21.10.2024 |
- Orbea Monocoque Race Carbon 167mm 29" 2024 hiilikuiturunko
- Fox 38 Float Performance 170 Grip 3 Grip joustohaarukka
- Fox FLOAT X Performance takaiskari
- SRAM GX Eagle AXS 1x12 langaton sähkövaihteisto
- OC Mountain Control MC21 hissitolppa
- SRAM Code Bronze hydrauliset levyjarrut
- Oquo Mountain Control MC32TEAM kiekot Maxxiksen Assegai
/ Minion 2.5" renkailla
Rallon kuuluu Orbean MyO custom -ohjelmaan, suunnittele
unelmiesi py örä. Ota yhteyttä sähköpostitse tai tule
käymään!
Uudistunut 2024 malli!
2024 version uudistuneet ja kokonaan uudet ominaisuudet: runkogeometria, jousituksen toiminta, pidempi joustomatka, ja tietysti uudet värit! Ja aiemmasta malliversiosta tuttu rungon säilytystila. Siinäpä listaa kokonaisuudessaan joten avataan hieman tarkemmin kohta kohdalta.
Uudistettu runkogeometria. Pidempi ja loivempi kuin koskaan ennen!!! Vakiofraasi jota lähes jokainen pyörävalmis tajan edustaja on toitottanut endurotyyppisissä pyörissä vii meiset viisi vuotta, ainakin :) No mutta se on 2024 Rallonin kohdalla myös totta ja ihan perustellusti. Orbealla ei ole lähdetty mihinkään hullutteluun vaan pitäydytty fiksuissa ja tarpeellisissa muutoksissa mittojen, kulmien ja eri runkokokojen osalta. Standover on erittäin matala, joka mahdollistaa runkokoon valinnan ennemminkin rungon pituuden ja ohjaamon tilan perusteella, joka avaa mahdollisuuksia ostaa ns. taulukkomittaa suurempi pyörä ilman että se on liian suuri johonkin suuntaan. Käyttötarkoituksen ja kuskin mieltymysten mukaan siis! Jos pyörä tulee sekalaiseen ajoon ja vaikka pääosin bikeparkkiin, voi kuski valita kahdesta sopivasta koosta pienemmän ja leikkisämmän pöyrän, kun taas ndurokisapyöräksi pitempi runko voi olla nopeampi valinta. Rungon suunnittelussa on otettu myös huomioon pitkien hissitolppien käyttö ja hissitolpan saa lähtökohtaisesti kaikissa kokovaihtoehdoissa kokonaan rungon sisään, jolloin pyörään saadaan mahdollisimman pitkällä liikematkalla oleva tolppa. Keulakulma on myös hieman aiempaa loivempi ja satulakulma nykytrendin mukaisesti hieman jyrkempi parempaa satulasta polkemisasentoa ajatellen. Runkogeometria on edelleen hienosäädettävissä ns. flip chipin kanssa ja uusi runko on suoraan Mullet -yhteensopiva 29" ja 27.5" takakiekoille. Business in the front party in the back!
Jousituksen kinematiikka ja toiminta. Jousituksen toimintaa on jälleen hienosäädetty, suurimpina eroina entiseen ovat progressiivisuuden muuttaminen ja linkuston laakerointipisteiden siirto. Joustokäyrä poikkeaa entisestä alun herkempänä tuntumana joka parantaa pitoa ja mahdollistaa jousituksen paremman pintaherkyyden. Linkuston ns. pivot pointin muuttamisella on saatu jousitus reagoimaa n paremmin kulmikkaisiin iskuihin eli pyörä yksinkertaisesti kulkee paremmin ja kuski pystyy pitämään vauhdin helpommin yllä tökkivässä maastossa. Jousitus on myös suunniteltu tarpeeksi progressiiviseksi kierrejousi- iskareita ajatellen, coilia kehiin vaan siis!
Runkoon integroidut säilytystilat, LOCKR. Kolme erillistä rungonsisäistä säiltystilaa energiageeleille, sisärenkaille, työkaluille, enduroburritoille, viikon vanhoille sämpylöille ja mitä kukin enduristi nyt rungon sisään aina laittaakaan. Pullotelineen alla suurin tila, jousituksen linkuston sisällä magneettikiinnitteinen multitool sekä vielä taka- akselissa erillinen 6mm kuusiokolotyökalu.
Takahaarukkaa on myös viilattu hieman ja taka-akselin laakerointipiste on nyt yksinkertaisempi, toimivampi ja siinä samalla hieman kevyempi.
Enduroon ja vaikkapa bike parkiin, Rallon toimittaa! "It's the difference between the tentative first go of the year and the ripping third lap of a midsummer day. It's the ease of knowing your suspension is dialed. It's a boost of confidence, speed and control when a bit more of any could make a winning formula. Enduralin is the extra bit of fun that turnsa good ride into a great one - the shouting of the crowd,a flow state of euphoria, cowbells, chainsaws, accelerated reaction time and enhanced perception. It's the difference between a Good Time and All-Time."
Asymmetrinen runko. Rallon asymmetrinen runkosuunnittelu tarjoaa ainutlaatuisia ominaisuuksia jousituksen säätöön sekä juomapullon ja varusteiden kiinnittämiseen. Takaiskarinkiinnityspisteet ovat normaalista keskilinjasta poiketen rungon oikeassa reunassa. Iskarin säätöihin pääse helpommin käsiksi lennosta. Rungosta menee myös vähemmän tilaa iskarille, jolloin suuren vesipullon saa helposti mukaan. Standover -mitta on myös erittäin matala, jolloin kuskilla on hyvin tilaa liikkua pyörän päällä.
Monocoque-OMR hiilikuiturunko. Orbean rungossa käytetää n sekoitusta eri hiilikuitulaatuja valmiiksi laserleikatuissa kaistaleissa. Menetelmällä minimoidaan luonnollisesti materiaalin ylijäämät, mutta ennen kaikkea oikeaa materiaalia saadaan oikeilla ominaisuuksilla oikeisiin paikkoihin. Lopputuloksena on kestävämpi, kevyempi ja yksinkertaisesti toimivampi runko.
Offset pivot link. Rallonin concentric boost jousituksen linkusto tarjoaa hyvän poljettavuuden, mainion jousituksen herkkyyden pienissäkin esteissä, hyvän progressiivisuuden sekä mahdollisuden henkilökohtaisiin säätöihin. Jousituksessa voidään käyttää Foxin ilma- ja kierrejousi- iskaria.
Uudistunut 2024 malli!
2024 version uudistuneet ja kokonaan uudet ominaisuudet: runkogeometria, jousituksen toiminta, pidempi joustomatka, ja tietysti uudet värit! Ja aiemmasta malliversiosta tuttu rungon säilytystila. Siinäpä listaa kokonaisuudessaan joten avataan hieman tarkemmin kohta kohdalta.
Uudistettu runkogeometria. Pidempi ja loivempi kuin koskaan ennen!!! Vakiofraasi jota lähes jokainen pyörävalmis tajan edustaja on toitottanut endurotyyppisissä pyörissä vii meiset viisi vuotta, ainakin :) No mutta se on 2024 Rallonin kohdalla myös totta ja ihan perustellusti. Orbealla ei ole lähdetty mihinkään hullutteluun vaan pitäydytty fiksuissa ja tarpeellisissa muutoksissa mittojen, kulmien ja eri runkokokojen osalta. Standover on erittäin matala, joka mahdollistaa runkokoon valinnan ennemminkin rungon pituuden ja ohjaamon tilan perusteella, joka avaa mahdollisuuksia ostaa ns. taulukkomittaa suurempi pyörä ilman että se on liian suuri johonkin suuntaan. Käyttötarkoituksen ja kuskin mieltymysten mukaan siis! Jos pyörä tulee sekalaiseen ajoon ja vaikka pääosin bikeparkkiin, voi kuski valita kahdesta sopivasta koosta pienemmän ja leikkisämmän pöyrän, kun taas ndurokisapyöräksi pitempi runko voi olla nopeampi valinta. Rungon suunnittelussa on otettu myös huomioon pitkien hissitolppien käyttö ja hissitolpan saa lähtökohtaisesti kaikissa kokovaihtoehdoissa kokonaan rungon sisään, jolloin pyörään saadaan mahdollisimman pitkällä liikematkalla oleva tolppa. Keulakulma on myös hieman aiempaa loivempi ja satulakulma nykytrendin mukaisesti hieman jyrkempi parempaa satulasta polkemisasentoa ajatellen. Runkogeometria on edelleen hienosäädettävissä ns. flip chipin kanssa ja uusi runko on suoraan Mullet -yhteensopiva 29" ja 27.5" takakiekoille. Business in the front party in the back!
Jousituksen kinematiikka ja toiminta. Jousituksen toimintaa on jälleen hienosäädetty, suurimpina eroina entiseen ovat progressiivisuuden muuttaminen ja linkuston laakerointipisteiden siirto. Joustokäyrä poikkeaa entisestä alun herkempänä tuntumana joka parantaa pitoa ja mahdollistaa jousituksen paremman pintaherkyyden. Linkuston ns. pivot pointin muuttamisella on saatu jousitus reagoimaa n paremmin kulmikkaisiin iskuihin eli pyörä yksinkertaisesti kulkee paremmin ja kuski pystyy pitämään vauhdin helpommin yllä tökkivässä maastossa. Jousitus on myös suunniteltu tarpeeksi progressiiviseksi kierrejousi- iskareita ajatellen, coilia kehiin vaan siis!
Runkoon integroidut säilytystilat, LOCKR. Kolme erillistä rungonsisäistä säiltystilaa energiageeleille, sisärenkaille, työkaluille, enduroburritoille, viikon vanhoille sämpylöille ja mitä kukin enduristi nyt rungon sisään aina laittaakaan. Pullotelineen alla suurin tila, jousituksen linkuston sisällä magneettikiinnitteinen multitool sekä vielä taka- akselissa erillinen 6mm kuusiokolotyökalu.
Takahaarukkaa on myös viilattu hieman ja taka-akselin laakerointipiste on nyt yksinkertaisempi, toimivampi ja siinä samalla hieman kevyempi.
Enduroon ja vaikkapa bike parkiin, Rallon toimittaa! "It's the difference between the tentative first go of the year and the ripping third lap of a midsummer day. It's the ease of knowing your suspension is dialed. It's a boost of confidence, speed and control when a bit more of any could make a winning formula. Enduralin is the extra bit of fun that turnsa good ride into a great one - the shouting of the crowd,a flow state of euphoria, cowbells, chainsaws, accelerated reaction time and enhanced perception. It's the difference between a Good Time and All-Time."
Asymmetrinen runko. Rallon asymmetrinen runkosuunnittelu tarjoaa ainutlaatuisia ominaisuuksia jousituksen säätöön sekä juomapullon ja varusteiden kiinnittämiseen. Takaiskarinkiinnityspisteet ovat normaalista keskilinjasta poiketen rungon oikeassa reunassa. Iskarin säätöihin pääse helpommin käsiksi lennosta. Rungosta menee myös vähemmän tilaa iskarille, jolloin suuren vesipullon saa helposti mukaan. Standover -mitta on myös erittäin matala, jolloin kuskilla on hyvin tilaa liikkua pyörän päällä.
Monocoque-OMR hiilikuiturunko. Orbean rungossa käytetää n sekoitusta eri hiilikuitulaatuja valmiiksi laserleikatuissa kaistaleissa. Menetelmällä minimoidaan luonnollisesti materiaalin ylijäämät, mutta ennen kaikkea oikeaa materiaalia saadaan oikeilla ominaisuuksilla oikeisiin paikkoihin. Lopputuloksena on kestävämpi, kevyempi ja yksinkertaisesti toimivampi runko.
Offset pivot link. Rallonin concentric boost jousituksen linkusto tarjoaa hyvän poljettavuuden, mainion jousituksen herkkyyden pienissäkin esteissä, hyvän progressiivisuuden sekä mahdollisuden henkilökohtaisiin säätöihin. Jousituksessa voidään käyttää Foxin ilma- ja kierrejousi- iskaria.
Tuotekoodi: ORRALLONM11
Valmistaja: Orbea
- Runko:
- Orbea Monocoque Race Carbon. Advanced Dynamics 167mm suspension technology. 29" wheels.Concentric Boost 12x148 rear axle. Pure Enduro geometry. Internal cable routing. ISCG05
- Etuhaarukka:
- Fox 38 Float Performance 170 Grip 3-Position QR15x110
- Takaiskari:
- Fox DPX2 Factory 3-Position Adjust Evol Kashima custom tune 230x60mm
- Kammet:
- SRAM GX Eagle Dub 32t w/guard
- Eturattaat:
- 32
- Takapakka:
- SRAM GX-1275 Eagle 10-52t 12-Speed
- Polkimet:
- Ei
- Vaihtajat ja vivut:
- SRAM GX Eagle AXS / SRAM AXS Pod
- Jarrut:
- SRAM Code Bronze Hydraulic Disc
- Ohjainlaakeristo:
- Acros Alloy 1-1/8 - 1-1/2" Integrated
- Ohjaustanko:
- OC Mountain Control MC20 Alu SL, Rise20, Width 800
- Ohjainkannatin:
- OC Mountain Control MC20, 0º
- Satula:
- ERGON SM Enduro
- Istuinkannatin:
- OC Mountain Control MC21, 31.6mm, Dropper
- Kiekot:
- Oquo Mountain Control MC32TEAM (29" Front / Rear)
- Renkaat:
- Maxxis Assegai 2.50" WT FB 120 TPI 3C Maxx Terra EXO+ TR / Maxxis Minion DHR II 2.40" WT FB 120 TPI 3C Maxx Terra Exo+ TR
- Paino:
- -
Shimano RC502 naisten
Kevyt, jäykkä ja suorituskykyinen maantiekenkä järkihintaan
Varastossa163,90 €