Orbean mallisto on valtavan laaja ja monesta mallista useita eri värejä sekä lähes
kaikki pyörät räätälöitävissä, sivuillamme on näkyvissä
ja suoraan tilattavissa vain osa mallistosta. Tutustu
Orbean sivuilla ja
ota yhteyttä meihin kun mieleinen malli on löytynyt!
3849,00 €
Harmaa | ||
---|---|---|
S |
Ei varastossa Kysy saatavuus: |
|
M |
Varastossa
Toimitus:
3pv
|
|
L |
Varastossa
Toimitus:
3pv
|
|
XL |
Varastossa
Toimitus:
3pv
|
- Erittäin hieno ja viimeistelty alumiinirunko integroidulla
akulla, näyttääkö sähköpyörältä? Niinpä! - Tarpeeksi avustusta silloin kun tarvitset, erittäin
lähellä perinteisen maastopyörän painoa ja käsiteltävyyttä - Orbealle erikseen suunniteltu Shimano EP6 RS Power
sähkömoottorikonsepti - SR Suntour XCR32 LO Coil 120mm joustohaarukka
- Shimano Cues U4000 1x9 vaihteisto
- Shimano MT201 hydrauliset levyjarrut
Urrun tarkoittaa baskiksi 'kauas' (Orbea on siis Espanjasta
baskimaalta jos kielivalinta ihmetyttää). Uusi Urrun on
sähköavusteinen maastopyörä, joka eittämättä vie sinut
uusille reiteille uusiin maisemiin, mutta Orbealle nimellä
on suurempikin merkitys. Urrun mallina on osaltaan suuri
etappi viime vuosien sähköpyöräkehitykseen ja suuntaan jonka
Orbea on pyörämerkkinä ottanut. Orbealla ollaan erityisen
ylpeitä saavutuksista sähköavusteisten pyörien osalta ja
syystäkin.
Urrun seuraa sähköpyöränä vahvasti aiemmin julkaistun Risen jalanjäljissä Shimano EP6 RS sähkömoottorikonseptillaan. Vähemmän on RS konseptissa enemmän. Rider Synergy (RS) konsepti. Urrunin suunnittelun lähtökohtana on ollut perinteisen maastopyörän ja sähköavusteisen maastopyörän yhdistäminen tavalla joka säilyttää kaikki "luomuajamisen" parhaat puolet ja yhdistää ne mahdollisimman luonnollisesti sähkömoottorin toimintaan. Lopputuloksena on kuskin tarpeisiin saumattomasti reagoiva avustus, avustusta silloin kun sitä oikeasti tarvitset ja annat itsekin kaikkesi. Ei turbomoodeja jossa pelkkä jalkojen kevyt pyörittely riittää, ei suuren akuston ja sähköpyöräkomponenttien tuomaa lisäpainoa, ei tunnetta siitä että huijaisit jatkuvasti jollain tapaa. Urrun on oikeastaan sähköavusteinen maastopyörä niille jotka vanno(i)vat vain ja ainoastaan sähköttömän ajamisen nimeen, testaa itse ja takaamme että mielipiteesi muuttuu!
RS Power. Orbealla mietittiin hetki jos toinenkin oman moottorikonseptin kehittämistä, mutta loppujen lopuksi sen koettiin kuitenkin olevan ainoa oikea reitti suunnitelmien toteuttamiseksi. Shimanon jakaessa suunnitelmansa uuden EP6 sähkomoottorin osalta, alkoi vyyhti aueta ja pitkään suunnitteilla ollut konsepti lähestyä toteutumistaan. Tarina kertoo että Japanin herrojen taivuttelu projektiin vaati pitkälliset keskustelut ja mahdollisesti jokusen kupposen sakea, mutta lopputuloksena on ainoastaan Orbean käytössä oleva EP6 RS Power sähkömoottorikonsepti.
EP6 RS Power eroaa vakiomuotoisesta EP6 järjestelmästä maksimiväännön sekä avustusmoodien osalta.
EP6 RS Power tarjoaa maksimissaan 60Nm vääntöä, sii huomattavasti vähemmän mitä EP6 moottori vakiona. Avustukset on säädetty myös hyvin eri tyyliin ja moottori tarjoilee avustusta vain sen mukaan mitä kuskikin tarjoilee kampiin. Tälle on syynsä! Pienempi vääntö pitää avustuksen luonnollisempana, seurauksena pienempi virran tarve, seurauksena pienempi akkukapasiteetin tarve, seurauksena kevyempi runko ja kevyemmät komponentit. Jokainen varmaan sai jujusta kiinni?
RS Range. Vain 540Wh akku joku huutaa, nykypyörissä on jo 600-700Wh akkuja vakiona! Urrun on suunniteltu ehdottomasti pitkille lenkeille ja RS:n virrantarve on reilusti "perinteistä" sähköavusteista pyörää pienempi. Tämän seurauksena akun keston voi kertoa 1,5:llä verrattuna perinteisempään, eli Urrunin akku vastaa noin 800Wh akkua tavanomaisemmassa toteutuksessa. Saatavilla on myös pullotelineeseen tuleva Range extender 252Wh akku, jonka myötä verrattavissa oleva 1,5x kapasiteetti vastaa tavanomaisen sähköavusteisen pyörän yli 1000Wh akkukapasiteettia!
Jokaisen pyörän tärkein osa on kuitenkin pyörän runko. Urrunin kohdalla Orbea on todellakin laittanut parastaan ja hydroformattu sekä äärimmäisellä tarkkuudella viimeistelty alumiinirunko ei juuri kalpene hiilikuiturunkojen rinnalla. Orbealla suhtaudutaan kovalla varmuudella uuteen runkoon ja se onkin Orbean elinikäisen takuun piirissä.
Yksinkertainen on kaunista! Urrunissa on panostettu huomattavissa määrin kokonaisuuden saumattomuuteen ja visuaalisesti miellyttävään ulkonäköön. Sähköjärjestelmät sekä vaijerien ja jarrujen vientejä on integroitu mahdollisimman saumattomasti.
Kokonaisuudessaan siis erittäin hieno ja uniikki pyörä!
Urrun seuraa sähköpyöränä vahvasti aiemmin julkaistun Risen jalanjäljissä Shimano EP6 RS sähkömoottorikonseptillaan. Vähemmän on RS konseptissa enemmän. Rider Synergy (RS) konsepti. Urrunin suunnittelun lähtökohtana on ollut perinteisen maastopyörän ja sähköavusteisen maastopyörän yhdistäminen tavalla joka säilyttää kaikki "luomuajamisen" parhaat puolet ja yhdistää ne mahdollisimman luonnollisesti sähkömoottorin toimintaan. Lopputuloksena on kuskin tarpeisiin saumattomasti reagoiva avustus, avustusta silloin kun sitä oikeasti tarvitset ja annat itsekin kaikkesi. Ei turbomoodeja jossa pelkkä jalkojen kevyt pyörittely riittää, ei suuren akuston ja sähköpyöräkomponenttien tuomaa lisäpainoa, ei tunnetta siitä että huijaisit jatkuvasti jollain tapaa. Urrun on oikeastaan sähköavusteinen maastopyörä niille jotka vanno(i)vat vain ja ainoastaan sähköttömän ajamisen nimeen, testaa itse ja takaamme että mielipiteesi muuttuu!
RS Power. Orbealla mietittiin hetki jos toinenkin oman moottorikonseptin kehittämistä, mutta loppujen lopuksi sen koettiin kuitenkin olevan ainoa oikea reitti suunnitelmien toteuttamiseksi. Shimanon jakaessa suunnitelmansa uuden EP6 sähkomoottorin osalta, alkoi vyyhti aueta ja pitkään suunnitteilla ollut konsepti lähestyä toteutumistaan. Tarina kertoo että Japanin herrojen taivuttelu projektiin vaati pitkälliset keskustelut ja mahdollisesti jokusen kupposen sakea, mutta lopputuloksena on ainoastaan Orbean käytössä oleva EP6 RS Power sähkömoottorikonsepti.
EP6 RS Power eroaa vakiomuotoisesta EP6 järjestelmästä maksimiväännön sekä avustusmoodien osalta.
EP6 RS Power tarjoaa maksimissaan 60Nm vääntöä, sii huomattavasti vähemmän mitä EP6 moottori vakiona. Avustukset on säädetty myös hyvin eri tyyliin ja moottori tarjoilee avustusta vain sen mukaan mitä kuskikin tarjoilee kampiin. Tälle on syynsä! Pienempi vääntö pitää avustuksen luonnollisempana, seurauksena pienempi virran tarve, seurauksena pienempi akkukapasiteetin tarve, seurauksena kevyempi runko ja kevyemmät komponentit. Jokainen varmaan sai jujusta kiinni?
RS Range. Vain 540Wh akku joku huutaa, nykypyörissä on jo 600-700Wh akkuja vakiona! Urrun on suunniteltu ehdottomasti pitkille lenkeille ja RS:n virrantarve on reilusti "perinteistä" sähköavusteista pyörää pienempi. Tämän seurauksena akun keston voi kertoa 1,5:llä verrattuna perinteisempään, eli Urrunin akku vastaa noin 800Wh akkua tavanomaisemmassa toteutuksessa. Saatavilla on myös pullotelineeseen tuleva Range extender 252Wh akku, jonka myötä verrattavissa oleva 1,5x kapasiteetti vastaa tavanomaisen sähköavusteisen pyörän yli 1000Wh akkukapasiteettia!
Jokaisen pyörän tärkein osa on kuitenkin pyörän runko. Urrunin kohdalla Orbea on todellakin laittanut parastaan ja hydroformattu sekä äärimmäisellä tarkkuudella viimeistelty alumiinirunko ei juuri kalpene hiilikuiturunkojen rinnalla. Orbealla suhtaudutaan kovalla varmuudella uuteen runkoon ja se onkin Orbean elinikäisen takuun piirissä.
Yksinkertainen on kaunista! Urrunissa on panostettu huomattavissa määrin kokonaisuuden saumattomuuteen ja visuaalisesti miellyttävään ulkonäköön. Sähköjärjestelmät sekä vaijerien ja jarrujen vientejä on integroitu mahdollisimman saumattomasti.
Kokonaisuudessaan siis erittäin hieno ja uniikki pyörä!
Tuotekoodi: ORUR40
Valmistaja: Orbea
https://www.orbea.com/fi-en/ebikes/mountain/urrun/technology
- Runko:
- Orbea Urrun, Shimano Steps, Integrated battery, Hydroformed Alloy 6061 series Internal Cable Routing, Boost 148x12, carrier and kickstand compatible
- Moottori:
- Shimano EP600-RS
- Akku:
- Orbea Internal 540Wh (Optional 252Wh Range Extender)
- Näyttöyksikkö:
- Shimano EN500
- Etuhaarukka:
- SR Suntour XCR32 LO Coil 120mm Q15x110 Boost
- Kammet:
- Shimano Steps EM600
- Eturatas:
- 32
- Takapakka:
- Shimano CS-LG300 11-46t 9-Speed
- Polkimet:
- VP-537 Black
- Vaihtajat ja vivut:
- Shimano Cues U4000 GS Shadow
- Jarrut:
- Shimano MT201 Hydraulic Disc
- Jarrukahvat:
- Shimano MT201 Hydraulic Disc
- Ohjainlaakeristo:
- FSA 1-1/2" Integrated Aluminium Cup
- Ohjaustanko:
- OC Mountain Control MC31, Rise20, Width 800
- Ohjainkannatin:
- Alloy forged, 35mm interface, -6º, ICR
- Satula:
- Selle Royal Vivo
- Istuinkannatin:
- Alloy 31.6 Offset 0
- Kiekot:
- Alloy, Tubeless, 29", 29c, 32H
- Renkaat:
- Schwalbe Smart Sam Performance, 29x2.35, Addix, Black
- Paino:
- -
Endura MT500 Freezing Point Jacket II
Tuulenpitävä ja lämmin ajotakki PrimaLoft® GOLD -eristeellä
Varastossa196,90 €