Stevens Bikes E-Maverick ED 9.4.3
E-Maverick kuuluu testivalikoimaamme, testaa tositoimissa
ennen ostopäätöstä! Stevens Bikes E-Maverick Uusi erittäin
kevyiden sähkömaastopyörien mallisto. Leikkisä, kevyt,
hiljainen!
7899,00 €
alkaen 5499,00 €
Viimeisen 30 päivän alin hinta: 5499,00 €
- Erittäin hieno Carbon SL HMF hiilikuiturunko
- Kevyt, hiljainen, riittävä TQ HPR50 sähkömoottori
- Pyörän kokonaispaino vain 18,50 kg
- Fox 36 Float Performance Elite eMTB+ 160mm + Fox Float X
Performance Elite jousitus - DT Swiss HX 1700 kiekkosetti
- Shimano XT 12-v voimansiirto + Shimano XT M8120
nelimäntäiset jarrut - Raceface Turbine R ohjaamo ja Oxygen E-Scorpo hissitolppa
Täysin uuden sukupolven mallisarja Stevensiltä! Mallisto
koostuu kolmesta eri versiosta, joille yhteistä on erittäin
hieno SL HMF hiilikuiturunko sekä erittäin kevyt, hiljainen
ja luonnollisen tuntuinen TQ HPR50 sähkömoottori.
Mallistosta löytyy kaksi 140mm joustomatkalla olevaa trail
-versiota sekä yksi 160mm joustomatkalla oleva enduropyörä.
Sähköjärjestelmä TQ HPR50
Erittäin kevyt ja kompakti sähkömoottori tarjoilee todella luonnollisen tuntuisen avustuksen, ollen samalla huiman hiljainen. TQ:n järjestelmä mahdollistaa visuaalisesti hyvin lähellä sähkötöntä pyörää olevan runkomuotoilun ja mikä tärkeintä erinoimaisen pyörän käsiteltävyyden sekä ajamisen hauskuuden!
Kohokohdat:
- Sähköjärjestelmän kokonaispaino 3,90kg (moottori 1850g ja akku 1830g) - Runkoon integroitu näyttö - Maksimivääntö 50Nm, maksimiteho 300W - Huomaamaton, mutta riittävän tehokas - 360Wh akku, laajennettavissa range extenderillä 160 wattitunnilla - Kolme avustustasoa, kustomoitavissa TQ E-Bike sovelluksen kautta
TQ HPR50 painaa vain 1850g, ollen lähes kilon kevyempi kuin esimerkiksi Shimanon EP8 sähkömoottori. Tehoa ja vääntöä on silti tarjolla aivan riittävästi ja ennemminkin juuri sopivasti kuskin tarpeisiin. Kokonaisuutena HPR50 tarjoilee erittäin luonnollisen ja luontevan tuntuisen avustuksen. Avustusjärjestelmä on kokonaan erillinen kokonaisuus muusta voimansiirrosta, jonka seurauksena joillekin sähköpyörille tyypillinen ylimääräinen polkemisvastus loistaa poissaolollaan, erityisesti kun ylitetään avustuksen loppumisraja 25km/h. Ilman avustusta E-Maverick käyttäytyy aivan kuin normaali avustukseton pyörä. E-Bike sovelluksen kautta voit säätää avustuksen tasoja ja luonnetta mieleiseksesi. Järjestelmän akku on erityisesti suunniteltu HPR50 sähkömoottorin ja käytön luonteen tarpeita varten. Virtaviivainen ja kapea muotoilu antavat runkosuunnitteluun huomattavasti enemmän mahdollisuuksia kuin monen muun järjestelmän akut. 360Wh akku ja luontaisesti avustava ja vähäkulutuksinen sähkömoottori tarjoilevat ajamisen iloa tuntikausiksi, älä anna siis "pienen" akkukapasiteetin hämätä. Kapasiteetti on myös laajennettavissa pullotelinetyyppisellä lisäakulla.
Entäpä sitten itse pyörä, E-Maverick?
Kevyt, leikkisä ja mahdollisimman hauska ajettava, siinä oli Stevensin suunnittelutiimin lähtökohdat uuden mallisarjan pohjaksi. Tämä myös saavutettiin käyttämällä valtavirrasta poikkeavaa sähkömoottorijärjestelmää, huippuluokan hiilikuitua runkomateriaalina ja myös aiemmista malleista poikkeava runkogeometriaa.
Rungon paino on ainoastaan 2,6 kiloa, joka on saavutettu käyttämällä kaikessa mahdollisimman korkealaatuista hiilikuitua. Akku on myös täysin integroitu, jotta rungosta on kyetty tekemään mahdollisimman kevyt ja kestävä. Akun pystyy toki irrottamaan / vaihtamaan, mutta se vaatii sähkömoottorin irrotuksen ensin. Eri mallien kokonaispainot ovat sellaista luokka ettei vertailussa häviä mitä tahansa kilpailevaa merkkiä vastaan. Huippumalli AM 9.4.3 painaa vain 16,50kg ja enduroversio ED 9.4.3 sekin ainoastaan 18,50kg. Kaikkiin runkokokoihin sopiii pulloteline / range extender lisäakku.
Runkogeometria ja sopivan rukokoon valinta. E-Maverickissa on pitkälti siirrytty pois staattisista runkokokomerkinnöistä ja sopivan koon valinnassa käytetään pyörän reach- ja stack -mittoja sekä kuskin itsensä mieltymystä pyörän käyttäytymisestä. Jokaisesta mallista tehdään viittä eri kokoa, joissa kuskin pituuden mukaisesti yleensä kaksi eri kokoa ovat sopivat. Valitse pienempi runkokoko jos tahdot leikkisämmän ja ketterämmän pyörän tekniseen ajoon, suurempi koko jos ajo on enemmän kovaa sekä alamäkipainotteista ja tahdot vakaammin käyttäytyvän pyörän. Tarkemmat geometriataulukot löytyvät tuotekuvista.
Kokomerkinnät ovat R1-R5 ja pituussuositukset seuraavanlaiset (suluissa vielä suuntaa-antava kirjainkoko):
R1 155-172 cm (S) R2 162-177 cm (S/M) R3 173-186 cm (M/L) R4 178-194 cm (L/XL) R5 186-203 cm (XL)
Ja kuten aina, myös E-Maverickit kuuluvat testipyörävalikoimaamme, testaa tositoimissa kotipoluilla ennen ostopäätöstä!
E-Maverick AM 9.4.3. Malliston kevein huippumalli parhailla osilla. RocShox Pike Ultimate + Deluxe Ultimate RCT jousitus, DT Swiss HXC 1501 kiekot, Shimano XTR M9120 nelimäntäiset jarrut, SRAM XO Eagle AXS Transmission ja valikoidut hiilikuitosat FSA:lta ja Racefacelta.
E-Maverick ED 9.4.3. Se myllympi versio! E-Maverick malliston enduropyörä 160mm joustomatkalla ja agressiivisempaan käyttöön suunnitelluilla komponenteilla. Fox 36 Performance Elite eMTB + Fox Float X Performance Elite jousitus, DT Swiss HX 1700 kiekot, Deore XT M8120 nelimäntäiset jarrut 203mm jarrulevyillä. Shimano Deore XT 12-v vaihteisto.
E-Maverick AM 7.4.3. Tasapainoinen järkipaketti! Rockshox Pike Select+ / Deluxe Select 140mm jousitus, DT Swiss HX 1700 kiekot, Shimanon M6120/6100 jarrut 203mm jarrulevyillä, Shimano Deore XT 12-v vaihteisto.
Yksi asia on kuitenkin aivan varma, ajettuasi tällä tositoimissa et voi kuin hymyillä lenkin päätteeksi! Ja mikäpä maastopyöräilyssä olikaan oleellisinta? ;)
Sähköjärjestelmä TQ HPR50
Erittäin kevyt ja kompakti sähkömoottori tarjoilee todella luonnollisen tuntuisen avustuksen, ollen samalla huiman hiljainen. TQ:n järjestelmä mahdollistaa visuaalisesti hyvin lähellä sähkötöntä pyörää olevan runkomuotoilun ja mikä tärkeintä erinoimaisen pyörän käsiteltävyyden sekä ajamisen hauskuuden!
Kohokohdat:
- Sähköjärjestelmän kokonaispaino 3,90kg (moottori 1850g ja akku 1830g) - Runkoon integroitu näyttö - Maksimivääntö 50Nm, maksimiteho 300W - Huomaamaton, mutta riittävän tehokas - 360Wh akku, laajennettavissa range extenderillä 160 wattitunnilla - Kolme avustustasoa, kustomoitavissa TQ E-Bike sovelluksen kautta
TQ HPR50 painaa vain 1850g, ollen lähes kilon kevyempi kuin esimerkiksi Shimanon EP8 sähkömoottori. Tehoa ja vääntöä on silti tarjolla aivan riittävästi ja ennemminkin juuri sopivasti kuskin tarpeisiin. Kokonaisuutena HPR50 tarjoilee erittäin luonnollisen ja luontevan tuntuisen avustuksen. Avustusjärjestelmä on kokonaan erillinen kokonaisuus muusta voimansiirrosta, jonka seurauksena joillekin sähköpyörille tyypillinen ylimääräinen polkemisvastus loistaa poissaolollaan, erityisesti kun ylitetään avustuksen loppumisraja 25km/h. Ilman avustusta E-Maverick käyttäytyy aivan kuin normaali avustukseton pyörä. E-Bike sovelluksen kautta voit säätää avustuksen tasoja ja luonnetta mieleiseksesi. Järjestelmän akku on erityisesti suunniteltu HPR50 sähkömoottorin ja käytön luonteen tarpeita varten. Virtaviivainen ja kapea muotoilu antavat runkosuunnitteluun huomattavasti enemmän mahdollisuuksia kuin monen muun järjestelmän akut. 360Wh akku ja luontaisesti avustava ja vähäkulutuksinen sähkömoottori tarjoilevat ajamisen iloa tuntikausiksi, älä anna siis "pienen" akkukapasiteetin hämätä. Kapasiteetti on myös laajennettavissa pullotelinetyyppisellä lisäakulla.
Entäpä sitten itse pyörä, E-Maverick?
Kevyt, leikkisä ja mahdollisimman hauska ajettava, siinä oli Stevensin suunnittelutiimin lähtökohdat uuden mallisarjan pohjaksi. Tämä myös saavutettiin käyttämällä valtavirrasta poikkeavaa sähkömoottorijärjestelmää, huippuluokan hiilikuitua runkomateriaalina ja myös aiemmista malleista poikkeava runkogeometriaa.
Rungon paino on ainoastaan 2,6 kiloa, joka on saavutettu käyttämällä kaikessa mahdollisimman korkealaatuista hiilikuitua. Akku on myös täysin integroitu, jotta rungosta on kyetty tekemään mahdollisimman kevyt ja kestävä. Akun pystyy toki irrottamaan / vaihtamaan, mutta se vaatii sähkömoottorin irrotuksen ensin. Eri mallien kokonaispainot ovat sellaista luokka ettei vertailussa häviä mitä tahansa kilpailevaa merkkiä vastaan. Huippumalli AM 9.4.3 painaa vain 16,50kg ja enduroversio ED 9.4.3 sekin ainoastaan 18,50kg. Kaikkiin runkokokoihin sopiii pulloteline / range extender lisäakku.
Runkogeometria ja sopivan rukokoon valinta. E-Maverickissa on pitkälti siirrytty pois staattisista runkokokomerkinnöistä ja sopivan koon valinnassa käytetään pyörän reach- ja stack -mittoja sekä kuskin itsensä mieltymystä pyörän käyttäytymisestä. Jokaisesta mallista tehdään viittä eri kokoa, joissa kuskin pituuden mukaisesti yleensä kaksi eri kokoa ovat sopivat. Valitse pienempi runkokoko jos tahdot leikkisämmän ja ketterämmän pyörän tekniseen ajoon, suurempi koko jos ajo on enemmän kovaa sekä alamäkipainotteista ja tahdot vakaammin käyttäytyvän pyörän. Tarkemmat geometriataulukot löytyvät tuotekuvista.
Kokomerkinnät ovat R1-R5 ja pituussuositukset seuraavanlaiset (suluissa vielä suuntaa-antava kirjainkoko):
R1 155-172 cm (S) R2 162-177 cm (S/M) R3 173-186 cm (M/L) R4 178-194 cm (L/XL) R5 186-203 cm (XL)
Ja kuten aina, myös E-Maverickit kuuluvat testipyörävalikoimaamme, testaa tositoimissa kotipoluilla ennen ostopäätöstä!
E-Maverick AM 9.4.3. Malliston kevein huippumalli parhailla osilla. RocShox Pike Ultimate + Deluxe Ultimate RCT jousitus, DT Swiss HXC 1501 kiekot, Shimano XTR M9120 nelimäntäiset jarrut, SRAM XO Eagle AXS Transmission ja valikoidut hiilikuitosat FSA:lta ja Racefacelta.
E-Maverick ED 9.4.3. Se myllympi versio! E-Maverick malliston enduropyörä 160mm joustomatkalla ja agressiivisempaan käyttöön suunnitelluilla komponenteilla. Fox 36 Performance Elite eMTB + Fox Float X Performance Elite jousitus, DT Swiss HX 1700 kiekot, Deore XT M8120 nelimäntäiset jarrut 203mm jarrulevyillä. Shimano Deore XT 12-v vaihteisto.
E-Maverick AM 7.4.3. Tasapainoinen järkipaketti! Rockshox Pike Select+ / Deluxe Select 140mm jousitus, DT Swiss HX 1700 kiekot, Shimanon M6120/6100 jarrut 203mm jarrulevyillä, Shimano Deore XT 12-v vaihteisto.
Yksi asia on kuitenkin aivan varma, ajettuasi tällä tositoimissa et voi kuin hymyillä lenkin päätteeksi! Ja mikäpä maastopyöräilyssä olikaan oleellisinta? ;)
Tuotekoodi: STEMED943
Valmistaja: Stevens
- Runko:
- Carbon SL HMF
- Moottori:
- TQ HPR50
- Akku:
- TQ HPR-BAT01 360Wh
- Laturi:
- TQ 4A charger
- Näyttöyksikkö:
- TQ HPR Display
- Etuhaarukka:
- Fox 36 Float Performance Elite eMTB+ 160mm
- Takaiskari:
- Fox Float X Performance Elite
- Kammet:
- FSA CK-9011/IS
- Eturatas:
- 32
- Takapakka:
- Shimano SLX M7100 10-51
- Polkimet:
- MTB Flatpedal Reflex
- Vaihtajat ja vivut:
- Shimano XT Shadow+, 12-speed
- Jarrut:
- Shimano Deore XT BR-M8120, 203/203 mm
- Ohjaustanko:
- Race Face Turbine-R 800mm, Rise 35mm
- Ohjainkannatin:
- Race Face Turbine-R
- Satula:
- Fizik Terra Alpaca
- Istuinkannatin:
- Oxygen E-Scorpo DPR-E, 100 mm | 125 mm | 150 mm
- Kiekot:
- DT Swiss HX 1700 Spline
- Renkaat:
- Schwalbe Magic Mary Evolution 65-622, Super Trail, Addix Soft, Snakeskin, Tubeless Easy
- Paino:
- 18,50kg
- Pyörä + kuski maksimipaino:
- 140 kg