
- Erittäin hieno ja viimeistelty alumiinirunko integroidulla
akulla, näyttääkö sähköpyörältä? Niinpä! - Tarpeeksi avustusta silloin kun tarvitset, erittäin
lähellä perinteisen maastopyörän painoa ja käsiteltävyyttä - Orbealle erikseen suunniteltu Shimano EP600 RS Power Gen2
sähkömoottorikonsepti - Integroitu 630 Wh akku
- Marzocchi Bomber Z2 120mm joustohaarukka
- Shimano Shimano Cues U6000 1x11 vaihteisto
- Shimanon hydrauliset levyjarrut
- Tubeless Ready kiekot
- OC MC22 Mountain Control hissitolppa
Orbea Urrun 20
Urrun! Täysin uudenlainen sähköavusteinen maastopyörä.
Hinta sis. alv 25.5%
alkaen: 4 499,00 €
- väri
Valitse ominaisuudet.
Haluan pyörän työsuhdepyöräksi
Pyörät toimitetaan
täysin koottuina ja lähes ajovalmiina,
ohjaustanko vain ajoasentoon ja menoksi!
Tutustu alennusportaisiimme tai lisää tuote ostoskoriin, alennukset lasketaan automaattisesti.
Työsuhdepyörä ? Työsuhdepyörän hankkiminen ei ole koskaan ollut näin helppoa, voit tilata pyörän suoraan verkkokaupasta. Lisää tietoa täältä!
Urrun tarkoittaa baskiksi 'kauas' (Orbea on siis Espanjasta
baskimaalta jos kielivalinta ihmetyttää). Uusi Urrun on
sähköavusteinen maastopyörä, joka eittämättä vie sinut
uusille reiteille uusiin maisemiin, mutta Orbealle nimellä
on suurempikin merkitys. Urrun mallina on osaltaan suuri
etappi viime vuosien sähköpyöräkehitykseen ja suuntaan jonka
Orbea on pyörämerkkinä ottanut. Orbealla ollaan erityisen
ylpeitä saavutuksista sähköavusteisten pyörien osalta ja
syystäkin.
Urrun seuraa sähköpyöränä vahvasti aiemmin julkaistun Risen jalanjäljissä Shimano EP8 RS sähkömoottorikonseptillaan. Rider Synergy (RS) konsepti. Suunnittelun lähtökohtana on ollut perinteisen maastopyörän ja sähköavusteisen maastopyörän yhdistäminen tavalla joka säilyttää kaikki "luomuajamisen" parhaat puolet ja yhdistää ne mahdollisimman luonnollisesti sähkömoottorin toimintaan. Lopputuloksena on kuskin tarpeisiin saumattomasti reagoiva avustus, avustusta silloin kun sitä oikeasti tarvitset ja annat itsekin kaikkesi.
RS Power. Alkuun pikainen historiakatsaus: Orbealla mietittiin ensimmäisen sukupolven Risen kohdalla hetki jos toinenkin oman moottorikonseptin kehittämistä, mutta loppujen lopuksi sen koettiin kuitenkin olevan ainoa oikea reitti Risen suunnitelmien toteuttamiseksi. Shimanon jakaessa suunnitelmansa uuden EP8 sähkomoottorin osalta, alkoi vyyhti aueta ja pitkään suunnitteilla ollut konsepti lähestyä toteutumistaan. Tarina kertoo että Japanin herrojen taivuttelu projektiin vaati pitkälliset keskustelut ja mahdollisesti jokusen kupposen sakea, mutta lopputuloksena on erittäin monipuolisesti säädettävä ja luontainen avustus, juuri sen verran kuin milloinkin tahdot.
Tästä päästäänkiin nykyhetkeen ja siihen mikä on muuttunut 2024/2025 mallivuoden Urrunissa. Asiakkaat pyysivät ja Orbea toteutti, nyt voit itse valita avustuksen aina aiemmasta kevyemmästä avustusprofiilista täyden tehon ja 85 Nm vääntöön. Sovelluksesta saat vaihdettua saumattomasti avustusprofiileja tavallisen RS moden ja RS+ moden välillä. Molemmat profiilit ovat myös täysin käyttäjän itsensä muokattavissa, juuri sellaiseksi kuin itse tahdot. RS mode tarjoaa maksimissaan 60Nm vääntöä, siis huomattavasti vähemmän mitä EP8 moottori vakiona. Avustukset on säädetty myös hyvin eri tyyliin ja moottori tarjoilee avustusta vain sen mukaan mitä kuskikin tarjoilee kampiin. Tälle on syynsä! Pienempi vääntö pitää avustuksen luonnollisempana, seurauksena pienempi virran tarve, seurauksena pienempi akkukapasiteetin tarve, seurauksena kevyempi runko ja kevyemmät komponentit. Jokainen varmaan sai jujusta kiinni? RS+ puolestaan tarjoilee enemmän vääntöä ja matalammilla kampikierroksilla, erinomainen tiukoissa ylämäissä joissa kampikierrokset ovat jo luontaisesti matalammat. RS+ antaa 115% avustusta kuskin tuottamaan tehoon jo 45 kadenssilla poljettaessa. Tai kun tahdot vain ajaa kovaa! Jokaisen pyörän tärkein osa on kuitenkin pyörän runko. Urrunin kohdalla Orbea on todellakin laittanut parastaan ja hydroformattu sekä äärimmäisellä tarkkuudella viimeistelty alumiinirunko ei juuri kalpene hiilikuiturunkojen rinnalla. Orbealla suhtaudutaan kovalla varmuudella uuteen runkoon ja se onkin Orbean elinikäisen takuun piirissä.
Yksinkertainen on kaunista! Urrunissa on panostettu huomattavissa määrin kokonaisuuden saumattomuuteen ja visuaalisesti miellyttävään ulkonäköön. Sähköjärjestelmät sekä vaijerien ja jarrujen vientejä on integroitu mahdollisimman saumattomasti.
Kokonaisuudessaan siis erittäin hieno ja uniikki pyörä!
Urrun seuraa sähköpyöränä vahvasti aiemmin julkaistun Risen jalanjäljissä Shimano EP8 RS sähkömoottorikonseptillaan. Rider Synergy (RS) konsepti. Suunnittelun lähtökohtana on ollut perinteisen maastopyörän ja sähköavusteisen maastopyörän yhdistäminen tavalla joka säilyttää kaikki "luomuajamisen" parhaat puolet ja yhdistää ne mahdollisimman luonnollisesti sähkömoottorin toimintaan. Lopputuloksena on kuskin tarpeisiin saumattomasti reagoiva avustus, avustusta silloin kun sitä oikeasti tarvitset ja annat itsekin kaikkesi.
RS Power. Alkuun pikainen historiakatsaus: Orbealla mietittiin ensimmäisen sukupolven Risen kohdalla hetki jos toinenkin oman moottorikonseptin kehittämistä, mutta loppujen lopuksi sen koettiin kuitenkin olevan ainoa oikea reitti Risen suunnitelmien toteuttamiseksi. Shimanon jakaessa suunnitelmansa uuden EP8 sähkomoottorin osalta, alkoi vyyhti aueta ja pitkään suunnitteilla ollut konsepti lähestyä toteutumistaan. Tarina kertoo että Japanin herrojen taivuttelu projektiin vaati pitkälliset keskustelut ja mahdollisesti jokusen kupposen sakea, mutta lopputuloksena on erittäin monipuolisesti säädettävä ja luontainen avustus, juuri sen verran kuin milloinkin tahdot.
Tästä päästäänkiin nykyhetkeen ja siihen mikä on muuttunut 2024/2025 mallivuoden Urrunissa. Asiakkaat pyysivät ja Orbea toteutti, nyt voit itse valita avustuksen aina aiemmasta kevyemmästä avustusprofiilista täyden tehon ja 85 Nm vääntöön. Sovelluksesta saat vaihdettua saumattomasti avustusprofiileja tavallisen RS moden ja RS+ moden välillä. Molemmat profiilit ovat myös täysin käyttäjän itsensä muokattavissa, juuri sellaiseksi kuin itse tahdot. RS mode tarjoaa maksimissaan 60Nm vääntöä, siis huomattavasti vähemmän mitä EP8 moottori vakiona. Avustukset on säädetty myös hyvin eri tyyliin ja moottori tarjoilee avustusta vain sen mukaan mitä kuskikin tarjoilee kampiin. Tälle on syynsä! Pienempi vääntö pitää avustuksen luonnollisempana, seurauksena pienempi virran tarve, seurauksena pienempi akkukapasiteetin tarve, seurauksena kevyempi runko ja kevyemmät komponentit. Jokainen varmaan sai jujusta kiinni? RS+ puolestaan tarjoilee enemmän vääntöä ja matalammilla kampikierroksilla, erinomainen tiukoissa ylämäissä joissa kampikierrokset ovat jo luontaisesti matalammat. RS+ antaa 115% avustusta kuskin tuottamaan tehoon jo 45 kadenssilla poljettaessa. Tai kun tahdot vain ajaa kovaa! Jokaisen pyörän tärkein osa on kuitenkin pyörän runko. Urrunin kohdalla Orbea on todellakin laittanut parastaan ja hydroformattu sekä äärimmäisellä tarkkuudella viimeistelty alumiinirunko ei juuri kalpene hiilikuiturunkojen rinnalla. Orbealla suhtaudutaan kovalla varmuudella uuteen runkoon ja se onkin Orbean elinikäisen takuun piirissä.
Yksinkertainen on kaunista! Urrunissa on panostettu huomattavissa määrin kokonaisuuden saumattomuuteen ja visuaalisesti miellyttävään ulkonäköön. Sähköjärjestelmät sekä vaijerien ja jarrujen vientejä on integroitu mahdollisimman saumattomasti.
Kokonaisuudessaan siis erittäin hieno ja uniikki pyörä!
Pyörä ajovalmiina kotiovellesi
14 päivää ilmainen palautusoikeus
Kotimaista pyöräkauppaa vuodesta 1949